luni, 25 februarie 2008

Un nou instructor, o noua materie

Astazi la curs am intrat pe teritoriul aerodinamicii, cu un nou lector - foarte captivant, foarte experimentat, pedagog talentat! Am discutat despre atmosfera si straturile ei, despre presiunea statica si dinamica a aerului, despre conul Bernoulli si principiul domniei sale, despre Atmosfera Standard Internationala (construct stiintific folosit ca referinta pentru calibrarea motoarelor, altimetrelor si a altor aparate aeronautice - o medie intre conditiile de iarna si vara si intre Poli si Ecuator), despre fortele principale care actioneaza in aerodinamica, despre cum apare forta de portanta, despre balansul intre portanta si forta de rezistenta aerodinamica si, evident, despre cum s-a ajuns la profilul de aripa. Am vorbit si despre unghiul de asezare si despre unghiul de incidenta. Apoi am discutat si despre profilele de aripa simetrice si asimetrice. Si, desigur, nu am lasat nediscutata nici problematica stratului limita, extrem de important in aeronautica (fenomene de turbulenta nedorita la suprafata aripii). Lucrurile au inceput sa devina mai aplicate si mai interesante. In curand va veni la scoala un avion pe care vom face exemplificari ale tuturor temelor pe care le discutam la cursul teoretic.
In acelasi timp, imi dau seama ca trebuie sa imi aloc mai mult timp pentru studiul acasa. Cam doua ore pe zi. Asta in afara de cele trei petrecute la clasa... Altfel va fi foarte greu. De unde sa procur orele astea in fiecare zi?

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin