vineri, 22 februarie 2008

O noua zi de curs, noi manuale

Astazi am mai primit doua manuale: Performante si limite umane si Navigatie aeriana. Lucrurile devin din ce in ce mai interesante iar resursa mea de timp din ce in ce mai limitata. Intrucat in fiecare saptamana vom avea un test din ceea ce studiem in respectivul interval de timp, trebuie sa citesc cam tot timpul. Luni vom avea prima testare. Pana acum am discutat despre principalele conventii aeronautice internationale la care s-au stabilit principiile si regulile fundamentale ale aeronauticii care s-au transpus ulterior in legi in cele mai multe dintre statele lumii. Am discutat si despre cateva lucruri fundamentale legate de proceduri aeronautice. Am aflat cum se completeaza un plan de zbor, despre motivele care au dus la necesitatea planurilor de zbor, despre rolul planurilor de zbor operationale, a listei de incarcatura a aeronavei, a ordinului de misiune. Sunt documente care contin toate datele importante ale unui zbor. Planul de zbor este singurul care trebuie comunicat autoritatilor de dirijare a traficului aerian.
Oricum, sunt extrem de multe lucruri interesante si trebuie studiate in detaliu. De aici si criza de timp :) Insa ritmul asta alert de 3 ore pe zi ne va ajuta pe toti cei 8 elevi (s-a mai adaugat un coleg) sa acumulam mai temeinic informatii si deprinderi.
In curand o sa incepem si cursul de Cunoastere a avionului. O sa facem o parte teoretica si apoi vom face acomodarea cu aparatul pe aerodrom. Pentru mine nu vor fi surprize mari, cu siguranta, pentru ca deja am studiat in detaliu Cessna 172. Insa cu siguranta ca mai am multe intrebari de pus :) Unul dintre avioanele cu care vom face scoala este cel din poza de la profilul meu.

2 comentarii:

ina bixade spunea...

Si eu m-am plimbat cu avionul din poza de la profilul tau:) Se zgiltiia un pic dar nu m-am speriat:) have a pleasant flight,d-nu' aviator in devenire:)

Mihai Grecea spunea...

Cessna 172 este un avion relativ mic. E de categoria B.

Performantele lui sunt cele de mai jos:

* Crew: 1
* Capacity: 3 passengers
* Length: 27 ft 2 in (8.28 m)
* Wingspan: 36 ft 1 in (11.0 m)
* Height: 8 ft 11 in (2.72 m)
* Wing area: 174 ft² (16.2 m²)
* Airfoil: NACA 2412 (modified)
* Empty weight: 1,620 lb (736 kg)
* Useful load: 830 lb (376 kg)
* Max takeoff weight: 2,450 lb (1,113 kg)
* Powerplant: 1× Lycoming IO-360-L2A flat-4 engine, 160 hp (120 kW) at 2,400 rpm
* * Zero-lift drag coefficient: 0.0319
* Drag area: 5.58 ft² (0.52 m²)
* Aspect ratio: 7.32
* Lift-to-drag ratio: 11.6
* Wing loading: 14.1 lb/ft² (68.8 kg/m²)
* Power/mass: 15.3 lb/hp (9.25 kg/kW)

Performance

* Never exceed speed: 163 knots (187 mph, 302 km/h)
* Maximum speed: 123 knots (141 mph, 228 km/h) at sea level
* Range: 687 nm (790 mi, 1,272 km) at 60% power at 10,000 ft (3,040 m)
* Service ceiling 13,500 ft (4,116 m)
* Rate of climb: 720 ft/min (3.7 m/s)

Nu este un avion ultrausor dar tot simte influenta turbulentelor. Mai ales daca decolezi imediat dupa un avion mare. Insa are si niste caracteristici care il fac excelent pentru scoala:

*Nu intra in vrie decat daca vrei neaparat si, oricum, foarte greu.
*Iese foarte usor din vrie (lasi limere comenzile si el revine rapid la orizontala)
*Zobara destul de lin fata de alte avioane similare si nu are reactii bruste, nu e "naravas". E o lady acest avion :)

Multumesc de urari.

Blog Widget by LinkWithin