joi, 28 februarie 2008

Elemente de comanda ale avionului, forte, momente... interesante...

O noua zi la scoala. Am discutat mai aplicat despre elementele de comanda ale avionului - eleroane, profundor, carma, elevoane, despre elementele de crestere a portantei - flapsuri, voleti, flaperoane, despre elemente de scadere a portantei - frana aerodinamica sau spoilerul si altele. O scurta prezentare dispozitivelor de tip trimmer si amplificator de forta si a diferitelor solutii constructive si functionale folosite pentru realizarea acestora a fost foarte lamuritoare.
Am mai atins si subiectul (inceput ieri, cand am lipsit) al momentelor fortelor care apar datorita miscarii elicelor si am dezvoltat putin discutia pe cazul particular al elicopterului.
Ulterior am ajuns si la discutii legate de incidenta critica si viteza critica si raportul dintre portanta, unghi de incidenta si viteza de inaintare. O zi placuta, presarata si cu o multime de povestioare savuroase despre istoria aviatiei.

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin