joi, 17 iulie 2008

Zbor in zona si spre Giurgiu

Astazi am reusit sa mai zbor o ora si 10 minute. Cu YR-ANC, desigur.

Pe aerodrom era activitate destul de multa. Se faceau antrenamente pentru mitingul de duminica. Zburau solo sau in formatie avioanele Extra 300, un Zlin si un Festival. Dl. instructor Gheorghe Uta era la start si supraveghea zborul pilotilor. Dl. Nicolae Virca era si el prezent. La hangar se lucra la motoarele de la IAR 46 si AN 2. Pregatiri febrile.

Asa ca nu am putut sa executam prea multe ture de pista. As fi avut poate, astfel, sansa sa zbor si la simpla cu ANC dupa cateva ture de acomodare. In conditiile de trafic intens, insa, ar fi fost bun un raid. Conditiile meteo, totusi, nu erau prea incurajatoare in directia asta. Asa ca am decolat pe 24 si, dupa virajul 1 am urcat la 900ft. Apoi ne-am indreptat spre Adunatii Copaceni trecand peste ceea ce trebuia sa fie portul Bucuresti al Canalului Dunare-Bucuresti. De sus stadiul in care se afla respectiva investitie se vede absolut jalnic. Declaratiile recente referitoare la posibilitatea ca in scurt timp Bucurestiul sa aiba iesire la mare mi se par niste fantasmagorii sinistre. Cred ca au avut doar un scop electoral.
Deasupra localitatii 30 decembrie am virat la stanga spre o balastiera si apoi, ajungand in apropierea soselei de centura am virat din nou stanga, peste inchisoarea Jilava, si am continuat pe langa complexul Magurele al Institutului de Fizica Atomica.

Trecand si de caminele studentesti, am virat stanga spre barajul de la Mihailesti pandind o fereastra in programul de antrenament al acrobatilor ca sa intram in tur de pista si sa venim la aterizare. Chiar cand eram pe punctul de a cere aprobarea pentru intrarea in turul de pista am zarit un Zlin facand o ranversare la verticala pistei. Asa ca am virat 180 de grade si m-am indreptat spre Calugareni.

La verticala localitatii Calugareni instructorul mi-a propus sa mergem pana la Giurgiu. Am continuat, asadar, sa mergem de-a lungul drumului spre Ruse. Insa, la un moment dat, am observat ca in stanga si in dreapta culoarului pe care zburam noi, cam la o mila de o parte si de alta, erau doua zone in care ploua tare. de trecut treceam fara probleme. Pe directia noastra vremea era ok. Dar la intoarcerea spre Clinceni exista riscul ca cele doua formatiuni noroase din care ploua atat de tare sa se fi unit si atunci ar fi trebuit sa ocolim foarte mult ca se le evitam. Asa ca am facut cale intoarsa spre Calugareni si apoi direct catre Clinceni.



La verticala Cornetu am cerut aprobare sa intram in tur de pista si am aterizat touch and go. Am mai facut inca doua ture de pista si apoi am auzit in casti ca YR-POL cerea aprobare de intrare in zona la Clinceni. YR-POL este frumosul elicopter Alouette de la Special Air Services despre care am mai scris si pe care l-am tot fotografiat si cu care am zburat impreuna cu unul dintre cei mai buni si mai placuti piloti si instructori pe care-i stiu, Valer Novac. Valer a intrat in zona si l-am zarit pe la virajul 4. A cerut aprobarea de aterizare in zona hangarelor. Noi, cu Cessna, eram pe latura mare si i-am vazut manevrele. Pana am primit si noi aprobarea de aterizare am auzit in casti ca cei de la Clinceni l-au pus sa mute elicopterul in spatele avioanelor AN 2 de la utilitara iar Valer a mai imprastiat o data PET-urile si pungile din tomberoane mutand cateva zeci de metri elicopterul. Oricum le-a adunat inapoi pe toate, ulterior, spunand ca e ecologist :)

Dupa aterizarea noastra ne-am salutat cu Valer, am schimbat cateva vorbe si am plecat spre Bucuresti impreuna cu instructorul. Pe aerodrom, in urma noastra, o echipa TVR venise sa faca un material filmat cu Hawks of Romania.

Un amanunt: NU RATATI EVOLUTIA BAIETILOR DE LA HAWKS OF ROMANIA de duminica. O sa aflati atunci de ce.

Pana acum, dupa socotelile mele, am adunat 23 de ore si 25 de minute de zbor.

4 comentarii:

Anonim spunea...

am citit articolul si parca simt cum ma ardea soarele pe acolo si ma intrebam cat mai e pana sa zbor.. hey...I miss Clinceni.. long time no see... ma bate gandul sa-i fac o vizita surpriza :)

Mihai Grecea spunea...

Daca vrei sa vii, la miting-ul de duminica e un prilej foarte bun. Hawks of Romania vor avea o reprezentatie unica dar nu vreau sa insist...

Anonim spunea...

unica..? se coboara din stratosfera?

Mihai Grecea spunea...

Da, esti foarte tare. Esti ironic, ce sa spun...

Ideea e ca nu am acceptul lor sa vorbesc despre ceva important care se va petrece maine in viata formatiei de acrobatie. Nu stiu nici eu cum au de gand sa anunte si daca vor anunta acest eveniment. De aceea am comunicat mai criptic totul.

Blog Widget by LinkWithin