miercuri, 2 iulie 2008

Revizia avionului nu e gata

Astazi au fost mecanicii la avion si au hotarat ca pe langa operatiunile de rutina trebuie facute si reparatii ca lumea la magnetouri si la jamba trenului de aterizare ca sa nu mai apara defectiuni minore atat de frecvente. Asa incat au demontat componentele respective si le-au expediat la fabrica pentru reparatii mai laborioase. Abia la sfarsitul saptamanii vor veni inapoi si de saptamana viitoare vom zbura cu intreruperi mai putine, sper. Asta e. E nasol ca fac pauza atat de mare dar nu e de joaca cu siguranta in aviatie si nu putem decat sa asteptam.

4 comentarii:

Unknown spunea...

Hei, asa e cu partea tehnica. Eu sunt coproprietar la un mic Cherokee (PA28-140), si in ficare luna imi vine cate o factura astronomica (pe aici, mechanicul il platesti cu $100/ora, un cilindru costa $1000, samd). Asa ca platesc chirie dubla :). Oricum, felicitari pt zborul solo. Eu l-am avut cred prin Aprilie anul trecut. Dupa ce am facut 3 ture in pattern, instructorul mi-a zis ceva de genul "ok, eu plec in Israel pt 2 saptamani, have fun in the mean time and don't crash :)". Iti imaginezi ca m-am distrat, desi am avut cateva momente de panica...

E interesant sa citesc descrierile tale despre procedurile din Ro. Sunt diferite de cele de aici, ca sa nu vorbesc de terminologie... Si spatiul aerian e mult mai aglomerat. Peste 500 operatiuni pe zi. Vezi http://airnav.com/airport/Kpao
Apropo, dat fiind ca e un aeroport cu iarba, sunt toate decolarile soft field? Pare usor diferit de ce am invatat eu, nu stati in ground effect?

OK, ca sa nu raman dator, am si eu un video (de fapt mai multe pe youtube). Dar unul din Mexico pe radupopovici.com (scroll down). OK, numai bine si succes la checkride.

Mihai Grecea spunea...

Buna Radu,

Multumesc pentru aprecieri. Stiu ca e complicat cu maintenance la avion dar e, totusi, o mare chestie sa ai unul :) Foarte amuzant instructorul tau :)

Sunt diferite procedurile fata de USA si pentru ca aerodromul Clinceni este unul foarte mic. Procedurile pe aeroporturi seamana destul de mult cu cele aflate sub jurisdictia FAA.

Terminologia este in limba romana. E foarte aiurea asta, intrucat ca pilot privat cu scoala facuta dupa normele JAR FCL ai licenta acceptata in toate tarile din lume. Iar noi nu facem decat terminologie in limba romana... Asa e la Autoritatea Aeronautica Civila din Romania.

Decolarile sunt cu flaps 10 grade si aterizarile cu flaps 20 de grade. Se poate spune ca se tine cont ca e teren de iarba :)

La aterizare se sta in ground efect dar nu foarte mult pentru ca noi am invatat sa reducem de tot motorul in apropierea pistei. Asa ca viteza scade foarte repede cand filezi si ajungi sa ridici botul avionului relativ rapid si pui trenul pe sol destul de repede.

Multumesc pentru urari. Mai tinem legatura, ok?

Unknown spunea...

Prin proceduri diferite ma refeream la faptul ca ceri/primesti aprobarea pt fiecare viraj, pornirea motorului samd (asta pe langa terminologie). Aici, in majoritatea cazurilor, ti se indica avionul pe care il succezi, si tu esti responsabil cu toate. Iar la aeroporturile fara turn de control (si-s o gramada cu piste de aterizare de 1-2 mile, ar putea ateriza Space Shuttle acolo), tu esti responsabil complet cu secventarea traficului.

Ma rog, decolarea de pe soft field am invatat-o usor diferit, adica cu yoke max aft si apoi stai in ground effect pana la Vy (sau Vx daca ai obstacole la capatul pistei). Iar aterizarea se face cu botul cat mai sus si pe la 1300-1500 rpm intr-un 172. Dar banuiesc ca depide chiar si de instructor.

Apropo, pot sa te intreb care sunt taxele prin tara (ca pe la noi stiu ca-s taxe pe toate cele). Pe aici nu sunt din fericire. Un C172 se inchireaza pe la $100-150 (depinde si de vechime, daca e 'glass' sau nu). Cam cat e prn tara, si cat e platit un instructor? Poate intr-o zi imi deschid un club la Cluj, ca nu prea era nici unul din cate stiu

Mihai Grecea spunea...

In aer aprobare ceri doar la virajul 3 ca sa vii la aterizare si la intrarea sau la iesirea din zona de aerodrom.

La sol ceri aprobarea pentru pornirea motorului, rulaj, intrarea si alinierea pe pista si pentru decolare.

Despre taxe nu stiu ce sa-ti spun. Depind de la aeroport la aeroport. Aerodromurile cu pista pe iarba nu au taxe sau nu au taxe mari.

Nu stiu cu cat e platit exact instructorul. La noi ora de scoala e 150 EUR. O parte din bani sunt pentru avion si benzina.

Blog Widget by LinkWithin