luni, 21 iulie 2008

Ture de pista in simpla comanda cu YR-ANC

Dupa mitingul de ieri, azi am fost pe la 11 la Clinceni si am facut ture de pista in simpla comanda. Am zburat, de incalzitre, 3 ture cu Stelian Filip si apoi am plecat singur. Au fost multe ture, nu mai tin minte cate. In total am zburat o ora si 35 de minute.

A fost o zi cu vant lateral destul de tare. Si sus, la virajul 2 dar si pe latura mare, erau turbulente destul de mari. La un moment dat, in virajul doi - decolasem pe 06 - , pe la 600 ft, eu nu inclinasem foarte tare avionul insa o rafala de vant l-a dat brusc si foarte tare pe partea dreapta, in directia in care viram. S-a inclinat mult peste 60 de grade si a facut-o atat de brusc incat, din inertie, capul mi-a ramas in urma, ca sa zic asa, si m-am lovit foarte usor de partea de sus a usii/plafon. Asta ca sa va dati seama cam cum era dansul pe sus. Dupa ce ajungeam la virajul 3, peste lacul Mihailesti, se mai calmau turbulentele. Nu mai luptam prea tare sa-l tin pe directie. Vantul predominant era aproximativ din directia Nord si cred ca avea, la sol, vreo 6 metri pe secunda. Si decolarile trebuia sa le fac pedaland la palonier din greu sa-l tin pe directie.

Una peste alta, o zi interesanta pentru zbor. Cu aterizari palpitante, cu vant lateral schimbator. M-a mai umflat putin la aterizare de vreo doua ori (am mai venit si mai tare - cam 60-65 de noduri pana destul de jos pe panta - si nu faceam bine...). Insa nu l-am dat de pamant, Doamne Fereste. Aterizam mai lung ca nu vroia deloc sa se puna pe sol. Viteza mare - efect de sol mai mare... Adrenalina a fost, insa la cote maxime :)

Oricum, am iesit, in sfarsit, la simpla si cu celalalt avion. Imi place mult ANC pentru ca e mai sensibil in comenzi decat ANB si e si mai puternic. Si se simte. Mai ales in decolare.

Pana acum am adunat, dupa socoteala mea, 27 de ore si 14 minute. La simpla am pierdut deja socoteala cat am zburat. Va trebui sa ma intalnesc la un moment dat cu instructorul sa imi completez carnetul de zbor cu toate datele zborurilor facute pana acum.

Voi reveni mai spre seara/noapte cu imagini si relatari de la mitingul de ieri de la Clinceni dedicat Zilei aviatiei.

5 comentarii:

Iurie Turcanu spunea...

Salut Mihai,mi-a placut YR-ANCul e super,desigur din poze,si timpul minunat,de toata dragostea!
Sa inteleg corect esti elev pilot la scoala de pilotaj privat? de la PPL(A) - PrivatPilotLicence tip(A)

Am si eu un vis,ca si toti amatorii de zbor,sa devin pilot!
'Fly to the Sky'- imposibil de realizat pentru mine cel putin,la noi in Moldova de peste Prut nu exista scoala de pilotaj privata, doar militara cu limita de virsta pina la 23ani,si trebuie deacum sa ai si grad de ofiter,plus studii superioare de facultate,livret militar si pregatire fizica corespunzatoare,si toate acestea pina la 23ani,este teoretic si practic imposibil!!! bineinteles numai nu pentru cei alesi...
Eu la 26ani dupa facultate si master desigur nici ca nu mai pot visa la asa ceva,ca si cum ai spune: 'forward freeware'
daca intelegi ce vreau sa spun...

Ma numesc Iurie Turcanu si am o intrebare,desigur daca imi poti raspunde:
In Romania este posibil de facut scoala de pilotaj pentru moldoveni?
mersi anticipat pentru atentie!


adrese de contact: witlok@mail.md
witlok@mail.ru
:)Sunt in lumea mea - http://my.mail.ru/mail/witlok/

Mihai Grecea spunea...

Chiar nu exista posibilitatea sa faci scoala de zbor civila in Moldova? NU stiam...

O sa intreb la mine la scoala despre situatia ta si daca poti sa te inscrii pentru PPL(A) si sa obtii licenta in Romania. In principiu nu cred ca este imposibil. O sa revin tot aici cu un raspuns.

Iurie Turcanu spunea...

Buna Mihai,ce mai faci,a trecut ceva timp de la ultima publicare pe acest blogger.Am inceput sa te citesc recent;simplu-intimplator, cautam pe google imagini cu avioane de tip 'Vilga-35 A'
vezi LISTA
ACTIVELOR ARMATEI NAŢIONALE PROPUSE SPRE COMERCIALIZARE A SERVICIILOR TEHNIC DE AVIATIE SI ASISTENTA DE AERODROM http://www.army.md/inf/concurs_com.htm
ceva extraordinar 'Vilga-35 A' anul de productie 1984 cu 1189ore de zbor la bord la doar 30000MDL=3000$, ce spui interesant?si eu zic la fel...dar ideea principala e ca in pagina de cautare imagini pe google cu aparate de zbor particulare de tip Vilga-35 cu 1pilot/3pasageri, banal dar interesant google imi prezinta imagini 'Cu Cessna Skyhawk. Cu Cessna Skyhawk
150 x 102 - 5k - jpg
propellerdream.blogspot.com'
http://images.google.md/images?um=1&hl=mo&q=Vilga-35&btnG=Caut%C4%83+Imagini pe
Blogger "Fly High Touch the Sky"de Mihai Grecea,revin la cele spuse mai sus,am inceput sa te citesc recent,si mi-am dat seama din publicatiile tale de un adevar:
esti un om de omenie,un barbat in tot sensul cuvintului,sper sa ne cunoastem in viitor,se merita de discutat cu un om care stie ce vrea de la viata...

Despre mine:
arhitect in urbanism si amenajari,
specializare constructii ingineresti,
hobby - lector universitar UTM Chisinau,
Facultatea Urbanism si Arhitectura,
in prezent fara perspective de viitor,la moment activez ca liber profesionalist,nu sunt un carierist doarece la noi este imposibil sa devii cineva fara pile,plus la aceasta foarte multi specialisti in domeniu,surplus de forta de munca,diferenta mare intre cerere si oferta!Odata ce locuim in Tara Minunilor,unde guverneaza sindromul Nanasizmului si Cumatrismului cu elemente de rusofobism,toti specialistii de vaza se stabilesc peste hotare pentru asi crea un viitor oareceare...
Referitor la visul meu de a deveni pilot;este exact cum am mentionat in comentariul anterior;nu exista scoala civila de pilotaj in Moldova,ma refeream la Moldova de peste Prut,adica Republica Moldova,Chisinau...

astept cu nerabdare un raspuns citusi de evaziv.
mersi frumos!

Mihai Grecea spunea...

Salut Iurie,

Multumesc pentru aprecieri. Poate ca o sa ne intalnim la un moment dat, cine stie. Lumea fanilor de aviatie nu e foarte mare.

N-am mai scris in ultima vreme pe blog fiindca am tot fost plecat din Bucuresti si chiar din tara.

Inca n-am apucat sa intreb daca poti face scoala de pilotaj in Romania. Oricum, din ce stiu eu, se poate face. Am mai auzit de situatii asemenatoare in sensul in care romanii pot face - si fac - scoala de pilotaj in Cehia sau in Serbia (la Vrsac). Asadar nu cred ca e imposibil. O sa-ti pun in curand, cand apuc sa ma intalnesc cu cineva de la scoala de la mine.

Interesanta treaba cu avioanele de vanzare... Insa Vilga e foarte costisitor ca intretinere... Consuma enorm... Nu mi-as cumpara un astfel de avion in conditiile in care benzina de avion s-a scumpit. Foarte interesante sunt, insa planoarele. Daca sunt cat de cat in stare buna.

Mi-e teama, insa, ca e cam tarziu acum. Licitatia are loc in cateva zile...

Mihai Grecea spunea...

Iurie,

iata un link care ar putea fi interesant pentru tine: in Moldova exista un dealer de avioane ultrausoare Festival care face si scoala de pilotaj pentru ele.

Iata site-ul sau:
http://www.diplomat.md/indexro.php

O sa revin si cu informatii de la mine de la scoala cand apuc sa ma vad cu cine trebuie. Voi lipsi din tara, insa, timp de doua saptamani. Insa dupa 21 august o sa vin sigur cu un raspuns.

Blog Widget by LinkWithin