sâmbătă, 12 iulie 2008

Ieri am reluat zborul

Dar YR-ANB tot nu merge ca lumea. Au fost montate magnetourile noi dar scapa ulei pe la flansa care face contact cu motorul. Mai au de lucru mecanicii...

Asa ca am zburat, pentru prima data, cu YR-ANC. ALTA VIATA :) Motor mai puternic, aparatura de bord la fel ca in Flight Simulator. Si avionul e mult mai vioi. Pana si cursa la mansa e mai mica. Mi-a cam placut.

Asadar, dupa o scurta acomodare cu cabina - in definitiv e acelasi model de avion ca si ANB, am decolat, impreuna cu instructorul meu, si am facut un scurt raid pana la Pitesti. Am decolat pe 06, am virat stanga si am luat cap 310 spre Bolintin. In scurt timp a inceput sa se zareasca autostrada A1. Am mers de-a lungul autostrazii, la sud de ea, pana ce am lasat, in dreapta, VOR-ul de la Floresti. Zburam la 1000ft deasupra pamantului. Vremea era frumoasa, nori cumulus de vreme buna, turbulente de mica intensitate. Din cand in cand cate o termica mai vanjoasa si dansul de rigoare la intrarea deasupra padurilor.

La un moment dat ne-am gandit sa mergem pe la Titu sa vedem de sus pista de la Boteni. Am traversat autostrada insa am realizat ca eram deja la Gaesti si Titu era mult in urma. Asa ca am indreptat avionul spre cosul urias de evacuare al rafinariei de la Pitesti. La capatul autostrazii, cam in locul in care incepe centura Pitestiului, am inceput sa cobor de la cele 1700 de picioare inaltime si am virat stanga spre aerodromul de la Geamana, ocolind rafinaria pe care am lasat-i in stanga. Am survolat aerodromul de pe la 800-900 de picioare inaltime. Erau mai multe AN2-uri aliniate care dormitau la soare. Nu am aterizat acolo. Instructorul mi-a spus ca pista e foarte scurta si plina de denivelari.

Am continuat apoi cu un viraj spre oras. Stelian a vrut sa-mi arate ce vrea sa faca un pitestean, proprietar de baza de agrement. Pe lacul de pe Arges e un strand. In mijlocul lacului e si o limba lunga de pamant. La capatul limbii doarme un AN2 dezafectat. Proprietarul bazei vrea sa amenajeze pe fasia de teren un miniaerodrom pentru ULM. Este un proiect interesant.

Dupa cateva viraje in zona viitoarei piste, am indreptat avionul catre Clinceni si am zburat continuu la sud de autostrada. Totul a fost bine pana in momentul in care am dat raport de pozitie la Bolintin si am cerut Clinceniului aprobarea de a intra in zona. Nu au raspuns, desi era trafic de planoare la aerodrom. Asa ca a insistat si instructorul si... nimic. Am coborat la 600 ft si am venit usor, cu mare atentie, spre Clinceni. Era clar ca e o problema cu statia avionului. Noi auzeam traficul dar ei nu ne auzeau ce spuneam. Asa ca instructorul a decis sa urmam o procedura de venire la aterizare cu probleme radio. Am intrat la travers de pista, la 600 ft, ne-am esalonat cu un planor care era la vedere si am intrat in tur de pista pe latura mare. Am executat viraje le 3 si 4 si am aterizat. Pe aerodrom s-a creat oarece agitatie in urma incidentului insa, intrucat procedura a fost executata corect, n-au fost probleme. Inca nu am aflat care a fost problema cu statia. Oricum, concluzia mea e ca trebuie stiute foarte foarte bine toate cazurile speciale si procedurile pentru ca nu se stie niciodata cum poti avea necazuri.

Tot raidul de ieri a durat cam o ora. In total am adunat 22 de ore si 15 min.

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin