Scriu dupa doua zile grele datorita iminentei nenorocirii numite limitare de trafic cauzata de jignitorul summit nato. Este impardonabil cum o gasca de descreierati aflati la putere in Romania isi permit sa perturbe activitatea unui oras, a vietilor si a afacerilor oamenilor care-l locuiesc, fara sa le ceara acordul. Am auzit zilele astea de atatea incalcari ale unor drepturi si libertati fundamentale incat am inceput sa am mari indoieli cu privire la existenta sau nu a unei democratii cat de cat reale in Romania... Ar trebui ca administratiile publice centrale si locale sa fie date in judecata de catre toti cei care au de suferit de pe urma acestei tampenii numita summit nato. De fapt nato n-are nici o vina in asta. Vinovati sunt numai descreieratii de politicieni romani in frunte cu Basescu. Ei au propus organizarea acestei intalniri monstruoase intr-un oras care nu poate efectiv sa suporte o astfel de manifestare. Nu are infrastructura necesara. In zilele astea se vor pierde extrem de multi bani. Se vor plati salarii unor oameni care vor lucra cel mult sub limita ineficientei. Se vor plati chirii la sedii complet aiurea. Se vor plati redevente lunare la contractele de leasing de masini si echipamente absolut degeaba. Si se vor plati penalizari pentru lucrari si marfuri nelivrate la timp. In zilele astea multe intalniri nu vor mai avea loc, multe iubiri nu se vor mai consuma, multi prieteni nu vor mai bea cate o bere. Iar scoala noastra de pilotaj nu va functiona. Si, una peste alta, multi neuroni vor muri. Si nimeni nu va plati pentru asta. Nimeni dintre cei care ar trebui sa plateasca...
Revenind la scoala, ieri am avut curs de navigatie. Am exersat niste calcule pentru determinarea cursului in functie de deviatia magnetica a busolei, declinatia magnetica, nordul adevarat si toti ceilalti parametri ai orientarii pe traiect. Si apoi am invatat sa completam un flight plan. Am discutat pe rand despre toate rubricile planului de zbor si am completat datele unui traiect de la Baneasa la Constanta si retur.
Astazi am revenit la Limite umane si am vorbit mult despre stres si factorii care-l cauzeaza. De asemenea, am trecut in revista si metodele utilizabile pentru diminuarea/combaterea stresului. Un curs interesant. In urmatoarele ore vom atinge, se pare, si chestiuni legate de fiziologia pilotului.
Asa cum spuneam, cursurile vor continua in prima luni de dupa apocalipsa nato. Adica pe 7 aprilie. Pana atunci va fi si interdictie de zbor in spatiul aerian al Romaniei... A si fost publicat, de altfel, in AIP, NOTAM-ul.
joi, 27 martie 2008
Ieri navigatie, astazi limite umane
Publicat de Mihai Grecea la 21:14
Etichete: nato, opinii, scoala de pilotaj
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
60 de comentarii:
Hey, salut, am dat peste bolgul tau si poate poti sa ma ajuti si pe mine cu ceva.
Am 18 ani si as vrea sa devin pilot comercial, si primul pas din cate inteleg e luarea CPL-ului. Problema e ca eu am ochelari cu -2,75, oare pot lua vizita medicala sau ma expediaza aia de acolo fara sa se uite macar la mine?
Si daca imi iau CPL-ul, pot sa ma angajez sau e foarte dificil? Eu vreau sa lucrez in domeniul asta, bacul imi bate la usa si eu inca mai am niste nelamuriri in privinta carierei pe care sa o aleg. Mi-ar place la nebunie sa devin pilot (chiar si comercial, initial vroiam sa dau la militari, dar acolo sigur nu pot intra la piloti cu dioptria mea)
Cheers.
Salut,
Sistemul de licente de pilot definit de catre JAA include PPL (Private Pilot License), CPL (Comercial Pilot License) si ATPL (Air Transport Pilot License).
Ca sa poti zbura cu pasageri in calitate de pilot comandant sau chiar de First Officer trebuie sa ai licenta ATPL.
Licenta CPL iti da dreptul sa executi lucru aerian ca pilot. Adica sa fii retribuit ca pilot. Poti, din ce stiu, teoretic, sa fii First Officer cu CPL insa e foarte greu sa gasesti de lucru asa.
Exista doua rute prin care poti sa devii pilot comercial:
1.1 Scoala Superioara de Aviatie Civila. Dai examen din materia de liceu si, daca intri, la sfarsitul anilor de facultate obtii direct ATPL. Examenul de admitere e dur.
1.2 Scoala Superioara de Aviatie Civila - cu taxa. E ca la punctul 1 doar ca platesti tu scoala. E de ordinul zecilor de mii de Euro.
1.3 Faci o scoala asemanatoare cu SSAvC dar in strainatate. Cehia este o optiune foarte interesanta in ceea ce priveste costul scolarizarii.
2.1 Exista ruta a doua pentru a deveni pilot. Faci scoala pentru toate treptele. Incepi cu PPL, apoi zbori niste ore cat sa capeti experienta in zbor VFR si te inscrii la cursuri pentru rating-ul IR (Instrument Rating). Daca iei examenul, vei putea zbura instrumental. Poti sa faci apoi cursurile pentru rating-ul ME (Multi Engine) ca sa ai dreptul sa zbori pe avioane cu mai mult de un motor si pe avioane cu motoare cu turbina (turbopropulsor sau turboreactor). Daca ai minim 250 de ore de zbor, te poti inscrie la cursurile pentru CPL. In tara sau in strainatate, la privat sau la stat, nu conteaza. Cursul costa ceva parale, nu stiu sa-ti spun exact cat. Dupa ce obtii licenta CPL vei avea voie, in sfarsit, sa castigi bani din pilotaj. La PPL nu ai voie sa fii retribuit pentru serviciile de pilotaj. La PPL zbori in interesul tau sau poti sa-ti plimbi familia, prietenii, colegii, dusmanii... :)
Cu CPL te poti angaja ca pilot. Si de aici incepe sa intervina bafta fiecaruia. Trebuie sa capeti experienta de foarte multe ore de zbor si apoi poti fi acceptat pentru ATPL.
De multe ori se face asa:
Dupa ce ai PPL IR ME si ai apucat sa zbori pe banii tai 2-3-4 sute de ore, te duci la o companie de transport aerian si ii spui ca ai vrea sa te angajezi la ei pe bani putini si sa-ti plateasca ei orele la CPL urmand sa lucrezi apoi pe un termen lung la acea companie. Cum e criza mare de piloti pe piata, e foarte posibil ca unele companii sa accepte.
In cazul in care ai dela CPL ai voie oricum sa lucrezi ca pilot si poti face o intelegere cu o companie aeriana sa-ti plateasca cursurile pt ATPL in baza unui contract pe un termen mai lung cu acea companie.
In ceea ce priveste numarul dioptriilor, din ce cunosc eu nu este o problema. Pentru CPL oricum ai nevoie de Certificat Medical Clasa 1. La PPL e nevoie de Certificat medical Clasa 2. La Clasa 2 nu e o problema cu -2,75. Este obligatorie, insa, prezenta in geanta pilotului a celei de-a doua perechi de ochelari. Din ce stiu si la Clasa 1 e la fel.
Sper ca te-am lamurit cat de cat.
Mihai,
Viorel ma numesc, ce scoala de zbor faci, ca vreau sa incep si eu.
Multzam,
Vio
Salut Viorel,
Sunt elev la scoala de zbor organizata de Alfa Air in colaborare cu Special Air Services. Eu sunt in prima promotie a scolii. Deja au inceput inscrierile si pentru promotia urmatoare. Cand trecem noi la zbor, aproximativ peste o luna si jumatate, vor intra la instruirea la sol cei care se inscriu acum. Cursurile le facem la Special Air Services in Baneasa (la Aviatia Utilitara, in spate la Ikea) iar zborul il facem pe avioanele Alfa Air in zona la aerodromul Clinceni si, dupa iesirea la simpla comanda, vom face traiecte in tara (probabil ca Tulcea, Tuzla, Craiova, Bacau). daca vrei sa incepi, pot sa te pun in legatura cu cei de la scoala. deocamdata site-ul scolii nu este gata.
Salut,
Adrian este numele meu, am 28 de ani si dupa ce am citit cred ca m-am trezit cam tarziu sa ma fac pilot si sa traiesc din asta. Crezi ca mai am vreo sansa, din punct de vedere al varstei? Daca da, in ce directie sa apuc? Am ceva bani pentru asta.
Multumesc!
Salut Adrian,
Cred ca nu e atat de tarziu pe cat crezi daca ai resursele materiale si, mai ales, de timp pentru a te apuca de asta. CRed ca cel mai direct mod este sa te apuci de un curs ATPL. Ori la SSAvC, ori in strainatate (Cehia, Serbia).
Poti s-o iei si pe calea cealalta, PPL, CPL, ATPL, dar dureaza mai mult. Si, in oricare dintre cazuri iti trebuie o sanatate de fier si nervi de otel. Insa este perfect posibil sa obtii ATPL la varsta ta. E mare criza de piloti in lume.
Salut! Sunt si eu tot in aceeasi situatie Adrian (am 27 de ani). De vreo 2 ani de zile am tot zburat cu avionul in diferite tari si mi-am dat seama, in suflet, ca sunt facut pentru a pilota un avion de pasageri. Intrebarea mea este alta deoarece nu cred ca mai pot intra la SSAvC acum deoarece am uitat matematica si fizica din liceu si facultate (Politehnica) insa am banii necesari pentru un curs de ATPL, aproximativ 50000 euro. Vreau sa te intreb daca in afara de SSAvC alte scoli particulare gen Hero Aviation sunt acreditate la companiile aeriene pentru a nu ramane cu banii dati. La SSAvC trebuie sa dau examen pentru locurile cu plata deoarece am absolvit deja o facultate de stat gratis? Merci mult. Ionut
Ionut,
Din cate stiu, la SSAvC daca platesti nu dai examen. Examenul e o forma de a-i tria pe cei care intra acolo si fac instruire pe bani publici.
In Romania nu este nimeni autorizat pentru ATPL in afara de SSAvC. Pentru PPL exista Tuzla, SSAvC si scoala la care sunt eu. Pentru CPL se pare ca vor mai fi in curand alternative pentru academie.
Despre Hero Aviation inca nu stiu mare lucru. O sa incerc sa aflu mai multe decat scrie pe site :)
Salut, ma numesc Lucian, am 31 de ani si imi doresc sa lucrez ca pilot de elicopter.As vrea sa stiu care sunt pasii pe care trebuie sa-i urmez.Limba engleza o stiu destul de bine, zic eu, caci am lucrata si ca translator.Daca poate sa imi dea cineva un sfat las adresa mea de mail lucian.tatu@yahoo.com .Va multumesc.
Salut Lucian,
Ca sa poti lucra ca pilot de elicopter trebuie sa ai licenta CPL(H). Pentru asta poti opta, deocamdata, pentru cursurile Scolii Superioare de Aviatie Civila pe cursurile platite. Este destul de scump, mai scump decat la avion. Nu stiu sa-ti spun costurile. Ia datele de contact de aici ca site-ul lor e mort pentru moment: http://academia-aviatie.pa.ro/
Poti folosi si ruta cealalta - PPL(H)si apoi trecerea la CPL si IR si ME la Academie. Pentru PPL(H) poti vorbi la Special Air Services www.helicopters.ro
Se pare ca ma bag degeaba in discutie ca vad ca multi sunt informati, insa vroiam sa va aduc la cunostinta ca in afara de cursurile academiei si R.A.S. Tuzla mai sunt si alte companii care deservesc servicii de scoala pt ppl, si ma refer la cele spuse anterior si la ulpia traiana care se pare au avioane noi si instructori buni; in ceea ce priveste cpl am inteles ca cei de la R.A.S. ar putea primii licenta pt instruire. Cer senin va doresc
man_ultras,
Ulpia nu are inca acreditarea pentru a oferi scolarizare PPL, din ce stiu. Fac demersurile pentru a o obtine, insa, intrucat au Cessna 172 pe care vor sa-l foloseasca si la scoala.
RAS Tuzla nu a obtinut inca acreditarea pentru CPL. Dar ei sunt in faza finala pentru a o obtine.
Special Air Services sunt si ei cam in aceeasi faza cu CPL, A si H.
salut mihai
am 21 de ani si as vrea sa devin pilot militar(avioane supersonice),deja am terminat o facultate (informatica),dar parca tot as vrea sa urmez calea pilotajului...ce scoala recomanzi pentru pilot militar ? sau daca nu as vrea pe elicopter de genu pe elicopter de ambulanta sau asemanator..ms anticipat
Pilotii militari sunt instruiti de sistemul educational militar - Academia Militara si scolile de aviatie militare. Nu mai sunt la curent, in acest moment, cu etapele si scolile care trebuie urmate. Oricum, scoala se face la Bobocu.
Pentru a fi pilot de elicopter si sa ai dreptul executi lucru aerian, indiferent de natura acestuia - adica sa zbori ca sa castigi bani - trebuie sa ai o licenta de tip CPL(H). Deocamdata doar Scoala Superioara de Aviatie Civila de la Baneasa scolarizeaza CPL(H). In curand vor face asta si Special Air Services din Bucuresti (www.helicopters.ro).
Despre cum se ajunge sa ai CPL am mai scris, de mai multe ori, pe blog, prin comment-uri. Chiar si mai sus gasesti informatii.
salut Mhai,
catalin ma numesc si as dori sa devin pilot.Umeaza sa trec la liceu:)) acuma stiu ca sunt cam mic , dar vreau sa ma interesez din timp. Iti trebuie un liceu specializat pentru aceasta meserie sau poti sa urmezi un liceu de exemplu cu profil de mate-fizica?
Sunt din Cluj si as vrea sa stiu daca sunt obligat sa urmez cursurile la Bucuresti sau pot undeva mai aproape. mail->
caty_thebest94@yahoo.com
Mihai,
Ca si in situatia anterioara fiul meu urmeaza sa treaca la liceu si si-ar dori f mult sa devina pilot. Acesta a fost visul lui de mic copil.
As vrea si eu sa aflu daca este nevoit sa urmeze un liceu specializat sau poate urma alt liceu. Stiind ca petru asta iti trebuie mate, fizica, si limba engleza si eu las sfatui sa se inscrie la un liceu cu profl mate-fizica la fel ca in situatia anterioara.
Te rog sa imi dai un sfat;)
Anonimule, fiindca isi lasase adresa de e-mail i-am raspuns prin mail lui Catalin. Fiindca vad ca subiectul e de interes, postez si aici raspunsul pe care i l-am dat.
"Salut Catalin,
Daca vrei sa faci din pilotaj o meserie – adica sa traiesti din asta, sa castigi bani din pilotaj – trebuie sa ai cel putin o licenta de pilot comercial (CPL – Commercial Pilot Licence) sau, si mai bine, un Air Transport Pilot Licence.
Tu fiind inca la liceu este cel mai avantajos sa tintesti sa obtii o asfel de licenta urmand o scoala subventionata de stat. Singura scoala de stat care pregateste astfel de piloti este Scoala Superioara de Aviatie Civila (SSAvC). Inainte i se spunea Academia de Aviatie Civila. Acolo poti intra, dupa liceu, prin admitere, pe locuri subventionate. E o foarte mare afacere sa faci o astfel de scoala pe banii statului. Ca sa devii pilot comercial sa stii ca e foarte scump. Daca ai plati, ar trebui sa scoti din buzunar intre 50 si 80 de mii de euro... O Gramada de bani. Costa mult pentru ca sunt multe ore de zbor, multe taxe de aeroport... Avioanele alea au nevoie de maintenace... Scump de tot.
Sfatul meu e sa pui mana sa tragi tare la mate si la fizica si la engleza daca vrei sa dai la aceasta facultate. Nu conteaza liceul la care esti, insa la admitere astea sunt materiile.
Dupa absolvirea facultatii vei avea licenta ATPL Frozen. Asta inseamna ca orice companie aviatica are dreptul sa te angajeze chiar daca nu ai numarul minim d eore de zbor care sunt cerute in mod normal la angajare. Vei zbura ca First Officer (copilot) pana vei aduna orele de zbor/experienta necesara ca sa fii promovat sau sa fii admis la concursul pentru comandant. In fine, e o meserie foarte frumoasa dar foarte solicitanta. INVETI PERMANENT. E ca la medici...
Pentru detalii, intra pe site-ul SSAvC: http://www.aviationacademy.ro/eng/
Exista si alte variante prin care poti ajunge pilot comercial. Insa presupun ca tu sa-ti platesti cursurile. Este asa numita instructie modulara. Pornesti cu o licenta de pilot privat (PPL), exact ce voi obtine eu in curand. Asta este o licenta care iti da dreptul sa pilotezi un avion monomotor, cu motor cu piston, in regim de zbor vizual, IN INTERES PROPRIU, FARA SA AI DREPTUL SA PRETINZI BANI PENTRU SERVICIUL DE PILOTAJ. Adica poti sa-ti plimbi familia, prietenii, colegii, angajatii. E precum carnetul de conducere auto categoria B.
Apoi, daca vrei sa zbori in conditi de vizibilitate redusa sau noaptea, trebuie sa obtii rating-ul IFR (zbor dupa instrumente).
Apoi sa faci orele de instructie pentru ratingul Multi Engine. Si apoi pentru rating-ul Multi Crew. Si abia apoi, cu toate astea acumulate, vei obtine ATPL. Insa costurile sunt modulare si platesti pe masura ce faci ore si obtii rating-urile respective.
Exista, evident, si ATPL cu plata. Termini in doi ani dar dai 80000 EUR. In Cehia sau in Servia (la Vrsac) e mult mai ieftin ca la noi la academie.
Tu alegi. Iti urez multa bafta.
Mihai"
salut sunt emi sunt in cl 8 si vreau sa devin pilot comercial ce liceu trebuie sa urmez ???? email: emi_blindu@yahoo.com sau adresa de messenger:emi:blindu
Emi, daca citesti commenturile de mai sus vei gasi raspunsul. Multa bafta iti doresc!
Salut Mihai,
Ce sanse ai sa mergi cu PPL-ul la o companie si in baza unui contract sa-ti plateasca ei scoala pe mai departe pt a ajunge la ATPL?
Multzam, numai bine!
A.
Nu am absolut nici o idee despre cum poti face asta. Oricum, doar cu PPL-ul in dinti, fara un numar considerabil de ore zburate, sunt foarte slabe sansele. Majoritatea companiilor vor oameni pregatiti. N-au timp de experimente. Din ce am auzit, doar type ratingul este, de obicei, sponsorizat de companie in schimbul unui contract pe 5 ani cu salariu mic.
salut Mihai,
Tot Catalin de mai sus sunt. Mai am o intrebare... din cate am inteles eu pentru a ajunge la facultatea SsAC trebuie sa dai un examen din materiile fizica,mate si engleza, invatate in liceu. Este adevarat ca nu conteaza bacalaureatul ci doar examenul sa il iei cu bine??
Catalin, nu stiu sa-ti raspund la intrebarea asta. Cel mai bine este sa dai un telefon pe la SSAvC
Salut! Ma numesc Mihai am 18 ani si absolvesc clasa 12-a. Vreau sa aflu precis mai mult informatie si care sunt pasii de a deveni pilot!! Va rog frumos ajutati-ma scrieti-mi pe adresa de email:Mihaica17@mail.ru Multumesc anticipat!!
Buna. Cautand informatii pe google despre ,,cum poti sa devi pilot” am dat peste blogul tau si m-a, gandit ca poate ma poti ajuta si pe mine cu cateva informtii.
Iubitul meu are acum 22 de ani si ar vrea sa devina pilot pe avioanele care transporta oameni. El abia in 2010 o sa termine liceu si sa-si ia bacalaureatul(probleme finaciare si de aceea nu a putut sa-si termine liceul mai repede). Acum dispune si de ceva bani si ar vrea sa-si continue studiile in acest domeniu(sa devina pilot). trebuie sa fi absolvit vreun liceu care sa aiba la baza matematica sau fizica, sau nu conteaza atata timp cat poti sa treci de examenele de admitere date de facultatile cu aceste profile. Daca face Academia de aviatie de la Brasov va putea fi pilot civil sau numai militar? Ai putea sa-mi oferi niste site de unde ne-am putea informa? E prea tarziu sa incerce in acest domeniu? Orice informatie daca de cineva care cunoste ne-ar putea fi de folos.
Multumesc pentru timpul acordat citit acest mesaj.
Buna Adriana,
Trebuie sa fie absolvent de liceu si sa poata lua examenele. Nu conteaza ce specializare a avut liceul.
"Academia de aviatie de la Brasov" pregateste piloti militari.
Pentru Licenta ATPL - Air Transport Pilot License - de care are nevoie ca sa zboare la companiile de transport de persoane poate sa urmeze una dintre urmatoarele scoli:
Scoala Superioara de Aviatie Civila: http://www.aviationacademy.ro/eng/
Scoala de la Regional Air Services - http://www.regional-air.ro/scoala-zbor/index.php
Scoala de pilotaj de la Carpatair (la Timisoara)
Scoala de la Special Air Services - www.sasfto.com
Iar in strainatate exista multe optiuni. Una dintre ele este cea din Cehia - excelenta scoala!!!: http://www.euro-pilot.com/
Nu e tarziu sa se apuce de ATPL daca asta isi doreste cu adevarat si daca are suficienti bani.
Hello,
Scoala de pilotaj din Cehia pregateste si un numar minim de piloti fara plata la fel ca SSAvC ?
In Romania, la SSAvC sunt burse ale statului roman/Ministerul Transporturilor. Nu stiu daca statul Ceh face o chestie asemanatoare. M-as mira sa fie asa... Iar daca ar exista, ma indoiesc ca ar pregati cetateni romani pe bani publici cehesti...
Hi,
Daca mi-as luat licenta PPL de la Aeroclubul Romaniei(cred ca pe o durata cam lunga de timp,deja sunt anul doi cu un numar infim de ore pe Festival-ULM si IAR-46),cum as putea continua/inscrie pt cursurile IR/ME ; oare AR detine astfel de cursuri..sau o pot face in alta parte cu taxa ?
P.S.:Iti multumesc tare mult ca imi raspunzi la intrebari!
La Aeroclub lucrurile se misca, intr-adevar, extrem de greu. Nu stiu cum faceti voi instructie in zbor pentru PPL pe Festival atata vreme cat acest avion nu este omologat in romania decat ca ULM... Cu PPL nu ai voie sa zbori ULM... In fine, daca obtii PPL dupa ce faci cursurile la Aeroclub trebuie sa mergi la un FTO (Flight Training Organization) acreditat sa faca cursuri CPL, IR, MEP etc. Iar Aeroclubul Romaniei nu este autorizat pentru asa ceva. El este doar o Facilitate pentru instructie PPL.
Asadar optiunile tale, contra cost doar, sunt:
Scoala Superioara de Aviatie Civila - http://www.aviationacademy.ro/eng/
Special Air Services Baneasa - in curand va fi disponibil site-ul www.sasfto.com dar ii poti contacta si prin www.helicopters.ro
Regional Air Services Tuzla - http://www.regional-air.ro/
Scoala de zbor de la Carpat Air, Timisoara - nu are site.
Mai exista si excelenta scoala din Cehia al carei site il gasesti in lista mea de link-uri din dreapta blogului.
Costurile pentru IR sunt cele mai mari. Apoi cele pentru CPL. Te vor costa foarte mult orele de zbor pentru ca se fac pe avioane bimotor si alea consuma benzina, nu gluma.
Eu am terminat scoala de la Special Air Services, Baneasa.
Am si eu o intrebare cum pot ajunge pilot militar? Imi trebuie si armata ca liceul il am absolvit. Si ce academie sa urmez pentru a ajunge pilot ca miar placea sa lucrez pentru armata si sa zbor cu un avion militar.
Bitza0o3,
Pilotii militari sunt pregatiti la Academia Fortelor Aeriene "Henri Coanda" de la Brasov. Partea de instructie in zbor se face la Bobocu. langa Buzau, iar trecerea pe avioane supersonice la Bacau.
Detalii complete pe siteul academiei: http://www.afahc.ro/
Da treaba care nu am inteleso e cu armata scria la admitere ceva de armata, si sa inteleg ca de la absolvirea academiei "Henri Coanda" mai trebuie sa urmez niste academi pentru a putea ajunge in final pilot?
salut...o intrebare am si eu....la testele (mate si fizica)alea se da grila???ca ma gandesc la ideea in care nu stii un raspuns poate il nimeresti cu noroc....
Nu am nici cea mai vaga idee... Trebuie sa te interesezi la Academie.
Salut, am descoperit intamplator blogul tau si mi se pare super interesant. As vrea sa te intreb daca cumva as putea sa urmez cursurile subventionate de la SSAvC( asta daca trec de probe), in ipostaza in care am absolvit deja o facultate la buget, caci nu am momentan banutii necesari, dar mi-ar placea enorm meseria de pilot, iar matematica si fizica au fost dintotdeuna pasiunea mea. Ms frumos,
Vio
Violeta, ma bucur ca-ti place blogul :)
Sa stii ca nu am nici cea mai mica idee despre conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti ca sa poti studia subventionat la SSAvC. Eu am iesit de mult din carti pentru categoria respectiva si am facut scoala pe banii mei. Si n-am mai intrat in hatzisul birocratic pe partea asta...
Cred ca cel mai bine este sa faci un drum pana la Academie sau sa dai un telefon sa intrebi.
Multa bafta!
Hai salut, in primul rand tre sa te felicit,ai un blog foarte interesant. Acum sa trec la subiect,situatia sta cam asa:
Am 16 ani , clasa a 10-a la liceu , pe profil tehnic (mate si fizica la greu) . Acum ceva timp (inainte sa incep liceul) mi-am pus in cap sa devin pilot comercial. Toate bune , m-am documentat cam ce am nevoie , m-am bagat pe mate,fizica si engleza la greu. Olimpic la fizica si engleza , nici cu matematica nu stau prost.
Acuma m-am gandit sa intreb si eu cam ce consistenta (fizica) ar trebui sa am pentru a trece testul ala medical , nu de alta , dar nu ma tine buzunaru sa bag zeci de mii de euro in scoala asta , asa ca singura mea optiune e sa urmez cursuri subventionate.
Thanks!
Salut Flaviu!
Ma bucur ca-ti place blog-ul :)
Ca sa poti deveni pilot comercial iti trebuie un certificat medical clasa I. Acesta nu impune o anumita conditie fizica ci o sanatate foarte buna.
Multa bafta!
nu vreau decat sa te felicit pt. ceea ce scrii, deoarece am obs. ca e f. dificil sa gasesti genul asta de informatii asa usor; ma bucur ca este cineva care sa explice celor ce vor sa devina piloti, asa pe indelete cum e aici.
Cat despre mine, mi'as dori sa pot face aceste cursuri, dar nu detin banii necesari si daca i'as detine tot as fi putin nehotarat, pt ca nu stiu exact cat de mult renteaza ca salar, mai ales la noi in RO, pana iti scoti investitia cursurilor... chiar sunt curios cam cat castiga un pilot la TAROM si cat unul la British Air?
Oricum eu am terminat filologia, desi am fac. o facultate economica si am cat de cat inclinatie spre materii de reala, nu sunt chiar lunatic, dar ma indoiesc ca as face fata la materiile necesare la admintere. Totusi cat de avansate sunt subiectele de fizica si mate? si la ce ar trebui, daca ar fi avanstae, probelemele de matematica? stais a calculezi in timp ce zbori matrici si integrale?
Scopul blogului a fost de la bun inceput promovarea zborului. Ma bucur ca il gasesti util.
Si eu sint filolog. Dupa cate stiu sint singurul pilot privat absolvent de filologie din Romania :)
Nivelul subiectelor la admitere este cel de bacalaureat.
Banii ii poti recupera in timp. Insa recuperarea reala vine in momentul in care ti se dezgheata licenta ATPL si poti concura pentru un post de comandant. Cata vreme esti First Officer banii nu sunt atat de multi. La Tarom comandantii castiga destul de bine din cate stiu.
In zbor faci calcule, mai ales ca pilot privat, cand zbori VFR. Dar ai instrumente speciale pentru asta. Una peste alta, in zborul IFR se ocupa Flight Management System-ul de asta. Insa orice pilot trebuie sa stie foarte bine sa faca absolut toate calculele cu pixul. Pentru situatia in care ar putea sa cedeze GPS-ul, FMS-ul si altele. Dar nu faci matrici si integrale :) Trebuie ceva trigonometrie si algebra elementara. Aplicata pe formule de la fizica (mecanica, mecanica fluidelor, termodinamica etc.)
Mihai Grecea, scoala pentru obtinerea brevetului de pilot ATPL in Romania cat costa (in total) in Euro ?
As dori sa stiu daca este mai avantajos sa fac scoala in UK sau USA si de asta intreb.
Aveti un blog de nota 10 oate cele bune!
L.V.
Buna ziua.... am dat intimplator de saitul dvs. cautind si eu la fel inf despre"cum sa devii pilot". Si as dori foarte mult sa va intreb daca am ceva sanse sa merg in directia aceasta, caci imi doresc enorm acest lucru. In 1 rind sunt din R.Moldova... nu am ideie unde s'ar putea de gasit aceasta scoala superioara de aviatie, am 19 ani am bacalaureatul... dar in privinta cunostintelor de matem. si fizica cam slabut... cu engleza, stau binisor. De aceasta si vreau sa ma sfatuiti dvs. cum e posibil undeva sa ma interesez sa fac ore adaugatoare la aceste obiecte ca sa am destue cunostinte in aceasta directie...unde se poate de interesat mai in detaliat ce as putea face, deoarece nu am un buget atit de mare pentru a plati sa intru direct . Va rog frumos daca detineti ceva informatii... cit de cit sa'mi scrieti, Va multumesc anticipat !!!!
.... ma refer ca e nevoie sa incep totul de la zero... dar imi doresc enorm de asta si as dori sa'mi spuneti pas cu pas ce trebuie sa fac. astept raspunsul dvs. Multumesc inca odata
....p.s. inca ceva .... sunt Dominisoara. Spuneti'mi va rog frumos am ceva sanse ???
Pentru L.V.: http://www.scoaladeaviatie.ro/
Este o scoala de aviatie din Romania care are are birouri si la Chisinau. Incearca sa-i contactezi pentru detalii.
Nu are nici o importanta daca esti fata sau baiat pentru a face aviatie.
Mult succes.
foarte tare blogul tau,cred k esti primul care da atatea detalii bv tie si multumim....
am o intrebare,pana sa dai mii de euro...cam cat de sigur esti k iti vei gasi in Romania un loc de munca?sau spaga este inca o data de cat dai pe cursuri?la cursurile de ATPL ma refer...ms frumos
Andra, nimeni nu iti garanteaza nimic. Este un moment destul de prost pentru aviatie. Multi piloti fara job. Companiile nu te angajeaza fara sa ai un numar semnificativ de ore de zbor si fara sa ai type rating pe o aeronava de transport de pasageri. Pana la dezghetarea licentei ATPL, toate astea se fac cu enorm de mult noroc pe cheltuiala unui ipotetic angajator sau pe cheltuiala proprie cu costuri enorme. Zeci de mii de euro...
Pfff...pana atunci o sa pilotez masinuta din garaj...ms frumos k ti-ai facut timp sa imi raspunzi,oricum eu incerc din rasputeri sa ajung stewardeza dar eram f curioasa care e mersul pilotilor
Buna , ma numesc Alexandra si sper sa nu fie prea tarziu pentru a intreba ..deoarece am vazut ca blogul tau este deja de cativa ani si sper sa imi raspunzi pentru ca am nevoie de niste informatii...
In primul rand in curand o sa dau bacul si trebuie sa aleg o facultate..dar nu m-am decis inca , o optiune ar fi sa ma fac pilot pe avion civil si as avea cateva intrebari ...sunt acceptate si fetele ? unde ar trebui sa aplic pentru a intra la buget pentru ca nu imi permit costurile in intregime....si cam cat de grele sunt testele fizice pe care ar trebui sa le dau...multumesc mult
Buna Alexandra. Evident ca sunt acceptate si fetele, de ce nu ar fi? De ce o astfel de perceptie sexista asupra aviatiei? :) .Sunt multe femei pilot comercial, chiar si in Romania.
Problema cu bugetul e o mare problema... Din cate stiu nu s-au mai acordat locuri subventionate de multa vreme singurei scoli care putea primi bani de la stat pentru acest scop: Scoala Superioara de Aviatie Civila (www.aviationacademy.ro). Oricum, sa faci scoala de zbor pt licenta de pilot comercial pe bani publici este o mare pacaleala, sa stii. Te obliga sa lucrezi timp de 5 ani dupa absolvire la o companie aviatica romaneasca. Si sansele sa te angajezi ca pilot astfel sunt, de fapt, nule.Asa ca e un risc major sa stai 5 ani stai pe tusa si nu zbori si sa te deprofesionalizezi. Asa ca gandeste-te foarte bine!...
Un sfat prietenesc: nu te baza numai pe aviatie! Incearca sa mai ai o specializare. Aviatia astazi este, maine nu. Astazi esti sanatos, maine te imbolnavesti si esti scos de la zbor. E foarte nesigur. E bine sa mai ai o specializare. Gandeste-te bine la asta! Si, apoi, evident, te incurajez sa zbori. E unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care le poate face un om. Daca nu ca pilot comercial, macar ca pilot privat, pilot ULM sau planorista.
Cat despre testele fizice, nu exista probe de educatie fizica. Iti trebuie un certificat medical Clasa 1 (pentru pilot comercial). Cerintele pentru acest certificat sunt descrise in documentul JAR-FCL 3. Da un search pe Google.
Multa bafta!
buna mihai..ma numesc david si intentionez sa urmez o scoala de pilotaj atpl..sunt interesat pentru scoala din cehia ai putea sa imi dai mai multe detali? cat de multa engleza trebuie sa stiu? cum as putea sa fac rost de un curs de engleza care sa ma ajute cat mai mult? multumesc de ajutor anticipat
Trebuie sa vorbesti engleza destul de bine. Nu stiu ce curs sa-ti recomand. Insa trebuie sa ai un nivel mai mult decat satisfacator. Trebuie sa vorbesti bine. Despre scoala din Cehia pot sa-ti spun ca e o scoala buna. Cunosc pe cineva care a absolvit-o. daca lasi aici un contact, iti trimit datele de contact ale persoanei ca sa afli mai multe direct de la ea. Te-ai gandit si la varianta de a merge la o scoala din Romania?
Ma refer la SSAvC. Nu stiu din ce localitate esti. Daca esti din vestul tarii, e de luat in calcul Carpatair. Sau RAS Tuzla. Insa cea mai dotata pt ATPL este, totusi, SSAvC.
RAS Tuzla e pentru Est :)
am urmarit un timp blogul tau si vreu sa te felicit pentru el..anul acesta termin clasa a 12-a si vreau sa ma pun serios pe scoala de pilot..din cate am cautat la tuzla e cea mai ieftina scoala din romania dar mar interesa si pe mine cateva informatii despre scoala din cehia..
sa devin pilot e visul meu de cand ma stiu..nu voi lasa sa imi scape:P
iti multumesc pentru informatii
Buna ziua!
Am 16 ani si studiez la Colegiul National Gheorghe Lazar din Bucuresti, la profilul matematica informatica. As vrea sa stiu care sunt pasii de urmat dupa ce terim liceul, pentru a deveni pilot comercial. Ce facultate sa urmez? Cursurile pentru a deveni pilot am inteles ca sunt extrem de scumpe... Exista burse?
Multumesc in avans.
Buna ziua. As vrea sa devin pilot comercial sau pilot militar, imi poti explica in detaliu ce ar trebui sa fac deoarece sun cam confuz si derutat . multumesc
Salut! Mihai, am și eu o întrebare, ce inaltime trebuie sa am dacă vreau sa dau la ssavc?
Salut! David sunt, am și eu o nelămurire, dacă absolvesc ssavc pe banii statului ce șanse as avea sa fiu angajat în România?
Trimiteți un comentariu