duminică, 2 martie 2008

Missed approach crosswind & turn arround spectaculos la Hamburg

Airclicks de pe Romanian Air Transport Forum a gasit filmuletul si il postez si eu. Destul de infricosator. Teoretic nu se putea intampla mare lucru in afara de spaima. Practic, la cat de jos ajunge planul stang al avionului cand are loc balansul deasupra pistei, inainte ca pilotul sa dea gaz maxim ca sa rateze aterizarea - procedura normala in conditii de rafale atat de puternice ale vantului la nivelul pistei -, era cat pe ce sa fi fost o catastrofa. Totul s-a intamplat ieri, la Hamburg. Aeronava este un Airbus 320. La aeroport, intrucat fusese o zi cu furtuna, erau o multime de spotter-i care asteptau sa fotografieze aterizari "interesante" asa ca au existat foarte multe imagini ale incidentului. Se pare ca autorii fotografiilor de mai sus si-au scos deja de pe siteuri imaginile si foarte multe dintre pozele publicate de catre altii au fost date jos de pe net. Autoritatea Aeronautica Civila germana a demarat deja o ancheta. Sa vedem cat o sa reziste si filmul de pe Live Leak.


UPDATE: Airclicks a revenit cu detalii despre incidentul despre care presa nu scoate nici o vorba. Conform unui forum de pe un important site aeronautic - www.liveatc.net - lucrurile s-au petrecut in felul urmator:

- vantul era pe directia 290 si batea cu 33 de noduri, avand rafale de pana la 49 de noduri (la ora locala 13.55);
- incidentul s-a petrecut in timpul aterizarii zborului Lufthansa cu numarul LH 044 care venea de la Munchen;
- aeronava este un A320 inmatriculata cu indicativul D-AIQP;
- pista 23 a fost cea desemnata pentru aterizare. Pista era dotata cu sistem de apropiere LOC-DME (radar de apropiere si echipament de masurare electronica a distantei fata de pista si a vitezei fata de sol). Serviciul ATIS al aeroportului de informare automata pentru traficul aerian nu a oferit alta optiune pentru pista disponibila pentru aterizare la acea ora;
- dupa ratarea aterizarii si efectuarea manevrei de Go Arround, pilotul a ales pista 33, dotata, de asemenea, cu sistem de apropiere LOC-DME si a aterizat in siguranta (mai putin winglet-ul de la aripa stanga care a fost rupt la contactul dintre aripa si pista din momentul primei tentative de aterizare pe pista 23);
- imediat dupa incident, sistemul automat de informare ATIS a oferit ca variante de piste disponibile atat pista 23 cat si pista 33.

Ieri a fost o zi cu furtuna la Hamburg si o multime de aterizari au fost cam zguduitoare.

KLM a refuzat sa decoleze de pe pista 23 in respectivele conditii si a preferat sa astepte 40 de minute pentru un slot de timp pentru decolare de pe pista 33.

O aeronava Airbus 345 de la Emirates a incercat sa aterizeze o singura data pe pista 23 la 15 minute dupa incident, dar a ratat aterizarea datorita unghiului de inclinare foarte mare pe o aripa provocat pe finala de vantul lateral puternic si a fost deviata spre Frankfurt.

UPDATE 2:

Pe site-ul www.hamburg-airport-friends-forum.de au mai aparut si alte imagini ale avionului care acum se afla intr-un hangar pentru reparatii. A fost cat pe ce sa se intample o catastrofa, fara indoiala. Au avut mare noroc.

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin