marți, 11 martie 2008

Primul plan de zbor, primul traiect pe harta

Astazi a fost o zi foarte interesanta. Am discutat despre ce inseamna Instructiunile de exploatare a unui aerodrom si despre modul cum apar ele scrise in AIP (Aeronautical Information Publication - o cartoaie imensa care contine absolut toate datele despre aeroporturile unei tari). Apoi am discutat despre Fisa de navigatie si despre Planul de zbor. Doua documente foarte importante pe care le redacteaza pilotii inainte de a decola.
In ultima parte a lectiei am stabilit un traiect pe harta si am scris planul de zbor pentru o deplasare cu Cessna 172H de la Sibiu la Arad, zbor VFR, avand ca punct intermediar Deva. Vor urma, cu siguranta, multe exercitii de tipul asta pana vom trece la zbor.

2 comentarii:

Vlad spunea...

am o intrebare atat pentru cei care zboara cat si pentru cei care nu zboara:

este obligatorie depunerea planului de zbor pentru o aeronava care decoleaza din spatiu necontrolat??

in RACR RA scrie ca NU.

in amendamentul de la RACR RA aparut prin aprilie mai apare un aliniat in care este descris planul de zbor simplificat si acesta este definit ca fiind informatii transmise din zbor autoritatii ats corespunzatoare . . . si se spune ca aceasta se face cu cel putin 10 minute inainte de ora estimata de intrare in spatiu contolat.

va rog ca fiecare raspuns sa fie argumentat cu trimiteri la documente. multumesc.

Mihai Grecea spunea...

Daca decolezi din spatiu de clasa G catre un aerodrom aflat in spatiu de clasa G si nu intersectezi pe ruta nici un spatiu aerian controlat nu ai nevoie de plan de zbor depus. Trebuie sa ai, insa, programare la COAP. Este mai bine, totusi, sa depui un plan de zbor. Si asta din singurul motiv ca poti beneficia de servicii de cautare si salvare in caz de Doamne Fereste...

Blog Widget by LinkWithin