marți, 4 martie 2008

Despre stabilitate si calatorii transatlantice cu avioane mici

Astazi la scoala am avut o lectie foarte importanta: despre stabilitate. Am trecut in revista conceptele de stabilitate, manevrabilitate si maniabilitate.
Apoi am trecut la discutia despre echilibru, stabilitate statica (pozitiva, negativa si neutra), stabilitate dinamica, stabilitate longitudinala, stabilitate laterala si stabilitate verticala.
Si, foarte important, a mai fost o discutie despre vrie (ce inseamna, cum se manifesta, cum se evita, cum se poate iesi din ea si de ce).
Maine vom face o recapitulare la cursul de aerodinamica si principiile zborului, apoi vom da un test.

Tot astazi am apucat sa schimb doua vorbe cu un prieten pilot care a ajuns cu bine in tara dupa ce a adus duminica din Statele Unite un avion Piper. A zburat cu el peste Atlantic trecand prin Canada, Groenlanda, Islanda si apoi peste Europa. Poate o sa apuc sa povestesc mai multe despre aventura asta candva. De abia astept sa vad avionul care este o bijuterie numita Piper Mojave. E un bimotor turbopropulsor cu 8 locuri si cabina presurizata, echipat business. Cu siguranta o sa postez fotografii dupa ce o sa il vad si eu.

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin