joi, 7 august 2008

O noua zi de zbor

Dupa destul de multa vreme, astazi am reluat zborul. Foarte de dimineata din motive de temperatura ridicata a aerului. Cand urca peste 35 de grade nu mai zburam ca e un cosmar in avion si nu e bine nici pentru motor.

Asadar am zburat 2 ore dar nu singur ci insotit de instructorul Filip Stelian. Asta pentru ca facusem o pauza destul de mare si, sincer, nici nu am prea fost in forma... 8.30 pentru mine e o ora imposibila :) La ora aceea creierul meu e prea somnolent... Alt motiv pentru care n-am mai zburat azi singur a fost si situatia meteo. A fost vant destul de tare 8-9 metri pe secunda. Din directie variabila dar predominant din 06. Teoretic era bine, pista in serviciu fiind 06. Dar predominantul asta nu era chiar asa de predominant :) Fiind vant destul de tare, schimbarile alea bruste de directie, chiar daca nu radicale, mi-au cam dat de furca mie ca incepator. Am transpirat cateva galeti...

Am executat ture de pista si doua iesiri in zona de sud, spre Magurele, in minutele in care lotul de acrobatie se antrena la verticala aerodromului. La un moment dat au inceput sa zboare si planoarele si trebuia sa ma esalonez si cu ele in turul de pista. Turul lor de pista e oricum mult mai strans ca al avioanelor. Insa pe finala eram de multe ori cu cate un planor la vedere care ateriza in dreapta T-ului. Iar eu veneam la aterizare, evident, in stanga T-ului. O zi destul de amestecata, una peste alta.

In cele doua iesiri in zona de sud am exersat viraje foarte inclinate - steep turns. Am reusit sa nu le mai fac pierzand inaltime. Zicala "bila se duce dupa mansa si fuge de picior" e foarte adevarata. Surpriza mea a fost sa constat cat de mult efort trebuie sa depui ca sa tragi de mansa in asa fel incat sa tii botul avionului pe linia orizontului intr-un viraj foarte inclinat. Si am reusit sa sincronizez cat de cat si miscarile de palonier - initial apesi apoi, dupa ce devii foarte inclinat nu mai apesi, ca se inverseaza comenzile si nu mai faci viraj coordonat.

In total, pana acum, dupa socotelile mele, am adunat 29 ore si 14 minute.

Si, in final, o noutate: la scoala a aparut si cel de-al treilea avion: mezinul Cessna 152. Initial a fost inmatriculat cu 4X-CHH dar in Romania va fi inmatriculat cu YR-ANE. Avionul arata foarte foarte bine. Nu stiu inca mare lucru despre el. Voi reveni cu informatii.

Iata, pentru moment, o poza cu el stand cuminte in hangar si asteptand sa-i iasa hartiile pentru inmatriculare. Poza nu e grozava fiindca e facuta cu telefonul. Si inca o poza cu avionul inainte de noul look obtinut in Romania.



Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin