vineri, 26 iunie 2009

Am intrat in posesia licentei PPL



In sfarsit sint si eu pilot cu acte in regula. Sau aproape in regula (au gresit pe brevet o cifra la durata de valabilitate a licentei, dar se va corecta in curand).

Asadar dupa lupte seculare care au durat aproape un an si jumatate, am obtinut si eu cartonul. Foarte foarte mult a durat. Si asta pentru ca traim intr-o tara complet defecta... O tara in care bunele intentii nu sunt suficiente. O tara in care cuvintele rigoare si organizare sunt concepte mult prea abstracte si plictisitoare. A durat de trei ori mai mult decat in orice alta tara si asta, dupa cum s-a vazut in buna masura si de pe blogul meu, nu din vina mea. M-am straduit in toata perioada de instruire sa fac lucrurile cat mai serios si mai bine. Insa sincopele si taraganarile au fost, din pacate, cuvintele la ordinea zilei in procesul de instruire.









Una peste alta, am luat licenta si asta e cel mai important lucru. Trebuie sa multumesc acum din nou unor oameni care au insemnat foarte mult pentru formarea mea ca pilot privat. Multumiri instructorilor Nicolae Virca (mi-a pus prima data mansa in mana), Filip Stelian (m-a scos la simpla), Sorin Nutu (atat pentru zbor cat si pentru ce am invatat la clasa la cursurile de cunoastere a avionului, PPZ, aerodinamica), Bogdan Martin (nu mi-a fost instructor in scoala dar m-a ajutat enorm).

Multumiri profesorilor de la ground school: Doamna Florescu (legislatie), Domnul Badulescu (navigatie), Doamna Popescu (limite umane), Carmen Stefan (meteorologie), Domnul Saitoc (principiile zborului si cunoasterea avionului), Sorin Nutu (principiile zborului, cunoasterea avionului, PPZ).

Multumiri speciale trebuie sa-i aduc extraordinarului pilot si instructor pe elicopter Valer Novac. Are un talent pedagogic special, o mare generozitate si o forta sufleteasca speciala care poate sa-ti canalizeze motivatia pentru aviatie. Si, foarte important, iubeste enorm zborul si asta se simte de fiecare data.

Trebuie sa ii multumesc in mod special si domnului inspector Constantin Neacsu de la Autoritatea Aeronautica Civila pentru increderea pe care ne-a acordat-o mie si colegilor mei la skill test-ul riguros pe care l-am avut cu domnia sa.

In cele din urma, dar nu in ultimul rand, trebuie sa le multumesc domnilor Ion Draganescu de la SAS si Nicu Bata de la Alfa Air fara de care n-as fi avut unde sa fac scoala, ei fiind fondatorii scolii, scoala care - asta e viata! - pe parcurs s-a scindat in doua organizatii de instruire aviatica diferita (SAS si Alfa Air).

Asadar am terminat prima etapa de instruire ca pilot. Urmeaza zboruri pentru acumularea de experienta in aceasta vara. Intentionez sa iau si rating-ul NIGHT VFR. Sunt de facut 5 ore de instructie in zbor si sper sa le fac pana la toamna. Apoi este posibil sa ma inscriu la cursurile teoretice de ATPL. Deocamdata vreau sa zbor si sa acumulez experienta.

25 de comentarii:

Gabri spunea...

Bravoooooo. Sa ai grija cum zbori si.....la cat mai multe ore de zbor!

Mihai Grecea spunea...

Mersi!

electric spunea...

un singur cuvant: FELICITARI!

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Dragos!

Anonim spunea...

Felicitari, Mihai! Cer senin si multe ore fara incidente!

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Anca! Cer senin si tie!

Roxi spunea...

Felicitari !

Anonim spunea...

Un pasaroi electric mi-a soptit azi ceva, asa ca ma conformez si iti urez LAAAA MUUUULTI AAAAANI! La cat mai multe zboruri frumoase, bucurii si toate cele :)

Anca

Mihai Grecea spunea...

Multumesc :)

Florentina spunea...

BRAVOOOO!! cer senin si vant din fatza:)

Mihai Grecea spunea...

Vant din fata doar la decolare sau aterizare :) Pe ruta as vrea vant din spate, sincer :) Ca sa nu ma intreaca Loganurile :)

Multumesc, Florentina ;)

Anonim spunea...

Numai de curiozitate, cam cata spaga ai dat pentru obtinerea licentei?

Mihai Grecea spunea...

Anonimule, numai de curiozitate: tu ori esti prost, ori vrei cu orice pret sa ma jignesti?

Admitand prin absurd ca spaga ar fi posibila in aviatie in masura in care iti imaginezi tu, cat de prost sau bolnav mintal trebuie sa fii sa crezi ca un om care scrie zi de zi, "ca nebunul", pas cu pas, cu maxima pasiune pentru aviatie, tot ce a facut in scoala de pilotaj un an si jumatate, impartasind trairi si cunistinte cu altii ca sa-i incurajeze sa se apuce de zburat, ar fi putut sa fi dat spaga ca sa ia examenele de licenta PPL? Daca ai avea minima curiozitate sa citesti blogul asta ai vedea cat de dobitoc esti punand intrebarea asta legata de spaga.

Atat am avut sa-ti spun si iti urez sa ai in viata succesele pe care le meriti.

Sorin Agafitei spunea...

Bravo Mihai! Ma bucur enorm pentru reusita ta. LA MULTI ANI! (cu intarziere),NOROC SI NENUMARATE ORE DE ZBOR.
Astept cu nerabdare sa ne revedem si sa facem un zbor (promit sa nu apas nici un buton...)

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Sorin. Toate cele bune si voua! O sa zburam cu siguranta cand ne vom reintalni, iti promit!

Andrada Bursuc spunea...

Buna mihai , am citit articolul , mai cu intarziere , ce-i drept , si as vrea sa-ti spun ca lucrurile nu stau atat de prost doar in Romania ; eu , spre exemplu , am obtinut PPL-ul in Cehia , iar totul a durat aproximativ 8 luni , intervenind diverse complicatii . Recunosc, Romania este tara tuturor posibilitatilor , dar de probleme te lovesti oriunde. Oricum , felicitari!( de asemenea , cu intarziere )

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Andrada.

Stiu ca nu stau lucrurile perfect nicaieri. Oricum, si la SAS s-au mai schimbat lucrurile de atunci. M-am consolat cu ideea ca am fost cobaii. Eu am fost in prima promotie de absolventi ai scolii. Si lucrurile au mers chiar greu. Acum au mai capatat si ei experienta si rutina. Mai nou, dupa cum stii, au inceput si ATPL teorie si CPL. Si am inteles ca lucrurile vor merge destul de cursiv.
Pe ce avion ai facut scoala in Cehia? C172?

Andrada Bursuc spunea...

Da , pe Cessna 172 si 152. Te-am intrebat deoarece m-am inscris pentru ATPL si IR la SAS recent , si ma intereseaza sa stiu cat de seriosi sunt. Teoretic , cursurile de ATPL ar fi trebuit sa inceapa pe 18.01 , practic , le-au amanat inca o saptamana, lucru care , sincera sa fiu , m-a deranjat putin..

Mihai Grecea spunea...

Andrada, imi cerusesi adresa de mail intr-un comment pe alt post: mihai at propellerdream punct ro

Da-mi un semn acolo ca sa comunicam mai usor.

Andrada Bursuc spunea...

scuza-ma , nu am vazut post-ul celalalt. " at " fiind @ ? mai bine trimite-mi tu un mail pe andrada.onflight@yahoo.com

Gabriel spunea...

Salut! Inteleg ca te pregatesti pentru ATPL. Vei urma o forma de curs modular? (daca da, ce presupune acest lucru? cata experienta trebuie sa ai cu PPL? In afara de partea teoretica, cate ore de instructie trebuie efectuate? Cam cat timp, in medie, este nevoie - de pregatire - pentru a obtine ATPL? Si mai ales ce costuri bugetare?). Multumesc. Gabriel.
PS - sa ai parte numai de satisfactii si CER SENIN. Bafta in activitatile urmatoare.

Mihai Grecea spunea...

Salut. deocamdata nu am de gand sa ma apuc de ATPL. Pentru mine, la 36 de ani, e cam tarziu sa sper la o cariera in aviatie la o companie importanta. Poate voi face, la un moment dat, un CPL. Nu ma grabesc.

Pentru a te inscrie la CPL ai nevoie de minimum 150 de ore de experienta ca Pilot in Command.

Daca vrei mai multe detalii despre ATPL(A) intra pe www.sasfto.com si afli o multime de informatii. Vezi ca Special Air Services si-a facut si pagina pe Facebook si au un forum acolo in care poti pune intrebari.

Multumesc pentru urari! Urmareste blogul meu pentru ca vor mai fi aventuri aviatice :)

Gabriel spunea...

Multumesc mult pentru informatia privind pagina de pe Facebook a celor de la Special Air Services.

Anonim spunea...

Cam batran pt. ATPL.....cati ani ai? Companiile aeriene (neoficial) angajeaza pana la 40 ani , absolventii proaspeti...!
sfatul meu e sa ramai unde esti si sa te BUCURI de zboruri ca PPL. Faci ce vrei, esti boss-ul tau!
Cele bune!

Unknown spunea...

Salut .. felicitari in primul rand.. faci o treaba minunata. Voiam sa te intreb daca ai facut cursurile de PPL la aeroclub si cat au costat in medie?

Blog Widget by LinkWithin