Astazi o aeronava Wizz Air decolata de pe pista 07 de la Baneasa catre Valencia a avut un bird strike si a fost nevoita sa aterizeze pe 08R la LROP. Nimeni nu a avut de suferit .
Iata aici inregistrarea audio a convorbirilor radio intre echipaj si controlorul de trafic de la ACC Bucuresti.
Bine ca nu s-a intamplat nimic grav.
duminică, 30 noiembrie 2008
Bird strike incident pentru o cursa Wizz Air de la Baneasa catre Valencia
Publicat de Mihai Grecea la 03:05
Etichete: incidente aviatice
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Mihai, in primul rand tin sa te felicit pentru ceea ce incet incet reusesti sa faci cu acest blog si anume promovarea aviatiei in randul oamenilor. Te-am gasit pe google acum 5 minute, ti-am rasfoit blogul care l-am gasit foarte interesant si l-am trecut la favorites..
De asemenea am fost placut surprins de faptul ca si la noi incepe sa ia avant ppl-ul si te felicit pentru realizarea ta. Fac asta pentru ca desi nu stiu daca iti dai seama, sunt foarte multi care ar face orice sa fie in locul tau. Am observat nume ca dl Nutu si alti oameni deosebiti atat prin ceea ce fac cat si (din pacate) cum fac. Tind sa cred ca orele tale de zbor te-au costat ceva pana acum si stim amandoi ca nu te vei opri aici dar daca stai de vorba cu tinerii care viseaza la zbor si urmeaza cursurile acestei institutii de stat cu mari sperante vei auzi si partea romaneasca a aviatiei. Si pentru ca mi-au spus parintii mai demult ca pot sa devin ce vreau cand o sa fiu mare,am trecut si eu prin aeroclub unde faceam orice altceva mai putin zbor. Nu regret nici o vara pierduta acolo pentru ca m-a abitionat si m-a facut sa ajung acum in ultimul an de instruire la academia romana de aviatie civila. Din pacate sistemul e tot romanesc, cu deosebire ca aici am o bursa de la ministerul transporturilor pentru licenta ATPL(A) iar scoala are un contract de respectat.
Din pacate aviatia inca e o lume mica si rotunda dar cei ca tine ma fac sa mai am o speranta in ceea ce priveste viitorul meu aici in Ro (cam negre ganduri la 23 de ani)
Am insa o nelamurire. Din ce am citit am inteles ca faci orele de teorie la ssavc cu profii cu care fac si eu dar zborul il faci pe Clinceni ?
Am sa iti urmaresc cu interes blogul si ai sa mai auzi de la mine.. Toate cele bune!
Salut Cosmin,
Multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca ai gasit blogul interesant. Am auzit si eu cate ceva despre cum merg/mergeau lucrurile la Aeroclub in ceea ce priveste zorul celor mai tineri. Sper ca lucrurile se vor schimba o data cu evolutia aviatiei generale private. Va trebui si Aeroclubul Romaniei sa se alinieze. Oricum, echipa care este acum la Clinceni a adus un suflu nou, totusi. Se zboara mai mult, se fac mitinguri mai multe, lotul de acrobatie se antreneaza mai mult si zbora bine de tot.
Despre SSAvC nu vreau sa comentez prea mult. Am optat pentru o scoala privata pentru ca nu puteam astepta sa parcurg scoala in ritmul de acolo. Insa sa dovedit ca la SSAvC as fi putut termina mai demult cursul PPL decat am facut-o la Special Air Services.
Si pentru a-ti lamuri dilema: eu fac cursul PPL(A) la Special Air Services, compania de elicoptere din incinta Aviatiei Utilitare de la Baneasa (in spatele magazinului IKEA, exact unde este si cabinetul de medicina aeronautica). Special Air Services este acreditata ca Flight Training Organization pentru PPL A si H dar nu are in flota decat elicoptere. Avioanele cu care zburam noi la Clinceni sunt ale companiei Alfa Air (un Cessna 172H - YR-ANB, un Cessna 172N - YR-ANC si un Cessna 152 II - YR-ANE). Profesorii cu care am facut ground school sunt, intr-adevar, cam aceiasi cu cei de la SSAvC. Instructorii de zbor sunt fosti instructori de la Aeroclubul Romaniei - Nicolae Virca (deocamdata indisponibil in urma unui grav accident rutier) si Filip Stelian.
Vad ca esti in ultimul an la ATPL(A). Iti urez multa bafta si cer senin si sa reusesti sa zbori cat mai curand la o companie buna.
Mihai, o corectie mica, Wizz 753 Papa a aterizat dupa MayDay pe pista 08R pe LROP (Otopeni), nu LRBS (Baneasa) de unde plecase. Apropos, incerc sa-mi dau seama ce aeronava a fost, ei foloseau 753 Papa, doar ca din toata flota lor, HA-LP* tocmai HA-LPP lipseste :) Vreun indiciu? Incerc sa scriu un articol pe YankeeRomeo.ro despre incident.
Evident ca era OTP. Directia 08 e la Otopeni. M-a luat tastatura pe dinainte... Multumesc de corectura :) Am si facut modificarea ;)
Trimiteți un comentariu