joi, 27 noiembrie 2008

Carpatair a deschis scoala pentru ATPL, CPL si PPL la Timisoara

7 comentarii:

radu spunea...

salut mihai,
mi-ar placea sa vorbim, as vrea sa ma apuc de un curs pt PPL si mi-ar folosi f. mult o discutie cu tine.

Multumesc anticipat!
radonneonline at yahu ;)

alec spunea...

spre rusinea mea (timisorean), habar n-am ca exista asa ceva (PPL) la carpatair. o sa ma interesez ca sa vad cum sta treaba...

dar, cautand pe net dupa informatia respectiva (si sincer nu mai gasesc nici o alta informatie publica despre ea), am dat peste un post de-al tau de pe forumul astra (ce o fi si aia!? :p):
"Avioanele lui [...] sunt ULM-uri / avioane ultrausoare. Li se mai zice "zmee cu roti" [...]. Nu ma intereseaza licenta de ULM pentru ca te limiteaza extrem de mult."
eu nu am avut inainte nici o tangenta directa cu zborul, cu exceptia faptului ca mi-a placut dintotdeauna. adica nu am facut parasutism, planorism, moto-delta sau altceva de genul. poate numai ceva jocuri si simulator...asta da :D.
si cand m-am hotarat sa ma apuc de zbor real, am vrut sa fac scoala pentru PPL, adica aia "adevarata". dar vazand cat de incurcate sunt treburile prin zona, m-am apucat de ce mi-a venit la indemana, adica avion ULM, si pot spune ca nu mi-a parut deloc rau. poate odata si odata, daca voi avea nevoie si cand imi va fi mai comod, voi face si PPL...
si acum revin la "citat", pentru o polemica aviatica: parerea mea e ca licenta de ULM nu te limiteaza, ci din contra. adica spus simplu, daca zbori preponderent de placere, o faci mult mai usor (accesibilitate, costuri, fun-factor) cu ULM. da, daca vrei sa faci lucruri "serioase", atunci faci PPL. problema este: le vei face intr-adevar? de asta a si aparut pana la urma aceasta categorie ULM/VLA/LSA in peisaj si dezvoltarea ei este absolut ...vertiginoasa (atat in europa, cat si in usa). a acoperit o nisa pe piata combinand flexibilitatea aviatiei "usoare" cu seriozitatea aviatiei "adevarate".
un argument in plus, luat de pe forumurile din state: sunt extrem de multi piloti acolo, care au PPL si trec cu arme si bagaje la categoria "sport"/LSA tocmai din aceste cauze.

asa cum am spus, asta-i parerea mea. dar nu m-am putut abtine...auzi, ca noi astia "de la grupa mica" suntem "extrem de limitati"...hmmmm...:)

PS
sau? poate nu mai e valabil ce ai zis atunci!? :)

Mihai Grecea spunea...

E partial adevarat ce zici. Cum faci tu cu ULM sa zbori noaptea, de exemplu? la PPL exista posibilitatea sa-ti iei ratingul de zbor de noapte. La ULM, nu. Cu ULM-ul nu prea te primesc aeroporturile mari ca-i incurci. Cu astea pentru care iti trebuie PPL nu ai treaba :)

E drept ca ULM are toate atuurile de care scriai. Insa cu ULM nu poti sa pleci cu 3 prieteni la mare deodata cu avionul. Si nici de bagaj nu poate fi vorba... Ca sa nu mai vorbim de confortul unor calatorii mai lungi.

Si, poate cel mai problematic lucru in ceea ce priveste "disputa" ULM/PPL este faptul ca aeronavele din categoria a 4-a - cele pt care iti trebuie PPL - sunt intretinute de catre proprietar numai la facilitati acreditate. La ULM proprietarul isi intretine singur, cum crede de cuviinta, avionul. Si de aia si cad atat de multe ULM-uri...

In fine, nu sunt deloc anti-ULM. Dimpotriva. Am prieteni ULM-isti, cunosc cateva modele de avioane din aceasta categorie care au niste performante absolut uluitoare. Chestia cu "zmee cu roti" era un citat. Nu imi apartine expresia :)

Decizia mea a fost sa fac PPL pentru ca vreau sa-mi cumpar un avion de categoria a 4-a pe care sa-l folosesc ca mijloc de transport personal. Ce as fi putut sa fac cu licenta de pilot ULM in aceasta situatie?

alec spunea...

da, e adevarat:
1. la ulm nu exista (inca) night/IFR;
2. nu te primesc pe aeroporturile mari - nici nu ai nevoie...:p. oricum, incep sa apara repede-repede destule aerodromuri private;
3. nu poti pleca cu 3 prieteni la mare - dar poti pleca cu un/o pasager(a). prietenii sa-si ia si ei licenta/avion...:p;
4. bagaj? cat bagaj vrei sa iei daca te duci la mare? :p - iei destul, iti zic eu...
5. performante tehnice? hmmmm...sunt destule ULM care au performante similare cu un 172. ia vezi de exemplu CTSW/CTLS-ul, Remos G3, Tecnam Bravo. si astea sunt din cele high-wing...
in fine, ce vreau sa zic e faptul ca nu esti chiar "extrem de limitat" la ULM . este...altceva.

La ULM proprietarul isi intretine singur, cum crede de cuviinta, avionul.
da. si asta poate fi considerat ca fiind un avantaj. "singur, cum crede de cuviinta" nu inseamna ca trebuie sa intretina avionul "dupa ureche", fara nici o calificare in domeniu, sau sa nu o faca deloc. inseamna numai ca nu esti controlat strict, ca o faci un pic mai mult pe raspunderea si constiinta ta. daca le ai - bine; daca nu...ai "sansa" sa platesti;

Si de aia si cad atat de multe ULM-uri...
nu, aici chiar nu sunt de acord cu tine. dupa mine, la ULM cele mai multe incidente apar din cauza nerespectarii procedurilor, pregatirii insuficiente, indisciplinei/teribilismului.
la noi nu exista o statistica (sau eu nu o cunosc), dar exista... povesti: "s-a oprit motorul" (ramas fara benzina), "nu a mai raspuns la comenzi" (angajare), etc.
vezi http://www.ntsb.gov/ntsb/query.asp pt ctsw in state - acolo in nici un caz defectiunile tehnice nu sunt cauza principala a incidentelor de zbor.

gata cu polemica...ti-au fixat data examenului, a ramas inceput de decembrie? la ce ti s-a parut cel mai greu de invatat?

andra spunea...

Buna Mihai,am mai trimis un comentariu am intrebat despre ATPL dar nu il mai gasesc,oricum am vazut declaratia ta despre accidentul din prahova si chiar nu ma asteptam sa te vad acolo am regretat k nu stiam si eu despre spectacol ai idee cand se mai fac spectacole din acestea prin Prahova sau prin Bucuresti k eu sunt din Ploiesti si nu am cum sa ma duc mai departe ms frumos...

Mihai Grecea spunea...

Da, din nefericire am assistant la tragedy de la Banesti si am facut, pentru Asociatia Aripi Romanesti, oficiile de media relations in momentele acelea dramatice. A fost cumplit. Parerea mea ramane ca a fost neatentia principala cauza a tragediei.

La Banesti va fi un miting aviatic la inceputul lui august cand vom vedea cativa piloti de foarte mare valoare. La strejnic a fost deja un miting anul asta si probabil ca ai fost si tu. In Bucuresti va fi marele miting de la Baneasa pe 16 iulie - http://bias.aero/

E un eveniment pe care nu ai voie sa-l ratezi :)

Mihai

Mihai Grecea spunea...

Scuze, e pe 21-22 iulie 2012

Blog Widget by LinkWithin