marți, 17 iunie 2008

Ieri am zburat... tot cu instructor

Pentru ca la Aeroclub era zi libera si nu exista nici o statie radio portabila, instructorul meu, Stelian Filip, nu a avut cum sa ma lase la simpla. Asa ca am zburat din nou insotit si am exersat ture de pista cu simulare de pana de motor si venire la aterizare cu motorul la relanti.
Am exersat engine failure si in urcare pe upwind, si dupa virajul 1, si dupa virajul 2, pe latura mare/downwind. Secretul este ca atunci cand motorul tace sa pui avionul in bot ca sa prinda viteza si apoi sa-i mentii 80 mile pe ora (viteza optima de planare) si sa te indrepti cat mai rapid spre pista sau sa cauti un loc de aterizare fortata.
La decolare, daca tace motorul pana la inaltimea minima de siguranta (300ft fata de pragul pistei) nu faci alceva decat sa-l pui in bot sa prinda viteza suficienta si il aterizezi direct in fata, pe cel mai bun teren pe care ai vreme sa-l asezi.
A fost cu mine la Clinceni si colegul meu Robin care a facut fotografii si a si filmat cate ceva din "evolutia" mea. Am zburat o ora si jumatate si pana acum am adunat 17 ore si un sfert.

Iata si cateva imagini si filmulete facute ieri de catre Robin.

"Turnul Clinceni, YR-ANB, aprobati pornirea motorului!"



"YR-ANB aprobati rulajul!"






"YR-ANB aprobati alinierea la pista 24!"



"YR-ANB, cabina pregatita, totul normal, aprobati decolarea!"





In virajul 1



Pe latura mare, la 600ft.



"Alpha November Bravo la Virajul 3, aprobati aterizarea!"









Touch and go.





Viraje







"Coada" la pista 24. YR-5016, un Zephir2000, asteapta sa se alinieze dupa aterizarea mea



Touch...



...and go



Apoi a decolat si Zephir-ul si a luat cap de Giurgiu



Simulare de aterizare cu pana de motor survenita pe latura mare





Simulare de aterizare cu pana de motor survenita dupa virajul 1. Aterizarea s-a facut cu vantul din spate si nu a fost cu touch down ci am dat gaz inainte de a pune rotile si am decolat mai lin, cu flapsul la 20 de grade.



Din nou Touch and Go









Sperietura lui Robin. Dupa ce am aterizat avionul, instructorul a preluat comenzile si a facut o decolare cu dedicatie speciala pentru colegul meu de la camera :)



Dupa o ora si jumatate de zbor, aterizarea si rulajul la platforma hangarului.



Asta a fost ziua de ieri. Astazi, daca nu mai intervine ceva - ca tot au intervenit diverse lucruri in ultima vreme :) - o sa ies la simpla. Voi reveni cu imagini si povesti.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Succes pe mai departe.

Mihai Grecea spunea...

Mersi Gabri, oricum tu, ca sora a mea, stii cel mai bine ca am "problema" asta cu avioanele de mult, de foarte mult :)

Pisicot spunea...

Felicitări, bravo :)

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Anca.

Anonim spunea...

Bravo Mihai. Bietul Robin, banuiesc ca a simtit niste fiori pe sira spinarii...

Mihai Grecea spunea...

Mersi. Cred ca sa speriat. Sau sper ca s-a speriat :)

robin simion spunea...

tavi, care bietul robin? asculta pe finalul filmuletului respectiv ca se aude cum rad :))

Blog Widget by LinkWithin