miercuri, 25 iunie 2008

O noua zi de zbor

21 de ore si un sfert. Asta este numarul de ore adunate pana in acest moment. Astazi am mai adaugat ultima dintre aceste ore. Am facut 10 ture de pista dintre care 8 singur. Doua le-am facut cu instructorul, probabil ca sa se lamureasca daca m-am trezit sau nu pana la ora 10.30 cand am decolat. Pentru ca stia ca nu sunt deloc matinal si dimineata mi se leaga mainile si picioarele :)

Astazi a fost o zi foarte interesanta pentru zbor. Destul de cald si cu atmosfera turbulenta. Vantul a fost predominant din 050 cu aproximativ 5 mps. Asa ca am decolat de pe 06. Practic au fost primele mele ture de pista la simpla pe sensul celalalt de decolare. Pana azi numai de pe 24 zburasem singur. Insa vantul a fost variabil si dintr-un spectru de directii destul de larg. Asa ca o data decolam cu vant lateral dreapta, o data cu stanga. La aterizare - la fel. Si avea si intensificari bruste in zona pistei. Asa ca astazi m-au trecut putin toate transpiratiile cand m-a umflat brusc, inainte de touchdown, si apoi mi-a scazut viteza repede si l-am pus putin mai tare pe pista. Nu foarte tare, dar mai dur decat ar fi trebuit. In fine, a fost, totusi, ok.

Ce mi-a placut azi a fost ca nu am avut doua aterizari sau doua decolari la fel. Era atat de schimbator vantul sub raportul directiei si intensitatii, mai ales conjugat si cu inaltimea fata de pista, incat nici un element din turul de pista nu mai era rutina. Pe latura mare, doar, pe la virajul 2, era ceva constant: se formase o termica si te umfla rau de tot. Pana sa saracesti amestecul si sa scazi gazul ca sa ramai la 600 de ft pentru a intra pe latura mare te si trezeai la 700 de ft, desi mansa era acolo unde stiam ca trebuie s-o tin.

Una peste alta, o zi interesanta la aerodrom. Maine nu zbor fiindca avionul pleaca in raid si are si o misiune foto. Asa ca abia vineri voi continua.

Niciun comentariu:

Blog Widget by LinkWithin