marți, 3 iunie 2008

14 ore fara un sfert

Si am asa o vaga senzatie ca planeaza deasupra mea perspectiva iesirii la simpla.
Ieri si astazi am zburat cate o ora. Si ieri, si azi, vantul a fost destul de tare. Si turbulente destul de mari. Am exersat din plin aterizari cu vant lateral si am inceput sa ma descurc binisor. Am mai venit, in cateva dintre cele vreo 18 aterizari, cam prea aproape de marginea pistei dinspre care batea vantul (si spre care aveam indreptat botul avionului) dar nimic grav. Nu mai fac aterizari cu bonturi, redresez la timp, am invatat sa vin si mai lung la aterizare, si mai scurt. Ma simt mult mai relaxat acum si cred ca pauza de saptamana trecuta, asa cum spune si instructorul meu, Stelian Filip, mi-a prins bine. Adevarul e ca m-am gandit in perioada asta la pasii gresiti pe care-i faceam dupa virajul 3 si am inteles ca totul pornea de la inaltimea gresita la are ajungeam la virajul 4. Acum totul e clar si controlez cat de cat lucrurile.

Ieri baietii de la Hawks of Romania au plecat la Tuzla sa se pregateasca pentru Aero GP 2008. Eram in aer, pe latura mare a turului de pista, in apropiere de virajul 3, cand ei au cerut alinierea pe pista. Au intrat, s-au aliniat in formatie - eram cu ochii pe ei, de sus :) - si eu am lungit latura mare a turului ca sa aiba ei timp sa decoleze. Cand au inceput sa decoleze eram deja pe finala la aterizare. Se vedea super fain cum urca formtia de 4 Extra 300 care a intrat sincron in virajul 1 si s-a deplasat spre Calarasi. I-am mai auzit o vreme in casti cum isi setau parametrii la motoare pentru zbor de croaziera, cum le spunea Catalin Prunariu - liderul Lotului de Acrobatie - ca va intra el in legatura cu "baietii de la armata" (treceau pe langa Fetesti/Borcea si trebuiau sa intre cu Zafirul in fonie, ca sa ceara permisiunea sa treaca pe la ei prin zona). I-am mai auzit vorbind si de niste nori altocumulus lenticularis (pe care i-am zarit si eu pe cer venind spre Bucuresti cu masina). E ciudat ca i-au/i-am vazut in zona asta intrucat ei se formeaza, de obicei, la munte. Dupa o vreme nu i-am mai auzit in casti iar eu mi-am terminat turele de pista.

Maine la pranz voi zbura iar. Insa de maine seara voi pleca la Cluj, la festivalul de film TIFF. Si orele de zbor vor continua de luni.

4 comentarii:

Radu spunea...

Salut Mihai. Din intamplare am dat peste blogul tau. Mult success in continuare si ma bucur sa vad ca te tii de treaba.
Eram in cautarea unor informatii privind certificarea medicala. Eu sunt in USA, si certificatele mele de pilotaj sunt eliberate de FAA (ICAO), nu JAA. Este un process lung si complicat sa obtin conversia la JAA, dar vreau sa ma intorc in Europa, si sa devin pilot profesionist.

Ma intrebam daca ai vreo idee unde as putea sa obtin certificarea medicala clasa 1, si daca se elibereaza si in Cluj (vreau sa dau la toamna o fuga pe acasa si n-as prea vrea sa pierd timpul sa ma duc la Bucuresti). De asemenea, stii cumnva daca este valabila peste tot in JAA (in principal UK, unde as face conversia FAA la JAA)? Sunt acceptate rating-urile CAA UK CPL in Romania, sau exista un alt proces de conversie?

Stiu ca-s multe intrebari, dar e foarte greu sa gasesc un site functional oficial (nu gasesc nimic care sa aiba informatii si un numar de telefon oficial). POate stii tu.

Multumesc si multa bafta,
Radu

Mihai Grecea spunea...

Salut Radu,

Sa le iau pe rand :)

Multumesc pentru urari. Ma tin de treaba pentru ca e o chestie de pasiune...

Stiu ca licentele FAA nu sunt recunoscute direct in Europa. Foarte multe nu stiu precis si nu vreau sa te informez gresit. O sa o intreb pe profesoara noastra de legislatie ce si cum. Ne vom reintalni cu ea la clasa dupa ce terminam zborul. Aproximativ intr-o luna. Cand aflu mai multe informatii, o sa postez pe blog.

Certificarea clasa 1 se poate obtine doar la Bucuresti, la Spitalul Militar si este valabila in tot JAA. Ai putea sa intrebi si la Autoritatea Aeronautica Civila, daca o sa-ti raspunda cineva la mail...
http://www.caa.ro/ro/index.html

Te tin la curent daca aflu informatii.

Radu spunea...

Merci de info. Din pacate, stiu ca procesul de conversie e complicat: 14 examene pt. ATPL frozen, pe langa diferentele practice (obligatorii). Exista putine scoli in SUA care fac conversia, si numai pentru CAA UK.
Stiam ca UK are ceva tipuri de licente restictive, si de asta ma intreb daca as putea folosi peste tot in Europa licenta respectiva (o data ce o obtin, in 1-2 ani...). Poate chiar la CarpatAir...

De asemenea, inainte de a ma apuca de procesul de conversie, trebuie sa fiu sigur ca pot obtine certificarea medicala (mult mai stricta decat in State inteleg). Si asta nu se poate obtine decat in Europa. Se pare ca trebuie sa fac un drum la Bucuresti...

Daca vii prin California, da-mi de stire. Te iau la un Bay Area Tour :) San Francisco noaptea e superb.

Numai bine.

Mihai Grecea spunea...

Te tin la curent daca aflu vreo informatie despre tema asta de la profesoara mea de legislatie aeronautica.

Mersi de invitatie :) Poate voi ajunge, cine stie?

Toate cele bune.

Blog Widget by LinkWithin