marți, 10 iunie 2008

Azi n-am mai apucat sa zbor

Instructorul meu a fost plecat intr-un raid cu un elev pilot pe la Giurgiu, Craiova si Brasov si acesta a durat mai mult decat trebuia si au intarziat la aerodrom cu mai bine de o ora fata de momentul cand trebuia sa incep eu zborul. Insa nu asta a fost problema ci faptul ca, din nou, jamba din fata de la YR-ANB are probleme. Exact ca data trecuta: a iesit gazul din amortizor si acesta este lasat de tot. Va trebui reparat din nou si cred ca de data asta mai temeinic. Asa ca pana pe la sfarsitul saptamanii stau la sol. N-a fost sa fie sa ies la simpla astazi :(

3 comentarii:

Zsombor spunea...

Salut Mihai!

Ma bucur ca am dat de blogul tau, fiindca prezinta niste informatii f utile..

Ma numesc Zsombor BENKO si vreau sa incep un curs pentru PPL.
M-as bucura pt orice info legat de scoli, cursuri, durata, costuri, adica cateva idei de baza din experienta ta de student flyer...

Mersi mult! :)
Zsombor
zsbenko@yahoo.com

Mihai Grecea spunea...

Salut Zsombor,

Ma bucur ca iti este de folos ce scriu eu pe aici. E un blog facut din pura pasiune si e menit sa promoveze pilotajul privat.

Despre scoli am tot scris pe blog pana acum. Mai ales ca raspuns la diferite intrebari din comment-uri.

Iti fac aici un scurt rezumat:

Sperind ca diferenta dintre o licenta PPL si una ULM iti este destul de clara, pot sa-ti spun ca in Romania poti ajunge pilot privat urmand una dintre scolile:

Scoala Superioara de Aviatie Civila - cursuri cu plata, costa cam 7000 EUR. Profesori si instructori ff buni, multi elevi si putine avioane. Ajungi sa zbori putin si rar si scoala se intinde pe o durata destul de mare. Pentru zbor trebuie sa te duci la Strejnic. Au spatii de cazare acolo. Se zboara pe Cessna 172 (au 3 avioane, din cate stiu, dar foarte multi elevi).

Scoala organizata de Special Air Services si Alfa Air la care sunt si eu elev. Este o scoala privata. Teoria o facem in Baneasa, la Special Air Services. Profesorii sunt aceiasi ca la Scoala Superioara de Aviatie Civila. Instructorii de zbor sunt Nicolae Virca, fost antrenor al lotului national de acrobatie, si Stelian Filip, instructor extraordinar, un pilot foarte bun, recordman mondial de viteza in zbor in raid intre doua aeroporturi.
Zborurile le facem la Clinceni cu doua avioane Cessna 172. Suntem cam 5-6 oameni pe un avion, fapt care ne permite sa zburam destul de mult (cand nu sunt avioanele in maintenance). Costul este de 8000 EUR, nu se plateste TVA, si este platibil in transe (1500 inainte de partea de instructie la sol si apoi transe de circa 1500 in perioada instructiei in zbor). Pentru detalii contacteaza-l pe dl. Ion Draganescu de la Special Air Services la telefonul de pe www.helicopters.ro

Cea de-a treia optiune este scoala de la Regional Air Services Tuzla. Este putin peste 5000 EUR dar se plateste si TVA la suma asta. Se zboara pe Diamond Katana. Cursurile se fac la Tuzla si trebuie sa iei in calcul cheltuieli semnificative cu transportul si cazarea acolo pentru ca scoala dureaza...

Se pare ca mai exista si optiunea Aeroclubul Romaniei. Din ce am auzit - nu e confirmat 100% - Aeroclubul Romaniei organizeaza instruirea pentru obtinerea Licentei de Pilot Privat. Pana acum puteai obtine la Aeroclub doar licenta ULM si de pilot sportiv. Se pare ca intra si ei pe PPL. Aeroclubul era autorizat inca din 2007 sa faca instruire PPL(A). Se zboara pe Zlin-526. Nu stiu care sunt costurile de instruire.

Daca vrei sa afli informatii suplimentare, mai rasfoieste blogul meu, mai ales si prin raspunsurile de la comment-uri. Daca mai ai nelamuriri, da-mi de veste. Poti afla mai multe despre scoala noastra si de la Nicu Bata de la Alfa Air, compania care, in parteneriat cu Special Air Services, organizeaza scoala noastra. Gasesti contactul lui pe www.alfa-air.eu

Zsombor spunea...

Mihai, multumesc mult pt info!
O sa analizez toata posibilitatile si iau o decizie ASAP... :)

Zsombor

Blog Widget by LinkWithin