vineri, 11 septembrie 2009

De la Baia Mare inapoi la Clinceni. Mega-raid! Partea a doua

Dupa ce am depus noul plan de zbor, pentru traiectul de intoarcere, ne-am luat la revedere de la oamenii foarte draguti de la Aeroportul Baia Mare si am plecat spre platforma pe care Cessna YR-SFS ne astepta in soarele imblanzit al dupa-amiezii de 16 iulie. Din mers i-am facut si o poza miscata.



Buletinul meteo ne aratase ca urma sa avem vant de spate destul de tare si ne asteptam sa ajungem repejor la Bucuresti. Nebulozitate era asteptata spre muntii Fagaras, dar nu mare lucru. Fenomene locale.

Am pornit avionul, am urmat diagrama de incalzire a motorului si am cerut rulajul. Am rulat dar n-a fost nevoie sa merg la capatul pistei 28 ci m-am aliniat la iesirea de pe taxiway. Era suficienta pista ca sa decolam in siguranta.

Am primit aprobarea de decolare, am pus franele, pasul elicii era in fata, flapsul 10 grade. Am turat putin motorul - totul era normal. Am ridicat picioarele de pe frane si am impins usor maneta de gaze spre maxim. Am inceput sa rulam din ce in ce mai repede si l-am ridicat. Un palier usor si apoi, crescand viteza, am inceput sa urcam mai serios. Am ridicat flapsul la 200 ft deasupra solului si am executat virajul 1 spre stanga. Turnul imi aprobase sa execut 5 ture de pista pentru antrenament. Niste oameni de toata isprava. Am aterizat cu diferite configuratii, mai abrupt sau mai lung. A fost o excelenta ocazie sa invat aterizarile pe beton. E nevoie de mare precizie pentru ca exista riscul foarte serios sa "descalti" avionul daca vii derapat. Am exersat aterizarile cu aripa din vant coborata si contactul cu pista pe roata trenului de aterizare din vant. Necesita mare atentie si precizie. Dar au inceput sa-mi iasa si pe pista de beton.



Dupa cele 5 ture de pista Bogdan a preluat avionul si am facut un tur pe dreapta, cu G-uri mai multe decat sunt eu capabil sa induc avionului, cu o trecere la verticala si un salut al oamenilor de la turn. Pozele sunt neclare de la miscarile avionului.







In felul asta ne-am despartit de Baia Mare si am pornit-o spre Bucuresti. Am preluat comenzile si am reglat avionul din trimmer sa aiba o panta de urcare lenta ca sa avem si viteza de inaintare.

Incet incet am ajuns in zona CTR Cluj. Approach-ul ne-a dat clearance sa trecem si am plecat spre Tg Mures. La Campia Turzii nu mai era activitate asa ca am tinut directia aratata de ADF spre radiofarul de la Tg Mures si, apropiindu-ne de zona lor, am intrat in legatura cu ei. Nu aveau activitate si ne-au lasat sa trecem. Deja eram destul de sus 6300 ft - si am facut cateva fotografii de la inaltime aeroportului.











Dupa aproximativ 10 minute eram deja deasupra Sighisoarei. Cu 7000 de picioare peste nivelul marii. Trecem de oras si continuam drumul in linie dreapta spre Bucegi. In departare se vedeau Muntii Fagaras cu varfurile acoperite de nori.















Continuam sa urcam. Deasupra Fagarasului norii se adunau tot mai compacti. Era bine sa fim cat mai sus si sa ne tinem departe de ei ca sa avem contact vizual cu solul.





Peste Brasov se formase un Cumulonimbus marisor.



Bucegii si Piatra Craiului se vedeau si ei in zare.





Iar incantarea in fata privelistii era la cote maxime.





























Aflati la 8000 de picioare deasupra nivelului marii, am trecut pe langa Piatra Craiului si am continuat sa urcam. Bucegii, aflati in fata noastra, nu erau acoperiti de nori si permiteau o abordare directa. Asa ca am continuat sa urcam pentru a respecta inaltimea de siguranta in sectorul montan si ne-am indreptat spre Varful Omu.

















































Am survolat Varful Omu si am mers pe deasupra frumoasei Vai a Cerbului, pe langa releul de la Costila si Crucea de pe Caraiman, pe deasupra cabanelor Caraiman, Babele si Piatra Arsa si peste cota 2000.





























Peste Vf. Omu:



Piatra Arsa:



Dupa ce am trecut muntii, am inceput sa coboram usor spre Ploiesti.



De la Strejnic am setat frecventa de VOR de la Floresti si apoi, dupa ce am trecut de VOR, am luat cap de Bolintin si apoi de Clinceni.



La Clinceni nu mai era activitate si am intrat direct la virajul 4 pentru aterizarea pe pista 06. Am incheiat astfel primul meu raid cross country de mare durata.



Urmeaza cat de curand povestea celui de-al treilea raid din vara asta. Documentata si ea foto-video.

6 comentarii:

dyanna spunea...

Sant poze superbe.Mi-ar place tare mult sa zbor si eu cu un avion din acesta.

alec sturza spunea...

Salut Mihai!

Foarte interesante pozele si incitanta experienta :).
Ce viteza de croaziera ati mentinut si cam ce consum mediu?

Mihai Grecea spunea...

Alec, viteza proprie indicata era de circa 120 de noduri. Insa viteza fata de sol a fost intre 130 si 145 de noduri, in functie de inaltimea de zbor (viteza creste cu inaltimea) si de directia vantului (la dus spre Baia Mare am avut vant de fata iar la intors am avut vant de spate).

Consumul a fost de aproximativ 35 de litri la ora de zbor, carburant AvGas (benzina 100LL).

alec spunea...

aham...multumesc, IAS-ul ma interesa, dar nu am fost foarte explicit.

Dark Knight spunea...

Salut MIHAI,
Felicitari pentru blogul tau,e foarte util pentru cei ce sunt pasionati de zbor si mai ales pt cei ce vor sa aiba un job in aviatie.As vrea sa te intreb:tu ce informatii imi poti da despre cursul de mecanici de mentenanta organizat de SASFTO??Eu am dat un telefon la ei la nr.afisat pe site dar respectiva doamna era responsabila de a oferi informatii pentru cei ce vor sa faca curs de pilot.Singurul lucru care mi l a spus a fost ca se organizeaza cursuri de mecanici la SASFTO.Si ma gandesc ca poate stii tu mai multe..Ca sa evit un drum de BUCURESTI.Multumesc mult! ! !

Mihai Grecea spunea...

Salut. Ma bucur ca iti place blogul.
:)
Nu stiu nimic insa despre cursurile de mecanici de maintenance. Dar pot pune o intrebare si iti voi raspunde aici. Deocamdata nu sint in tara. Cand ma intorc, o sa intreb si iti las mesaj aici.

Blog Widget by LinkWithin