vineri, 27 martie 2009

Din nou la scoala

Ultimul zbor la scoala il facusem la sfarsitul lui septembrie 2008. Apoi am revenit la ground school si am terminat teoria. Si am mers la Autoritate sa iau toate examenele teoretice. Intre timp, la scoala s-au mai intamplat diverse lucruri importante.

Special Air Services, FTO-ul (Flight Training Organization) care opereaza scoala de zbor pe care o urmez, si-a cumparat aeronavele proprii si a renuntat la colaborarea cu Alfa Air, pe ale carei avioane zburasem anul trecut (cele doua Cessna 172 - YR-ANB - avionul cu care am iesit prima data la simpla, YR-ANC, si Cessna 152 - YR-ANE). Nu vreau sa insist asupra motivelor legate de aceasta incetare a colaborarii pentru ca nu este problema mea. A fost, totusi, destul de neplacut pentru elevi.

Alfa Air si SAS s-au separat iar Alfa Air a devenit facilitate de training PPL independenta.

Iar SAS si-a cumparat propriile avioane.

In fine, una peste alta, zborul s-a reluat si avem acum la dispozitie doua aeronave foarte bune. Prima este un Cessna 172 N, inmatriculat cu YR-SES. Este adus recent in Romania si inmatricularea sa precedenta a fost D-ETKC. Avionul arata si functioneaza foarte bine. Inca n-am apucat sa zbor cu el, dar l-am vazut la lucru si e super ok. Iata mai jos cateva fotografii cu el, din exterior si din interior, facute astazi cu iPhone-ul la Clinceni, si o fotografie cu avionul inmatriculat in Germania, in urma cu cativa ani.















Pe acest avion zboara colegii mei din grupele de incepatori care sunt invtati sa zboare de catre Sorin Nutu, instructor si lector la scoala SAS. Noi, cei din prima grupa de studenti, am studiat cu domnia sa Aerodinamica, Performante si Planificare a Zborului si Cunoasterea Aeronavei iar cei care sunt mai noi vor face si zborul.

Grupa de avansati zboara pe celalalt avion. Este un Cessna 172 RG inmatriculat cu YR-SFS. Este o aeronava putin mai complexa si mai puternica. Trenul de aterizare este escamotabil iar elicea aer pas reglabil. Asta il face sa fie mult mai rapid in zbor.

Astazi am zburat si eu 8 ture de pista la Clinceni cu acest avion si impresia este excelenta. Fiindca n-am mai zburat de 6 luni, trec acum printr-un program de refreshment apoi voi termina tot programul de instruire care mi-a mai ramas de facut ca sa ajung sa merg la skill test. Din acest moment, de grupa de avansati se va ocupa instructorul Bogdan Martin, un foarte competent, rabdator si placut instructor si un excelent si experimentat pilot. Astazi am zburat putin pentru a exersa practic modul de folosire a manetei de reglaj a pasului. M-am descurcat destul de bine si mi-am revenit rapid dupa pauza de sase luni. A fost surprinzator si pentru mine, mai ales ca am pilotat de pe partea dreapta a avionului, lucru pe care nu l-am mai facut niciodata pana acum. reperele sunt altele, folosirea mainii stangi pentru comanda manetei de gaz si a celei de pas nu-mi este foarte la indemana. Cu toate astea, m-am obisnuit rapid si am reusit aterizari bunicele. Din 8 aterizari, doar una a fost tzopaita :)

Maine voi merge din nou la zbor. Voi mai face ture de pista si, probabil, o zona, cu cazuri speciale. Saptamana viitoare voi trage tare, cu zboruri in fiecare zi si cu raiduri in weekend. Trebuie sa ma grabesc sa termin programul de instruire cat mai rapid pentru ca 3 din cele 6 luni pe care le am la dispozitie dupa absolvirea examenelor teoretice au trecut deja. Mai am 3 luni ca sa iau skill test-ul.

Din pacate azi n-am apucat sa pozez si avionul cu care am zburat. Am fost ocupat cu scoala cabinei - cunoasterea aparaturii si comenzilor, citirea si exersarea check-list-urilor etc. - si am omis sa mai fac poze. O sa fac maine.

Pana atunci, iata o panorama de la Clinceni: au inceput sa rasara din ce in ce mai multe avioane pe aerodrom.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Nasol.Succes cu terminatul orelor, ar fi timp destul 3 luni.De ce ai zburat din dreapta? Poate ne vedem maine pe la aerodrom :)

Mihai Grecea spunea...

Teoretic ar fi timp. Depinde de cate ore va trebui sa ma fac. Si depinde de vreme. Si de timpul meu liber cu care stau foarte prost pe timp de criza economica...

Am zburat din dreapta pentru ca asa mi-a spus instructorul. Dar nu inseamna ca asa se va intampla tot timpul. Oricum, e o experienta interesanta :) Va trebui sa ma invat sa zbor si din dreapta. Ca e bine sa stii si asta.

La aerodrom o sa ajung dupa pranz.

Anonim spunea...

Probabil o sa faci tot programul. Este bine ca faci numai raiduri si aduni ore repede. Totusi ar trebui sa faci un efort, e pacat de banii pe care i-ai dat si de munca depusa.

Mihai Grecea spunea...

Da, stiu... Don't tell me :) Noroc ca nu mai trebuie sa platesc nimic in plus :) Oricum, nu vreau sa intru in detalii din astea pe blog ;)

V. spunea...

Felicitari pentru revenirea la mansa, Mihai. Sper sa iti iei skill test-ul cat mai repede.

Mihai Grecea spunea...

Multumesc. Ideea e ca va trebui sa mai fac destul de multe ore. Din fericire pentru mine nu vor fi platite. Si asta pentru ca au existat niste diferende ale scolii noastre cu anumiti furnizori si din cauza asta noi nu avem recunoscute toate orele zburate. In fine, una peste alta, lucrurile se vor rezolva iar eu am de castigat din asta pentru ca voi fi mai bine pregatit :)

Liana spunea...

salut, sunt si eu inscrisa la cursurile de planorism si voi avea examen in curand.
As vrea sa te rog si eu, daca se poate, sa-mi adaugi si mie id-ul: da_creeper_16 pt a-mi da si mie mai multe informatii + ceva teste daca ai.
Multumesc anticipat

Blog Widget by LinkWithin