miercuri, 10 decembrie 2008

Am dat si examenul de Meteo si de Comunicatii radio

Examenul de Comunicatii radio nu a fost greu dar tot am gresit o chestie fiindca n-am fost atent. Accentul pus prea mult pe invatatul la Meteo si oboseala inerenta si-au spus cuvantul. Insa nu cred ca voi avea probleme in a-l lua.

La Meteo a fost greu. Trebuie sa recunosc. M-am descurcat foarte bine, cred. Sunt destul de sigur ca voi lua examenul pentru ca nu aveam cum sa fi gresit suficient de mult. Insa a fost un test foarte solicitant. O cantitate mare de informatie de precizie care a trebuit retinuta foarte bine. La Meteo ai nevoie de deprinderi foarte exacte pentru a transcrie corect mesajele METAR, TAF, SPECI si SIGMET. Orice eroare - un cuvant lipsa, un cuvant folosit aiurea, topica gresita - te poate costa puncte serioase.

Un sfat pentru elevii piloti: invatati dupa manualele Oxford pana intelegeti fenomenele (au poze si desene frumoase), daca de la curs nu v-au ramas lucrurile clare in minte. Dupa care cititi si manualele romanesti si mai ales cartea de meteorologie a lui Topor. Si faceti foarte foarte multe teste si exercitii. Solicitati-le profesorilor sa va dea astfel de chestionare. Transcrieti cat mai multe mesaje METAR, SPECI, SIGMET si prognoze TAF. Pana va intra in cap bine frazeologia de decodificare in limba romana.

Si citirea hartilor este foarte importanta la examen. Unul dintre subiecte consta intr-o harta meteo si un traiect trasat intre doua puncte. Trebuie descrise toate fenomenele meteorologice semnificative pe care le intalnesti pe harta urmand traiectul.

In fine, ca sa revin la chestiuni mai generale, nu a fost un cosmar examenul la Meteo, asa cum se spune, dar a fost greu si am avut multe intrebari intr-un timp foarte scurt. M-a durut mana de la viteza cu care a trebuit sa scriu la un moment dat :)

Rezultatele vor fi date undeva pana in Craciun. Teoretic, in acest moment am dat toate examenele teoretice pentru brevetul de PPL. Mai este skill test-ul, insa este exclus sa-l mai dau anul asta (in cazul in care voi lua toate testele teoretice...) fiindca deja vin sarbatorile pana ne dau rezultatele de la Autoritate.

11 comentarii:

Dan spunea...

Salut, te am la favorites deoarece vreau sa fac si eu scoala de pilotaj.

As dori sa te intreb daca acum ai alege aceeasi scoala de pilotaj. Am vazut ca Alfa Air organizeaza si ei cursuri pe aceleasi avioane. Mai sunt si Aerofox si probabil si altii. Poti sa faci o recomandare?

Multumesc mult pentru ajutor.

Bafta la examene!

Mihai Grecea spunea...

Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa stii foarte bine ce fel de pilotaj vrei sa faci. Cat, cum si cu cate perosane vrei sa zbori. E foarte important daca vrei sa-ti iei avion sau nu. E foarte important daca vrei sa zbori distante mai mari sau nu (eventual si in afara tarii). E semnificativ important cati bani vrei sa aloci zborului.
In functie de aceste raspunsuri vei sti exact ce fel de licenta de pilot iti trebuie (ULM sau PPL).

Eu am facut scoala pentru PPL. Aerofox are de a face cu avioanele ultrausoare si cu licentele de pilot ULM.

Dupa ce iti raspunzi la aceste intrebari, putem sa incepem sa discutam despre ce optiuni ai pe piata. Intr-adevar, Alfa Air isi deschide in foarte scult timp o scoala de pilotaj separat de Special Air Services. In cursul anului 2008, scoala mea a fucntionat ca o colaborare intre Alfa Air (care avea avioanele dar nu era acreditata ca scoala) si Special Air Services care era acreditata ca scoala dar nu avea decat elicoptere. Ideea e ca incepand de la anul, cele doua companii sunt acreditate fiecare sa functioneze ca scoli de pilotaj pentru licenta PPL. Si SAS a cumparat, se pare, un avion pentru instruirea elevilor.
Nu iti pot face momentan nici o recomandare in ceea ce le priveste pentru ca nu stiu exact care sunt noile caracteristici ale celor doua oferte. Insa in scurt timp voi afla.

Cel mai important, deocamdata, este sa-ti raspunzi la intrebarile de mai sus.

Dan spunea...

Multumesc pentru raspuns. Intr-adevar trebuie sa ma hotarasc in ce directie o iau. Am o singura mare problema: timpul, nu stiu cand ai reusit sa frecventezi scoala, sa zbori si sa inveti 0pentru examene nu tocmai lejere.

Daca scoala pentru ULM este mai lejera, as incepe cu asta.

Un avion ULM costa si mai putin si m-ar interesa o proprietate la un moment dat. Un avion ce se piloteaza cu PPL este si mult mai scump (nou cel putin) si probabil mai greu de intretinut.

Tu vrei sa iti cumperi aparatul tau? Ti-ai facut uyn buget pentru achizitie si intretinere?

Multumesc inca o data pentru raspunsuri.

Dan

Mihai Grecea spunea...

Daca vrei sa fii un pilot recreational - adica sa zbori rar si nu pe distante mari / nu vrei sa folosesti avionul ca mijloc de transport personal - atunci ULM este cea mai indicata licenta.

In orice caz, pregateste-te sa aloci o mare cantitate de timp si energie chestiei asteia. Altfel nu o sa iasa nimic, din pacate. In cazul meu a fost foarte greu. Administrarea resursei de timp mi s-a parut cel mai greu lucru de realizat cand vrei sa devii pilot privat. Daca parcurgi blogul meu o sa vezi din plin asta :)

Un avion usor (sau de categoria a 4-a, cu MTOW peste 600kg) se piloteaza doar cu PPL. Iar aceste avioane au si limitari dar si avantaje (in primul rand de confort, sunt mai mari, adecvata calatoriilor mai lungi). Limitarile vin in exploatare: nu poti opera decat pe aerodromuri omologate (dar poti ateriza pe orice aeroport din lume - daca te primesc si nu-i incurci pentru ca esti prea lent fata de alte avioane si le strici timingul).

In exploatare ai parte de un consum mai mare la avioanele usoare fata de ultrausoare. Insa intretinerea trebuie facuta doar la companii acreditate sa faca maintenance. La ULM, proprietarul isi repara singur avionul. Cu riscurile de rigoare...

ULM-ul merge cu benzina de masina. Avionul usor doar cu AVGAS (unele si cu MOGAS-benzina auto, insa n-as avea curaj sa pun din Romania...)

Ca sa nu o mai lungesc, ULM e bun daca nu vrei sa zbori mult, pe distante mari, cu mai multe persoane la bord - ULM are doar doua locuri. Cu un avion usor poti avea intre 2 si 10 locuri.

Eu ma gandesc sa-mi cumpar un Cessna 172 sau 152. Costul unuia la mana a doua cu resursa de zbor substantiala este in jur de 50000 de Euro. Cam cat un ULM nou. Un avion usor nou nu merita cumparat daca nu ai de gand sa-l exploatezi foarte intens si, asadar, ai nevoie de resursa maxima. Sa stii ca la avioane nu conteaza foarte mult varsta aparatului. Atata vreme cat un avion are certificat de navigabilitate - au fost respectate procedurile de maintenance, ca altfel nu se poate (la avioanele usoare e mai strict ca la ULM, sa stii) - avionul este ca nou (din punct de vedere functional). Ca husele la scaune nu mai sunt impecabile, plasticele sunt mai ponosite, asta e alta poveste.

Eu iti urez bafta daca te apuci de asta. Si trebuie sa-ti spun ca, desi o sa fie greu, mai ales cu timpul, merita din plin.

adrianbouros spunea...

sal si felicitari pt licenta

adrianbouros spunea...

eu am inceput acum o saptaman cursurile pentru licenta de pilot privat in ...irlanda la un aerodrom local.deja ma pregatesc pt a 2 a ora si sunt un pic speriat pt ca totul este in lb engleza ,sper sa fi k mai incolo...am manuale de la jeppensen...i mi poti da niste sfaturi si de unde as pute a sa mai fur niste materiale sa ma mai luminez cu respect si felicitari inca o data adrian bouros

Mihai Grecea spunea...

Adrian,

Incearca sa gasesti manualele de la Oxford Aviation. Daca imi lasi o adresa de e-mail aici, incerc sa-ti mai trimit cate ceva si in romana. Multe dintre manualele in romana le am in format tiparit, din pacate... Dar am, oricum, destul de multe lucruri in engleza care te-ar putea ajuta.

Bafta si Cer senin!

adrianbouros spunea...

mii de multumiri..orice este bine venit adi_gepeto@yahoo.com ti as fi recunoscator cer senin si tie

adrianbouros spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
adrianbouros spunea...

sal din nou ...eu am inceput orele de zbor pt ppl dar avionul pe care zbor este unul micro light un sambaxxl la sf voi avea licenta numai pt aceasta categorie ppl(M)este greu sa mi schimb licenta pt ppl(A)?
daca nu este foarte greu am sa continui,iar dak nu o sa incep orele pe unul mai mare gen cesna cu 4 locuri ms

Mihai Grecea spunea...

Adrian, PPL(M) nu exista in Romania. Aici exista doar licenta ULM. Nu se poate echivala o licenta ULM cu una PPL(A). SI cred ca acelasi lucru e si la PPL(M) cu PPL(A). Nu vreau sa-mi dau cu parerea fara sa stiu 100% sigur. E doar o banuiala ca si la PPL(M) e aceeasi situatie. Ar trebui sa te interesezi fiindca e vorba de timpul si banii tai... Incearca sa cauti pe site-ul Autoritatii Aeronautice Civile irlandeze. Sau mergi acolo si intreaba. Multa bafta si Cer Senin!

Blog Widget by LinkWithin