vineri, 24 octombrie 2008

Test amanat doar pentru mine

Din motive de business, nu am avut cum sa ajung la testul final la meteo care a avut loc joi... Asa ca a ramas sa ma intalnesc ulterior cu profesoara sa dau testul de absolvire a cursului de meteo.

Saptamana asta nu am avut vreme sa mai merg la zbor si vad ca acum s-a stricat si vremea. Poate apuc sa termin orele saptamana viitoare.

Mai avem cateva teste la scoala si gata, absolvim cursul teoretic.

Vom primi o diploma pe baza careia ne vom inscrie la Autoritatea Nationala pentru Comunicatii pentru examenul de brevet de operator radio si la Autoritatea Aeronautica Civila pentru examenul de licenta PPL. Ne asteapta acolo testul teoretic si apoi skill-test-ul in zbor.

Momentan invat la meteo. Mi-am cumparat si DVD-ul de la Oxford Aviation Training JAA / EASA PPL Meteorology. E foarte bine facut cursul si are multe teste. E o metoda buna de a te pregati pentru examen. Oricum, materia a fost foarte bine prezentata la scoala si probleme majore nu am. Insa vizionand DVD-ul e mai usor sa recapitulezi cunostintele si sa le fixezi.

9 comentarii:

Unknown spunea...

Salut Mihai,

Vad ca te pregatesti de absolvire. Succes la examene. Sunt teste grila sau eseu? Poate dai si cateva exemple. Pe aici, teoria e mai subtire, numai cu teste grila. Ma rog, dai si un examen oral unde trebuie sa demonstrezi ce stii inainte de testul practic. Apropo, tocmai mi-am luat si eu licenta comercial pt single si multi-engine. Daca crezi ca e distractiv sa zbori intr-un Cessna 172, stai sa vezi ce bine e intr-un bimotor usor. Am facut un scurt curs intr-un PA-30 si m-am indragostit de avionul respectiv. Acum, am vreo 15 ore multiengine.
Nu-ti iei un 172? Tocmai am intalnit un tip la aeroport care cumpara avioane in State si le transporta in Australia (cel mai lung segment e 2070 nm intre Santa Barbara si Hawaii) si in Europa (pe cercul arctic, segmente de max 700nm). Se pare ca-s mult mai ieftine prin partile astea. Asa ca daca vrei sa-ti iei un avion de aici, ti-l aduc eu :). Chiar mi-ar place sa fac un astfel de tur. Am facut un scurt calcul si sunt aprox. 65h de zbor. Desi, te-as sfatui sa-ti iei mai curand un Mooney (M20C-K), pe la $50-60k. Momentan, pe mine cursurile astea de zbor m-au lasat lefter, altfel mi-ar place si mie un 'upgrade'.
Oricum, succes la scoala si la examen. Sa faci o descriere detaliata a procesului, sunt curios de diferente.

Mihai Grecea spunea...

Salut Radu,

Sunt teste grila si un skill test practic. Atat cele de la absolvirea scolii cat si cele de la Autoritatea Aeronautica Civila. O sa postez cateva exemple la un moment dat si voi relata, oricum, despre examenul de la Autoritate. Mai intai trebuie sa trec toate examenele de la scoala ca sa obtin diploma de absolvire.

Felicitari pentru CPL ME!!! Eu cunosc bimotoarele din Microsoft Flight Simulator si am o idee generala despre cum e sa pilotezi asa ceva. Banuiesc ca e un feeling cu totul spceial :)

De cumparat cred ca Cessna 172 sau 152 (mi se pare mult mai sportiv si mai manevrabil decat 172) sunt optiunile mele. Si asta pentru ca nu prea am in Romania variante pentru maintenance. Exista mecanici autorizati Cessna. De Mooney M20C - un avion care imi place foarte mult si este putin peste Cessna ca performante - nu poate fi vorba exact din pricina dificultatilor in maintenance.

Am luat si eu in calcul varianta USA pentru cumparare pentru ca sunt costuri mai mici. Dar ma gandeam la o demontare si o expediere prin container si apoi la remontarea in Romania.

Multumesc pentru urari. Voi reveni cu informatii despre examene.

Unknown spunea...

E drept ca 152 e mai manevrabil decat 172, dar daca vrei sa faci o excursie mai lunga, sa treci muntii (sau dealurile), sa fii stabil cand vantul este mai tare, 172 e net superior. Asta, pe langa faptul ca poate transporta 3-4 adulti. Daca ai posibilitatea, ti-as recomanda 182, are motor de 230hp, consuma 12 gal la 140-145 knots si poate transporta pe la 1200lbs (tancul de benzina e la 88 gal daca imi aduc bine aminte).

Da, Mooney, sunt greu de intretinut, datorita landing gear, tancurilor care fac parte din aripi, si riscului de coroziune (e greu sa dai jos fuselajul si sa verifici). Exista multe modificari care fac treaba mai usoara (vezi http://www.lasar.com/mods.asp)
Oricum, ca performanta, Mooney sunt mult mai bune decat orice Cessna, M20C cu motor de 180hp consuma 9-9.5 gal la 140 kts, iar M20E cu 200hp - 11 gal la 155-160 kts. Asta pe langa imbunatatirea climb rate si a ceiling-ului.

OK, daca vrei sa-ti cumperi ceva de aici, uita-te pe trade-a-plane.com, controller.com, aso.com, barnstormers.com Iar despre transport, eu vorbesc serios ca m-ar interesa sa fac un astfel de zbor. Uita-te la http://gc.kls2.com/ pentru o planificare rudimentara pt asa ceva.

Oricum, acum concentreza-te la examen si numai bine!

Mihai Grecea spunea...

Multumesc pentru sfaturi si pentru link-uri. O sa ma gandesc. Intr-adevar, deocamdata prioritatea mea este sa termin scoala si sa iau examenele si licenta. Apoi voi vedea, ca nu ma grabeste nimeni :)

Inca o data multumesc si... keep in touch!

Anonim spunea...

Bafta!

Mihai Grecea spunea...

multumesc, electric!!

Brad Florescu spunea...

te asigur de intreaga, sincera si devoranta mea invidie.

Mihai Grecea spunea...

bradut, si mie mi se intampla cand vad pe unde faci tu poze prin lumea asta :D

Anonim spunea...

cunostiinta veche , bradut :)
el jurnalistica, eu electronica, amandoi radio... man, de cand nu te-am vazut.

Blog Widget by LinkWithin