joi, 30 octombrie 2008

O zi in care m-am enervat din cauza scolii

Astazi am mers la scoala sa dam testul final pentru comunicatii radio in limbva engleza. Asta dupa ce mai daduseram o data un test despre care stiam ca fusese final. Era un test partial, de fapt. In fine, am dat astazi un test de 65 de intrebari, tip grila.

Problema nu e ca n-am stiut de la inceput ca o sa fie si acest test. La cat de dezorganizat a fost totul in procesul de invatare al primei grupe de elevi a scolii - cobaii - nu ma mai mira nimic. Ce m-a enervat este ca am primit un mesaj oficial de instiintare ca avem examen cu o ora si ceva inainte de examenul propriu-zis. INADMISIBIL. Practic nu am mai pus mana pe cursul de radio de doua saptamani. Am studiat, in tot acest timp, alte materii (meteo, navigatie, legislatie).

Am fost la examen si cred ca il voi lua fara probleme. Dar modul in care s-au petrecut lucrurile nu mi se pare ok... Sper sa nu mai avem surprize din astea si mai sper ca promotiile care vor urma la scoala nu vor avea parte de degringolada prin care am trecut noi. Datorita faptului ca scoala e, totusi, la inceput, stagiul nostru de pregatire a durat mai mult decat era cazul mai ales fiindca nu a fost deloc o organizare riguroasa. Am parcurs exact materia care trebuia parcursa, am avut, pana la urma, profesori foarte buni. Poate cei mai buni. Insa modul in care a fost organizat procesul ne-a cam mancat nervii si energia... Sa speram, totusi, ca va fi mai bine. Pentru promotiile de piloti viitoare.

Astazi mi-am cumparat si manualele Aeroplanes si Human Performance de la Oxford Aviation Training. Foarte bine facute... E o placere sa le studiezi.

9 comentarii:

CDF spunea...

Am cateva intrebari si as fi multumitor daca ai avea amabilitatea sa raspunzi. Care sunt conditiile pentru admiterea la scoala de pilotaj? Mai exact: ce nivel se cere la probele de matematica si fizica, daca este o limita de varsta in momentul inscrierii (minima si maxima) si nu in ultimul rand ce costuri implica scolarizarea. Multumesc!

Mihai Grecea spunea...

Scoala pe care o urmez eu este o scoala privata. Nu exista un examen de admitere. Singurele lucruri care au fost cerute sunt certificatul medical Clasa a 2-a si un CV. Nu vor sa ia in scoala decat oameni cu un profil moral si profesional rezonabil.

Costul scolii este de 8000 EUR.

Doar la Scoala Superioara de Aviatie Civila se da examen si doar pentru locurile subventionate de catre stat (adica pentru licenta ATPL). Pentrru pilot privat nu se intra cu examen ci cu plata.

Pentru a putea intelege materia care se preda la cursurile pentru pilot privat este suficienta o cunoastere rezonabila a materiei de liceu la disciplinele geometrie/trigonometrie, fizica (mecanica, mecanica fluidelor, termodinamica, electricitate). E necesar sa stii ceva anatomie, la un nivel foarte general.

Este necesara o buna sau foarte buna cunoastere a limbii engleze (pentru cursul de comunicatii radio in limba engleza). Se poate si cu o engleza mai aproximativa, dar e greu sa te descurci, totusi.

Varsta de la care poti incepe scoala este 16 ani. Varsta limita superioara este data de starea de sanatate. E nevoie sa ai un certificat medical clasa a doua valid.

Anonim spunea...

Ma numesc Claudia
Din tot ce ai scris,am citit printre randuri si nu imi este foarte clar daca tu te pregatesti pt. avioane sau pt elicoptere. Pe mine m-ar interesa despre cursurile de elicoptere cateva date informative legate de costuri(curs teoretic, materialele didactice, ora de zbor si un total aproximativ),de durata totala a cursului si cate ore de zbor minime sunt necesare pt cineva care nu a zburat niciodata.Sper ca imi vei raspunde.Multumesc anticipat

Mihai Grecea spunea...

Claudia,

Pentru a obtine licenta de pilot privat de elicopter - PPL(H) - partea de teorie este aproape la fel ca la avion. Difera cursul de cunoastere a aeronavei si cel de principii ale zborului (acolo studiezi aerodinamica aripii rotitoare spre deosebire de noi, cei de la avion, care studiem aerodinamica aripii fixe).

Evident, partea de instructie in zbor o faci pe elicopter. Si trebuie sa zbori minim 45 de ore.

Daca la noi am platit cam 150 EUR / ora de zbor, la elicopter e mult mai mult. In functie de aparatul cu care zbori. O ora de zbor poate fi, in medie, 600 EUR, dar, repet, depinde de elicopterul cu care zbori.

Pentru detalii legate de cost ai putea sa vorbesti cu dl. Ion Draganescu, directorul Special Air Services. Numarul de telefon il gasesti pe www.helicopters.ro

Anonim spunea...

Tot Claudia sunt si iti multumesc frumos pentru informatii.

Anonim spunea...

Salut...E misto,eu am terminat PPL/H PPL/A acum 4 luni si fac si scoala de aeronautica-navigatie aeriana si trafic aerian in Italia ( si sunt fata)...acum studiez pentru CPL/H ...am o pasiune mai mult decat enorma pentru elicoptere. Am zburat cu Cessna,Piper,SIAI...dar prefer AS350 heli...Oricum,trebuie studiu mult pentru PPL. Mai am 3 ani si termin cu Aeronautica pe aici,imi iau diploma de controlor/pilot...si ma intorc in romania, asta daca nu dau la vreo academie de aeronautica. Oricum,cred ca cea mai mare bataie de cap am avut`o cu uzul Jeppesen pana l`am invatat. Oricum,zborul e o experienta pe care n`as da`o si pentru care traiesc. Frumos, felicitari Mihai...ca sa faci o scoala de zbor, iti trebuie pe langa multa munca si o responsabilitate enorma, mai ales daca intri pe comercial. Inteligenta si studiul nici nu mai are rost sa le pomenesc.;)
Smaranda

Mihai Grecea spunea...

Felicitari Smaranda! Ai facut deja niste lucruri foarte tari. Daca faci CPL/H te mai intorci in tara?

Eu nu cred ca ma voi apuca de CPL deocamdata. Mi-ar placea enorm dar, cel putin pentru moment, am o afacere de condus si nu am vreme. O sa termin PPL/A in martie 2009 (mai am skill test-ul de dat) si apoi o sa incerc sa fac partea de teorie de ATPL. Sper sa pot sa ma apuc de ea. Dar, oricum, la varsta mea e cam tarziu sa incep o cariera de pilot comercial - am aproape 35 de ani.

Anonim spunea...

Da,dorinta mea ar fi totusi sa ma intorc...e tara mea si`mi lipseste enorm.plus ca as vrea sa deschis o firma de helitaxi sau heliski.Am oferte de munca si pentru Emirate,dar pe avioane,ceea ce nu ma prea incanta.Dar cine stie?Da,e adevarat ca pun valoare si pe varsta, cu cat esti mai tanar cu atat ai mai multe sanse pt o cariera de pilot comercial DARRRRR pilotii pot profesa pana le permite sanatatea si eu cred ca atata timp cat vei avea rezultate bune si o anumita experienta ( pe care o poti dobandi ca privat ) nu vad de ce sa nu incerci;) m`am uitat si eu peste teoria ATPL............grea,dar...nu imposibila si mai ales daca iti place.

Ioan Cobzarenco spunea...

Pai sa va spun continuarea...
Scoala la SAS a cam decedat intre timp. Eu am fost seria a treia, cu patru sau cinci cursanti.
Teoria s-a facut cum s-a facut, numai comentez, iar practica a fost un dezastru. Din martie pana la sfarsitul lui septembrie am reusit sa adun 20 de ore cu YR-SES, deci o medie de trei ore si jumatate pe luna.
Motive: nu e benzina, nu s-a facut revizia la avion, nu a fost platit instructorul etc.
Pana la urma am luat toate examenele teoretice in iunie dupa un mare efort autodidact.
La sfarsiyul lui spetembrie m-am mutat la Tuzla la Regional Air Services si am facut 39 de ore in doua luni. Am facut scoala intr-un an. Daca veneam de la inceput ;a RAS, terminam la inceputul verii.
Aici scoala se face Diamond DA20, exista tot timpul benzina, exista o echipa tehnica care remediaza imediat orice problema etc.

Blog Widget by LinkWithin