joi, 10 aprilie 2008

Ieri Navigatie, azi Meteo, maine Acomodare cu Avionul

Ieri am reinceput, daca pot sa spun asa, cursul de navigatie. De data asta
la intensitate maxima. De ce? Pentru ca ne-a venit un nou profesor. Pana acum am facut, de fapt, o introducere cu domnul Valer Novac iar acum facem cu profesorul Badulescu de la Academia de Aviatie Civila. Impresia mea e ca brusc nivelul a crescut. Si asta e foarte bine. Am intrat in chestiuni de detaliu. Si trebuie sa-mi reamitesc ce-am invatat la trigonometrie in liceu :) Ieri am vorbit despre cartografie, convergenta, despre loxodroma/rhumb line (traiectul care face unghiuri egale cu toate meridianele) si ortodroma/great circle (traseul cel mai scurt intre doua puncte de pe globul pamantesc). Am aflat multe lucruri interesante despre hartile de navigatie aeriana si despre calcularea traiectelor ideale pentru zborul la mare distanta (peste 2000km - nu e important pentru PPL dar e important pentru cultura generala aviatica).

Astazi am reluat meteorologia cu Carmen Stefan. Am vorbit despre stabilitatea atmosferica si am intrat in detalii precum: umiditate, temperatura aerului, temperatura punctului de roua, calcularea altitudinii bazei norului, stabilitate absoluta, instabilitate absoluta, instabilitate conditionata, stabilitate neutra. Am mai vorbit apoi despre caracteristicile aversei si apoi am discutat despre vant si despre felul in care este raportat in buletinele meteo pentru aviatie. Vanturile locale au constituit ultima parte a cursului de azi: briza de mare si de uscat, briza de vale si de deal, foehn-ul.

Maine vom merge la Clinceni sa vedem avioanele cu care vom zbura la scoala. Pe unul dintre ele eu l-am vazut. Am si zburat de mai multe ori cu el. Pana la inmatricularea sa in Romania, avionul respectiv avea indictivul D-EKNB. Acum are YR-ANB. Este un Cessna 172H Skyhawk din 1968. Motorul e Continental. Un avion in stare foarte buna de functionare. Este echipat pentru zbor VFR. Celalalt avion de la scoala, mai nou, e tot un Cessna 172 Skyhawk cu motor Continental, mai puternic. Este echipat IFR. Pe acest avion nu l-am vazut inca. De abia astept ziua de maine. O sa fac si fotografii ca sa le pot posta aici.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Mihai,

E super tare blogul asta ... Felicitari...

Intrebare de baraj si eu ma tot chinui de vrep 4 ani sa incep cursurile de zbor. Poti te rog sa-mi dai ceva detalii referitoare la unde faci cursurile cum cu cine si cat costa ?

Multzam frumos si bafta multa.

Viorel Balanoiu
balanoiu@hotmail.com

Mihai Grecea spunea...

Multumesc. Ma bucur ca-ti place blogul. Ideea lui era sa pot oferi informatii pentru cei care vor sa devina piloti privati. La noi licentele PPL sunt putine, majoritatea celor care zboara avand fie licente de pilot sportiv, fie licente de pilot ULM (ultrausoare). Ca PPL poti ateriza chiar si pe aeroporturi serioase, spre deosebire de ULM care iti permite sa aterizezi doar pe aerodromuri si terenuri de aeronautica mai putin sofisticate.

Eu urmez prima scoala privata de piloti privati din Bucuresti. Infiintarea scolii este rezultatul colaborarii dintre doua firme: Special Air Services – operator aerian care este autorizat sa faca scoala de pilotaj (instructie teoretica la sol si instructie practica pentru PPL(H) - elicopter), si Alfa Air, companie care este autorizata sa faca instruire in zbor cu avioane Cessna 172 Skyhawk. Deocamdata suntem 9 elevi piloti pe doua avioane. Teoria se face la clasa in Baneasa, la Special Air Services, la baza aeronautica de elicoptere din spatele magazinului IKEA iar zborul se face la aerodromul Clinceni (turele de pista) iar traiectele le vom face intre Clinceni, Baneasa, Strejnic, Tuzla, Tulcea si Craiova.
Profesorii nostri sunt in cea mai mare parte profesori de la SSAvC (Scoala Superioada de Aviatie Civila) iar instructorul de zbor este domnul Virca, fostul antrenor al lotului national de acrobatie aeriana al Romaniei – un instructor de exceptie. Pretul scolii este de 8000 EUR dintre care 1500 reprezinta instructia teoretica iar restul orele de zbor. Sunt 144 ore de teorie si minim 45 de ore de instructie in zbor.

In tara mai exista o singura scoala de pilotaj care ofera licenta de pilot privat. Si ei fac treaba excelenta dar exista marele dezavantaj al distantei fata de Bucuresti. Este vorba despre scoala de pilotaj de la Tuzla operata de catre Regional Air Services. Acolo instruirea se face pe avioane Diamond Katana iar cursurile sunt putin mai ieftine (avioane mai mici) dar si dezavantajul ca ai de platit cazare si masa ca sa stai acolo la scoala. Ca sa nu mai vorbim de timpul necesar sa fie alocat scolii.

In Bucuresti, singura alternativa in a deveni pilot privat este SSAvC unde costurile sunt putin mai mari ca la noi la scoala si este institutie de stat...

Sper ca ti-am fost de folos.

Unknown spunea...

Super mihai, dupa ceva ore de google am dat de blogul tau - exact ce cautam.
Cateva lamuriri in plus sperand sa nu deranjez:
- cat costa cursurile pentru o licenta PPL(H) - 8000 eur ?
- adresa si un tel de la scoala ta scolii (un site) ?
- cadenta cursurilor? adica teoria si practica se pot condensa ? durata medie?

Multumesc frumos,

Lucian Tufa

tufalc@gmail.com

Mihai Grecea spunea...

Salut Lucian,

Special Air Services va incepe in curand cursurile pt PPL(H). Costurile sunt mai mari. Cred ca dublu fata de avion.

Durata depinde foarte mult de timpul pe care il pot aloca elevii piloti scolii. La noi dureaza destul de mult fiindca facem cate 3 ore pe zi - teorie - iar la zbor suntem 9 oameni pe 2 avioane si putem zbura destul de mult.
Noi am inceput in februarie teoria si deja am iesit la zbor saptamana asta. Probabil ca prin iunie-iulie vom termina scoala. Depinde si de vreme si de timpul pe care il poate aloca fiecare pentru zbor. Sunt 45 de ore dar nu poti zbura, totusi, ore in sir, mai ales daca mai ai si un job sau un business...

Pentru detalii il poti contacta pe Dl Ion Draganescu de la Special Air Services. Intra pe www.helicopters.ro Acolo ai datele de contact. Multa bafta!

Anonim spunea...

Scuze de intarziere... Dar da foarte de folos.... Multzam mult...

Acuma mai trebuie numai sa gasesc timpul disponibil :)

Anonim spunea...

salut
ma intereseaza si pe mine sa ma bag la PPL(h).. daca poti sa imi dai cateva detalii pe privat ar fi super
uite id-ul meu:
rada_alexandru1986@yahoo.com

Blog Widget by LinkWithin