Iata cateva extrase din stirile aparute in mass-media. Am folosit extrase pentru ca sunt foarte multe prostii scrise de ziaristii care nu au minima decenta sa intrebe Autoritatea Aeronautica, Aeroclubul sau macar un pilot inainte de a da o stire. Sau pur si simplu sa se documenteze cat de cat pe internet. Cultura generala aviatica e oricum la pamant in Romania...
Un avion de mici dimensiuni care aparţinea unei companii a fiului lui Prigoană a cazut sâmbată, în localitatea Gagu, din Ilfov. Aparatul de zbor a decolat, în jurul orei 14.00 si, la scurt timp, a cazut, la mai puţin de o sută de metri de o casa. Avionul avea ruta de zbor Clinceni - Stejnic. Prabuşirea avionului a fost anunţata de localnici la numarul de urgenţa 112.
Omul de afaceri Silviu Prigoană a declarat pentru NewsIn ca avionul Ikarus C 42 aparţinea companiei Fly Level a fiului sau Honorius Prigoană, iar incidentul a avut loc în urma unei manevre greşite a pilotului.
Pilotul se numeste Teodor Trandafir şi se afla într-un zbor de proba, intenţionând sa cumpere aparatul de zbor.
"Doua persoane de sex masculin, cu vârste cuprinse între 30-35 de ani, au fost transportate de urgenţa la Spitalul de Urgenţa Floreasca, după prabuşirea unui avion de mici dimensiuni", a declarat Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sanataţii. Arafat a mai spus că ambele victime sunt conştiente, dar ca una se afla în stare de şoc şi a fost transportată cu ambulanţa spre Capitală, în timp ce cea de a doua victimă, care are fractura la nivelul membrelor, a fost transportata la Bucureşti cu un elicopter SMURD.
Iata si un filmulet cu avionul respectiv:
Impresia mea este - desi nu am fost acolo (si as vrea sa ma insel) - ca a fost un incident de zbor datorat nerespectarii unor reguli aeronautice de bun simt. Avionul acela zboara foarte bine / e foarte manevrabil la altitudini joase. Dar mai conteaza si pilotul. Marian Simion, de exemplu, cel care zboara cu acelasi avion YR-5140 - in filmuletul de mai sus, e un pilot si un instructor desavarsit. La experienta pe care o are sa zicem ca are sanse mai mici sa faca vreun pocinog. Insa pilotul care a cazut in Ilfov avea in jur de 150 de ore de zbor. Nu este posibil sa faca manevre la atitudini foarte mici. Se pare, din ce am auzit pana acum, ca a agatat cu aripa pamantul in timpul unui astfel de viraj la joasa inaltime. E bine ca, totusi, pilotul si pasa gerul sunt in viata si le doresc sa mai zboare.
duminică, 13 aprilie 2008
Ikarus C42 Down
Publicat de Mihai Grecea la 11:28
Etichete: avioane, incidente aviatice, piloti, siguranta aeronautica, ULM
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu