marți, 12 mai 2009

Am fost la Tg Mures la Miting

N-am apucat sa scriu despre asta in ultimele zile. Dar incerc s-o fac acum.

Am plecat sambata pe la 06.30 impreuna cu Dan Goldenblum de la www.yankeeromeo.ro spre Tg. Mures. Drumul a fost liber si am ajuns cam in 5 ore. Suficient de... tarziu ca s apierdem inceputul demonstratiei. Din motive care au fost dincolo de posibilitatile omenesti de control ale organizatorilor, mitingul a inceput main devreme decat fusese anuntat. Din pacate am pierdut evolutia lui Catalin Prunariu cu Extra 300 iar celula de 2 Extra 300 si formatia de 4 ULM-uri Ikarus de la Aeroclub le-am vazut din traficul greoi prin care ne-am tarat prin Tg Mures. Ajunsi la aerodrom, ne-am delectat cu evolutia buna a celor 4 baieti de la Hawks of Romania, a muresenilor cu Iar 46 si a planorului Iar 35 Acro. Din pacate boxele (puternice) in care se auzea comentariul nu erau orientate ca sa acopere toata suprafata pe care se gasea publicul si nu am auzit pre abine comentariul. Imi pare nespus de rau ca nu am auzit numele pilotilor care au zburat cu Iar 46 si numele planoristului extraordinar care a facut senzatie (intre pasionati...) cu Iar 35. Pacat ca publicul larg nu vibreaza la evolutiile planoarelor. mereu m-am intrebat de ce... Oare pentru ca nu bazaie ca "ventilatoarele"?

Parasutistii din lotul de Lucru relativ pe Cupola au au avut o evolutie buna in ciuda vantului si a aerului turbulent (dealurile alea de langa aerodrom le-au creat niste probleme, se pare). Au reusit sa faca on grup de 5 si unul de 3. Aterizarile au fost foarte frumoase si extrem de precise.

An2-ul si Airvan-ul (YR-GAA, pilotat cu maxima eleganta de catre inspectorul Ghitiu de la Autoritatea Aeronautica Civila) au lansat parasutistii apoi au facut niste treceri spectaculoase la joasa inaltime.
Vreau sa remarc evolutia foarte buna a lui Mihai Tone. Desi au fost turbulente in aer de la termica si de la dealurile de pe langa aerodrom, Misu a aratat ca evolueaza de la un miting la altul. Au aparut elemente noi in evolutia lui. Se indreapta cu pasi repezi spre zona freestyle a acrobatiei si bine face.

Dupa incheierea mitingului au inceput zborurile avioanelor private. A zburat bimotorul Piper PA-34-200 Seneca de la Skydive Transilvania (LY-CBB), un Cirrus SR20, un Zlin 142, un ULM extraordinar si nou-nout - Fk 14 Polaris, al lui Cristian Girica, mai multe ULM-uri CT de la Flight Design montate la Bacau, un ULM Festival, Ikarusurile de la Aeroclub, un superb Diamond DA 40 etc. Nu au fost chiar 50 de aeronave, insa aglomeratia de zburatoare a fost mare. Mai mare decat la ultimele mitinguri de la Clinceni.

In rest, atmosfera relaxata ardeleneasca, cu mici si bere, iarba verde de aerodrom si soare bronzant. Pacat ca modelistii nu au avut o prezenta mai buna in cadrul mitingului. O demonstratie inclusa in programul oficial al fi fost salutara! Pe langa reprezentanti ai unor companii din domeniul aviatiei generale si a Muzeului Aviatic de la Pucioasa (cu un stand neinspirat cu machete - destul de bune - puse pe stergare kitsch de la magazinele de artizanat), trebuie mentionata si participarea Asociatiei "Aripi Romanesti" la miting cu un stand in care publicul a putut sa gaseasca o multime de carti de aviatie si machete de avioane.

Nu am ramas pana la hangar party. Nu stiu daca a mai avut loc. Duminica am avut programat la scoala un nou zbor in cadrul pregatirii pentru skill test. Asa ca am plecat pe la 17.00 spre Bucuresti. Insa vreau sa inchei prin a felicita-o pe cea care a fost creierul si sufletul mitingului de la Tg Mures: Sorina Szakacs. Fiica unuia dintre oamenii cei mai vechi din personalul tehnic al Aeroclubului Tg Mures, a fost ambitia ei sa faca ceva concret pentru reluarea activitatatii de demonstratii aeriene in Mures. Si, desi a fost foarte greu sa organizeze mitingul cu firma sa Makeup Events, a reusit! Felictari Soso! Ai reusit sa faci fericiti multi oameni care au venit la aerodrom.

Intrucat nu mi-am luat inca un nou aparat de fotografiat in urma decesului fostei camere foto, la Tg Mures nu am facut poze. Insa membrii comunitatilor Romanian Spotters si D13-th au fost la miting in numar mare si au facut fotografii absolut incredibile. Unele halucinant de faine! Le puteti vedea aici si aici.

vineri, 8 mai 2009

Zbor de pregatire pt skill test si pregatiri de plecare la mitingul de la Tg. Mures

Astazi am fost la zbor. Am zburat cu YR-SFS, Cessna 172RG. Imi place la nebunie avionul asta. Pacat ca nu mai era prea multa benzina in rezervoare ca sa fi zburat mai mult. Am facut un zbor de pregatire pentru examen. Saptamana viitoare se pare ca voi avea skill testul. IN SFARSIT! Astept deja de prea mult timp...

Am executat niste ture de pista, o mica zona cu niste viraje mai inclinate si glisade, ca exercitiu si o aterizare cu simulare de pana de motor.

Duminica voi zbura iar, sper, si voi mai face niste cazuri speciale (simulari de cedare de motor, aterizare fara motor etc.), angajari cu si fara flaps, aterizare cu vant de spate etc.

Maine foarte de dimineata plec la mitingul d ela Tg. Mures.

Voi reveni cu detalii.

joi, 7 mai 2009

Mitingul de la Tg Mures are site si campanie de promovare





Puteti vizita site-ul evenimentului aici.

Incerc sa ajung si eu la Tg Mures.

joi, 30 aprilie 2009

Ture de pista cu Boeing 737-800

Kent Wien, pilotul american care de cativa ani tine excelentele blog-uri Cockpit Chronicles si Planes Answers a postat recent un film pe care l-a facut cu multi ani in urma - un check ride pe B737-800 in Bay Area - San Francisco. A inchiriat un Boeing fara pasageri pentru o ora si a facut ture de pista. Un material extraordinar de interesant. Merita vizionat in HD.

luni, 13 aprilie 2009

20 de ani de la disparitia in misiune a pilotului-scriitor Doru Davidovici si a colegului sau aviator Dumitru Petra




Asociatia "Aripi Romanesti"
a emis astazi urmatorul

COMUNICAT DE PRESA


"Pilotii nu mor niciodata, ei decoleaza si nu se mai întorc"

20 aprilie 2009 - Comemorare Doru Davidovici
20 de ani de la ultima decolare.



Luni, 20 aprilie 2009, va avea loc comemorarea trecerii în nefiinta a pilotului – scriitor Doru Davidovici, cazut la 20 aprilie 1989, în timpul unui zbor de instructie pe un avion de vânatoare tip MIG 21UM. Ziua comemorativa, organizata de Asociatia "Aripi Românesti", va începe la ora 9.00, în incinta Cimitirului Militar Ghencea si se va termina în jurul orei 18.30, la Baza 86 Aeriana Borcea, Fetesti.

Evenimentul din 20 aprilie 2009 are menirea de a readuce în atentia publicului larg figura pilotului – scriitor Doru Davidovici, cel care a promovat aviatia militara româneasca în cartile sale pe tot parcursul vietii. La comemorare vor lua cuvântul oficiali ai Muzeului Aviatiei, membrii ai familiei Davidovici, alti distinsi invitati, precum si reprezentanti ai Asociatiei "Aripi Românesti".

Programul propus de catre Asociatia "Aripi Românesti" pentru evenimentul de comemorare cuprinde mai multe activitati, printre care se numara depuneri de coroane si jerbe de flori la mormântul pilotului-scriitor Doru Davidovici din Cimitirul Militar Ghencea. Vor saluta comemorarea, din zbor, si cele doua avioane YAK-52 ale Iacarilor Acrobati.

O alta parte a evenimentului va avea loc la Muzeul Aviatiei, unde sunt programate, începând cu ora 11: o scurta prezentare comemorativa a vietii si activitatii pilotului-scriitor Doru Davidovici, punctata de o interventie a domnului Stefan Davidovici, vernisarea unei expozitii de fotografie despre viata si cariera lui Doru Davidovici cu includerea în cadrul expozitiei a unor lucrari ale pictorului Ion Taralunga, bun prieten cu Doru Davidovici si autor al unor valoroase si unice lucrari plastice pe subiecte de aviatie. Aditional, se va prezenta si o expozitie de carte Doru Davidovici.

De asemenea, va avea loc dezvelirea placii comemorative montate la exponatul MiG-21U-400, dubla cu numarul 1120 - “Batrâna Doamna”, avion zburat si iubit de Doru si binecunoscut pasionatilor de aviatie datorita lui.



“Batrâna Doamna” a intrat în dotarea Fortelor Aeriene Române în mai 1965, fiind ulterior stocata la Borcea în septembrie 2004, apoi transferata la Craiova, pentru a fi într-un final fericit salvata pentru expunere la Muzeul Aviatiei. Este cu siguranta cel mai cunoscut aparat de acest tip, din România.

Evenimentul se va încheia la Baza 86 Aeriana Borcea, cu o activitate relativ similara celei de la Muzeul Aviatiei din Bucuresti, precum si pentru dezvelirea unei placi comemorative la celula de alarma. Accesul la Baza 86 Aeriana Borcea se va face doar pe baza de invitatie.

Comemorarea pilotului-scriitor Doru Davidovici este organizata de Asociatia "Aripi Românesti", cu sprijinul Statului Major al Fortelor Aeriene, al Muzeului Aviatiei din Bucuresti si al adviser | chillimedia. Partenerul media al evenimentului este TVR.

Pilot militar, cel mai apreciat scriitor român de literatura de aviatie, Doru Davidovici a reusit sa transpuna în cuvinte experienta unica a zborului, într-un limbaj stilistic de exceptie în literatura româna. Literatura marca "Doru Davidovici" a influentat generatii de tineri în spiritul dragostei de aviatie, eroii romanelor sale reprezentând adevarate modele pentru adolescenti si nu numai.

Des enuntata, paralela între Doru Davidovici si scriitorul si pilotul francez Antoine de Saint Exupéry nu este deloc fortata. Amândoi au descris în mod unic zborul si trairile aviatorilor, amândoi au fost piloti si scriitori, amândoi au decolat la mansa unui avion militar pentru a nu se mai întoarce niciodata.

Dubla 6946, un MiG-21UM, a fost livrat Regimentului 86 Aviatie Vânatoare în 1973 si a cazut în timpul unui zbor de instructie la 20 Aprilie 1989, la comenzi aflându-se Doru Davidovici si Dumitru Petra. Avionul s-a prabusit în zona localitatii Jegalia, pilotii sai gasindu-si moartea în acest accident.

Asociatia "Aripi Românesti" este o organizatie neguvernamentala si nepartizana, ce are ca scop promovarea aviatiei si a zborului în toate formele sale si, în special, promovarea aeronauticii si a aviatiei românesti, în tara si peste hotare. De asemenea, Asociatia "Aripi Românesti" îsi propune sa ajute la educarea si sensibilizarea opiniei publice, în special a tinerilor, cu privire la aviatie si la activitatile adiacente acesteia. În plan secundar, asociatia doreste sa informeze persoanele interesate de situatia curenta din domeniul aviatiei si a aeronauticii si despre pastrarea si promovarea istoriei aviatiei, îndeosebi a aviatiei românesti.

Pentru mai multe detalii, va rugam contactati:
Dragos DOBRE
Vicepresedinte Asociatia “Aripi Românesti”
Telefon: +4 0734.101.887
Fax: +4 0314.052.715
E-mail: pr@aripiromanesti.ro
Web: www.aripiromanesti.ro



Este un eveniment in a carui organizare am fost si eu implicat putin prin agentia mea de publicitate adviser | chillimedia. Noi am realizat grafica pentru materialele de promovare a evenimentului: posterul, bannerul pentru internet si invitatia. Cred ca au iesit chiar bine. Iata-le mai jos.

Art Directorul care a lucrat posterele este Robin Simion. Il puteti citi zilnic aici.





joi, 9 aprilie 2009

Din nou despre farmecul aviatiei in agricultura

Un filmulet spectaculos. Cand intalniti un pilot de la aviatia utilitara, aratati-i respectul pe care il merita. Au o meserie extrem de riscanta.

miercuri, 1 aprilie 2009

Mariana Dragescu si Simona Maierean

Libertatea, in mod surprinzator pentru un tabloid - aici este si meritul lui claudiup de pe Romanian Spoters dar si al domnului comandorul Paul Sandachi, directorul Muzeului Aviatiei din Bucuresti - publica un material despre o intalnire memorabila intre Mariana Dragescu, cea mai varstnica femeie pilot din Romania (97 de ani), fosta componenta a legendarei Escadrile Albe, si sublocotenentul Simona Maierean, 24 de ani, prima femeie pilot de avion supersonic in Fortele Aeriene Romane. Materialul poate fi vazut aici.

Blog Widget by LinkWithin