marți, 12 mai 2009

Am fost la Tg Mures la Miting

N-am apucat sa scriu despre asta in ultimele zile. Dar incerc s-o fac acum.

Am plecat sambata pe la 06.30 impreuna cu Dan Goldenblum de la www.yankeeromeo.ro spre Tg. Mures. Drumul a fost liber si am ajuns cam in 5 ore. Suficient de... tarziu ca s apierdem inceputul demonstratiei. Din motive care au fost dincolo de posibilitatile omenesti de control ale organizatorilor, mitingul a inceput main devreme decat fusese anuntat. Din pacate am pierdut evolutia lui Catalin Prunariu cu Extra 300 iar celula de 2 Extra 300 si formatia de 4 ULM-uri Ikarus de la Aeroclub le-am vazut din traficul greoi prin care ne-am tarat prin Tg Mures. Ajunsi la aerodrom, ne-am delectat cu evolutia buna a celor 4 baieti de la Hawks of Romania, a muresenilor cu Iar 46 si a planorului Iar 35 Acro. Din pacate boxele (puternice) in care se auzea comentariul nu erau orientate ca sa acopere toata suprafata pe care se gasea publicul si nu am auzit pre abine comentariul. Imi pare nespus de rau ca nu am auzit numele pilotilor care au zburat cu Iar 46 si numele planoristului extraordinar care a facut senzatie (intre pasionati...) cu Iar 35. Pacat ca publicul larg nu vibreaza la evolutiile planoarelor. mereu m-am intrebat de ce... Oare pentru ca nu bazaie ca "ventilatoarele"?

Parasutistii din lotul de Lucru relativ pe Cupola au au avut o evolutie buna in ciuda vantului si a aerului turbulent (dealurile alea de langa aerodrom le-au creat niste probleme, se pare). Au reusit sa faca on grup de 5 si unul de 3. Aterizarile au fost foarte frumoase si extrem de precise.

An2-ul si Airvan-ul (YR-GAA, pilotat cu maxima eleganta de catre inspectorul Ghitiu de la Autoritatea Aeronautica Civila) au lansat parasutistii apoi au facut niste treceri spectaculoase la joasa inaltime.
Vreau sa remarc evolutia foarte buna a lui Mihai Tone. Desi au fost turbulente in aer de la termica si de la dealurile de pe langa aerodrom, Misu a aratat ca evolueaza de la un miting la altul. Au aparut elemente noi in evolutia lui. Se indreapta cu pasi repezi spre zona freestyle a acrobatiei si bine face.

Dupa incheierea mitingului au inceput zborurile avioanelor private. A zburat bimotorul Piper PA-34-200 Seneca de la Skydive Transilvania (LY-CBB), un Cirrus SR20, un Zlin 142, un ULM extraordinar si nou-nout - Fk 14 Polaris, al lui Cristian Girica, mai multe ULM-uri CT de la Flight Design montate la Bacau, un ULM Festival, Ikarusurile de la Aeroclub, un superb Diamond DA 40 etc. Nu au fost chiar 50 de aeronave, insa aglomeratia de zburatoare a fost mare. Mai mare decat la ultimele mitinguri de la Clinceni.

In rest, atmosfera relaxata ardeleneasca, cu mici si bere, iarba verde de aerodrom si soare bronzant. Pacat ca modelistii nu au avut o prezenta mai buna in cadrul mitingului. O demonstratie inclusa in programul oficial al fi fost salutara! Pe langa reprezentanti ai unor companii din domeniul aviatiei generale si a Muzeului Aviatic de la Pucioasa (cu un stand neinspirat cu machete - destul de bune - puse pe stergare kitsch de la magazinele de artizanat), trebuie mentionata si participarea Asociatiei "Aripi Romanesti" la miting cu un stand in care publicul a putut sa gaseasca o multime de carti de aviatie si machete de avioane.

Nu am ramas pana la hangar party. Nu stiu daca a mai avut loc. Duminica am avut programat la scoala un nou zbor in cadrul pregatirii pentru skill test. Asa ca am plecat pe la 17.00 spre Bucuresti. Insa vreau sa inchei prin a felicita-o pe cea care a fost creierul si sufletul mitingului de la Tg Mures: Sorina Szakacs. Fiica unuia dintre oamenii cei mai vechi din personalul tehnic al Aeroclubului Tg Mures, a fost ambitia ei sa faca ceva concret pentru reluarea activitatatii de demonstratii aeriene in Mures. Si, desi a fost foarte greu sa organizeze mitingul cu firma sa Makeup Events, a reusit! Felictari Soso! Ai reusit sa faci fericiti multi oameni care au venit la aerodrom.

Intrucat nu mi-am luat inca un nou aparat de fotografiat in urma decesului fostei camere foto, la Tg Mures nu am facut poze. Insa membrii comunitatilor Romanian Spotters si D13-th au fost la miting in numar mare si au facut fotografii absolut incredibile. Unele halucinant de faine! Le puteti vedea aici si aici.

Un comentariu:

sosi spunea...

multumesc mult...intr-adevar au existat probleme si am facut greseli...sper ca la anul sa fie mai bine si mai frumos...sorry ca n-am avut timp sa stam mai mult de povesti.

Blog Widget by LinkWithin