marți, 12 ianuarie 2010

Primele zboruri pe 2010

Am avut in intentie sa incerc sa zbor chiar si pe 1 ianuarie. Sa incep anul cum se cuvine. Insa n-a fost chip. Ceata de la Clinceni din prima zi a lunii nu m-a lasat. Asa ca am amanat totul pana s-au imbunatatit conditiile meteo.

Si asta s-a intampat in weekend-ul trecut. Am zburat si sambata, si duminica, dupa o pauza de o luna si 10 zile :)



In total 2 ore si jumatate de ture de pista si exercitii cu YR-SES, insotit fiind de Bogdan Martin: viraje inclinate; coborare in spirala larga de la 1200 ft la verticala aerodromului, cu motorul redus complet si aterizare - caz special; aterizare cu pierdere mare de inaltime prin glisade alternative stanga si dreapta; apropieri cu intreruperea aterizarii/ratare, cu sau fara contact al rotilor cu pista. Lucruri placute :)



Am constatat ca la Clinceni, pe langa hangarul cel mare care arata mult mai bine de cand a fost revopsit (e revopsita si pardoseala, pare mult mai profi asa dar mai e mult pana departe...) a inceput si o campanie de renovare/modernizare. Deocamdata se lucreaza la betonarea parcarii. Ce buna ar fi si asfaltarea drumului de acces!... In weekend erau niste noroaie oribile.





Saptamana asta cred ca voi mai face o incursiune la aerodrom pentru zbor, pana nu se strica iar vremea.

8 comentarii:

Alexandru G. spunea...

Buna ziua,

Numele meu este Alex, am 23 de ani, pasiunea pt tot ce e deasupra noastra:) dar mai ales pt zbor m-a adus pe blogul dumneavoastra.

Practic as vrea sa ajung pilot de linie aeriana, ATPL(A) este numele licentei din ce am inteles.

Ce sanse am avand in vedere varsta si posibilitatile financiare normale?
Adica nu vad de unde as scoate 60.000E+ ...

Engleza nu a fost niciodata o problema, la birou vorbesc numai in engleza plus ca am stat o perioada si in state.
Nu am avut niciodata o inclinatie catre fizica sau matematica dar sunt sigur ca daca imi pun mintea cu ele mai ales pt asa ceva, nu imi vor pune probleme.

Astept un raspuns de la dumneavoastra.

Multumesc anticipat:)

P.S: Blogul acesta e aur curat pt cei care deabia incep, ca mine.
Felicitari pt initiativa si pt licenta obtinuta:)!

Mihai Grecea spunea...

Salut Alex,

Singura organizatie care instruieste pentru ATPL(A) in mod subventionat de catre stat este SSAvC. Mai exista organizatia de instruire a Lufthansa. Insa concurenta la admitere este draconica si daca nu stai de la exceptional in sus cu matematic, fizica si limba engleza nu ai absolut nici o sansa.

Cred ca sansa ta este sa faci studiile modular. In felul asta iti vei plati in rate fiecare modul, pe masura ce il parcurgi. Trebuie sa ai insa mare atentie pentru ca unele dintre module nu sunt valabile la nesfarsit.

Poti incepe cu PPL(A) si apoi sa te inscrii la cursurile de teorie pentru ATPL(A).

Greul va veni cand vei incepe orele de zbor pentru CPL/IR - Comercial Pilot License/Instrument Rating. Acolo se duce grosul de bani. Oricum, rating-ul MEP (Multi Engine Piston) e bine sa-l faci ultimul pentru ca este foarte costisitor sa-l mentii (trebuie sa zbori anual un anumit numar de ore si e scump rau zborul cu un bimotor). MEP il faci cand ai o perspectiva clara de angajare ca sa apuci imediat dupa ce iei licenta ATPL sa zbori multi engine la locul de munca.

Oricum, am in plan sa dezvolt pe blog si chestiunea legata de ATPL/CPL. Insa mai e putin de asteptat.

ATPL Frozen poti face in Romania la SSAvC (http://www.aviationacademy.ro/eng/), la RAS Tuzla sau la scoala de zbor de la Carparair. O parte dintre module se pot face si la SAS (totul mai putin IR - trebuie sa-l faci in alta parte; la SAS se poate plati si in rate www.sasfto.com).

PS: Mersi pentru aprecieri si urari.

Alexandru G. spunea...

Am vazut chiar dupa ce am scris aici, ca cei de la SSAvC ofera burse, dupa cum ati zis.

Vad ca sunt doar 6 locuri din 30 ocupate, incredibil...

Din ce am citit, ei accepta pana la 25 de ani, si ma gandesc ca as putea sa incep pregatirea la mate-fizica si sa dau anul viitor pt ca acum, in a doua sesiune din februarie nu cred ca am vreo sansa.

Ca sa fiu acceptat la ATPL(A) in cadrul SSAvC trebuie sa mai detin alta licenta, sau practic ATPL(A) "are totul la un loc"?

Suna parca prea bine faptul ca ei accepta elevi fara nici o alta pregatire in afara de engleza, matematica si fizica.

Cat m-ar costa daca as vrea sa asist la un zbor pe un avion mic desigur, stiti de vreo oferta de genul asta?

Daca nu reusesc in nici un fel cred ca ma duc in state si ma bag la ei in armata, la cat sunt de disperati dupa personal...ma iau si pe mine:p
Zic de state pt ca la noi varsta maxima in armata pt asa ceva am inteles ca e 22 de ani.

Regret amarnic ca nu m-am mobilizat mai devreme si am stat sa visez cu ochii deschisi, aveam atatea oportunitati...

Multumesc pt raspunsul prompt si complet de mai devreme, este cu siguranta o varianta de urmat in cazul in care nu reusesc altfel.

Mihai Grecea spunea...

Da, e neasteptata chestia cu 6 din 30. Insa nu stiu daca stii, dar la admitere trebuie sa obtii minim 7.50 la fiecare materie. Se pare ca lumea e foarte slab pregatita...

Daca vrei sa te apuci de asta merita fara discutie sa prinzi o bursa. Dar cu background-ul tau educational chiar trebuie sa faci un efort imens ca sa ajungi la standardele pentru matematica si fizica. Oricum, nimic nu e imposibil, asta e clar.

La SSAvC poti face si de la zero scoala. Asta daca faci cursul integrat. Daca faci modular, trebuie sa ai PPL inainte de a incepe.

Daca vrei sa faci un zbor de acomodare fie zbori cu mine mai pe la primavara, fie suni la SAS si vorbesti cu ei.

Cat despre asta cu armata, mai bine uita... Vrei sa mori prin cine stie ce colt de lume pe post de carne de tun? VArianta cu SSAvC e prima ta optiune. Dar nu e simpla absolut deloc. Chiar iti trebuie super vointa... Ai avantajul varstei care se incadreaza pentru subventie.

Bafta!

Alexandru G. spunea...

Da, stiam de nota minima...la engleza am facut testul in maxim jumatate de ora, la mate-fizica in schimb, e ceva mai complicat, trebuie sa ma pun cu burta pe carte serios.

Sper doar sa nu se faca manevre caracteristice tarii in care triam si aici...

Cat despre zborul de acomodare, nici nu stiu ce sa spun, oferta este extrem de tentanta, ramane doar sa dau eu o bere si o pizza:)

Aveti de gand sa luati si licenta CPL sau chiar ATPL?

Cate ore de zbor aveti pana acum?

Alexandru G. spunea...

O bere si o pizza pe langa celelalte costuri desigur, sa nu se inteleaga gresit:)

Mihai Grecea spunea...

Singura ta solutie e sa te apuci de mate si fizica intensiv.

Manevrele nu prea tin la SSAvC. Din cate stiu. Insa tin la angajare la Tarom, in faza ulterioara absolvirii... Dar nu exista numai Tarom pe lumea asta...

Nu e nevoie de pizza si bere :)

Insa daca va fi, va fi mai la primavara, cand da caldura.

Mi-ar placea sa fac un CPL + IR. Nu neaparat ATPL. Job-ul ideal pentru mine e pilot la Maldivian Airlines, nu la o companie mare pe autobuze cu aripi ;)

Insa deocamdata stau linistit din cauza crizei. La 35 de ani nu mai faci gratis toate astea si sansele de a face o cariera in aviatie sunt mult mai mici ca la 25 :)

Am log-ate 75 de ore de zbor. Dar mai am inca 10 ore facute insa nerecunoscute (din motive administrative la scoala). Insa pentru alea 10 nu am platit asa incat nu pot avea pretentii :)

Alexandru G. spunea...

Multumesc pt sfaturi si pt raspunsurile la intrebari.
Ramane doar sa ma apuc de treaba. Cu siguranta o sa continui sa intru pe blog, chiar mai des decat pana acum.

Blog Widget by LinkWithin