luni, 18 ianuarie 2010

Pilotul nostru din Dubai si prietenii sai

A aparut pe youtube un filmulet de la antrenamentele celor trei in Dubai. E filmat de cineva de pe balconul unui zgarie nori indecent.

9 comentarii:

Alexandru G. spunea...

Pe ce avioane zboara?
Intreb pt ca par foarte rapide...

Anonim spunea...

Zoltan Veres in MXS, Attila Goger in Extra 300s si Marc Jeffries in Extra 300sc.

Mihai Grecea spunea...

Alexandru, uite ca ti-a raspuns Anca mai repede. Multumesc Anca.

Eu scrisesem despre pilotii astia si intr-un post precedent pe blog. Probabil ca nu l-ai citit ;)

Alexandru G. spunea...

L-am citit:)am vazut si filmuletele, dar aici nu am fost atent decat la film si dupa am sarit repede cu intrebarea.

Multumesc de raspuns, ma duc pe wiki sa vad ce e de capul lor pt ca repet, mi se pare foarte rapide.

Mihai Grecea spunea...

Extra 300L exista si la Aeroclubul Romaniei. Sunt avioanele pe care zboara - cand zboara - Hawks of Romania.

Extra 300S, pe care zboara Goger in Dubai, e o versiune mai fortoasa a lui Extra 300L. Este, de fapt, fostul avion folosit de Veres Zoltan in competitii si show-uri aeriene pana la inceputul anului trecut. Acum Veres Zoltan zboara pe exceptionalul avuin MXS. L-ai putut vedea si in Romania anul trecut in cele 5 ocazii cand a zburat cu el. De fapt a fost cu ambele avioane in Romania anul trecut (au zburat amandoua la FAI WEAF Mamaia si la Sirnaville; in rest, la Aeromania-Mangalia, TransilvAeroShow si Mitingul d ela Buzau a venit cu MXS-ul).

Marc Jefferies zboara pe Extra 330SC. Este cel mai nou avion de acrobatie produs de nemtii d ela Extra. Aeroclubul Romaniei tocmai a achizitionat un astfel de avion la sfarsitul anului trecut si il vom vedea zburand anul acesta la mitingurile aeriene din tara. Este unul dintre cele mai performante avioane din aceasta clasa. Cauta pe net detalii si te rog sa vezi ce sarcini pozitive si negative suporta :)

Alexandru G. spunea...

Nu gasesc nimic legat de sarcinile negative sau pozitive, te referi la forta G negativa si pozitiva nu?

Mihai Grecea spunea...

- 320 cai are motorul
- structura usoara din fibra de carbon
- rata de urcare 3500 ft/min la un unghi de 45 de grade
- viteza de croaziera de pana la 190 kt
- viteza maxima structurala 220 kt
- FAA/EASA certified load factor +/-10G Dar se pare ca poate fi dus spre +/-12G, insa nu e certificat
- roll-rate 420 grade/sec!!!!

Alexandru G. spunea...

Si rezista un pilot la o asemenea forta?
Ma gandesc ca ar putea sa reziste pe perioade foarte scurte...

Mihai Grecea spunea...

Da, rezista. Pe perioade scurte, dupa mult antrenament si folosind tehnici speciale de respiratie.

Intra pe

http://www.redbullairrace.com/cs/Satellite/en_air/Video/Track-Barcelona-2009-021242782644232?p=1238611393596

sa vezi si din interior cum e intr-un avion din categoria asta.

Blog Widget by LinkWithin