Astazi am fost la probele medicale pentru scoala de zbor. Am trecut testele si am obtinut Certificatul medical clasa a 2-a care este necesar pentru pilot privat. Certificatul este valabil pana in 2013. Singurele "limitari" pe care le voi avea sunt acelea ca trebuie sa port ochelarii de vedere (nici nu as putea altfel sa vad rezonabil) si sa am in permanenta in avion o pereche de ochelari de rezerva.
Daca pana acum mai aveam o sansa sa nu ma apuc de scoala, ei bine, de-acum inainte lucrurile sunt clare: ma apuc :)
marți, 22 ianuarie 2008
Primul pas catre scoala de pilotaj
Publicat de Mihai Grecea la 20:07
Etichete: pilotaj, scoala de pilotaj
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
78 de comentarii:
Well done! Bravo.
Aşteptăm noutăţi.
Felicitari, maestre! Sunt curios insa in ce a constat examenul medical oftalmologic. Adica, mai clar, ce acuratete vizuala au cerut.
Am incercat la un moment dat sa ma uit pe JAR-FCL 3, dar nu am reusit sa gasesc ceva concludent.
Mersi mult si felicitari inca o data!
Catalin,
Examenul oftalmologic a constat in citirea pe caseta luminoasa a celui mai mic rand cu ochelarii de vedere la ochi. Apoi a trebuit sa citesc fara ochelari un rand scris foarte mic (cred ca era corp de litera 4) fara ochelari de la o distanta de aproximativ 40 cm. Textul citit era dintr-o carte speciala cu teste oftalmologice.
Apoi, din aceeasi carte, am avut de trecut un test de cromatica (pentru daltonism). Si a mai fost o discutie despre tipul de lentila de la ochelarii mei (daca e cilindrica sau sferica). Asta a fost tot.
te salut. eu port +4.5 la dioptrii. oare trec ex. oftalmologic? tu cat porti? pot sa aflu si cu un ex. medical clasa 2 daca sunt apt pt scoala de aviatie, pt ca mi se pare cam scump cel clasa 1. tu cat porti la ochelari? apropo, ai spus ca literele erau corp de marimea 4. asta cam ce ar insemna in Microsoft Word, text de ce marime? astept raspuns, multumesc.
skyhawker,
Eu port -2,75 pe ambii ochi. Deci nu am probleme cu vederea de aproape daca am un scurt ragaz de adaptare (o secunda,s a zicem).
Ca sa-ti faci o idee mai clara, poti vedea marimea literelor in felul urmator: setezi rezolutia la monitor pe 1440x900 apoi deschizi Microsoft Word si scrii ceva cu 8 si dai zoom-ul din word pe 100%. Cam aia era marimea. Examenul medical clasa 2 nu a fost scump. Cel de clasa 1 este mult mai complex. La clasa 2 se verifica niste parametri minimali dar absolut vitali (electrocardiograma, audiograma, vedere, examen neuropsihiatric si de motricitate, sumar de urina, analiza singelui). Si, evident, examenul oftalmo descris mai sus.
A, si, evident, control medical general - auscultare a plamanului, imimii etc., palpare a abdomenului, controlul ganglionilor inghinali si a altor organe, tensiunea sanguina, cam astea au fost.
din pacate n`am asemenea rezolutie la monitor... deci este relevant si un examen med clasa 2? cat ai platit pt el? oricum luni o sa ma duc sa ma interesez la inmas ce si cum... ms de raspuns.
Depinde ce fel de scoala de aviatie vrei sa faci. Pentru pilot privat este nevoie de clasa 1. Pentru pilot comercial este nevoie obligatoriu de certificat medical clasa 1.
Pentru certificat clasa 2 poti merge la control si la Special Air Service in Baneasa, la aviatia utilitara, in spatele magazinului Ikea. A costat 150 RON examenul. Nu e nevoie sa stai la cozi pe la INMAS. Insa pentru clasa 1 trebuie sa mergi acolo.
Salut, eu sunt exact inaintea examenelor pentru brevet ULLA, insa nu in Romania, ci in Cehia. Pe www.youtube.com/moucha poti gasi filmulete din avionul cu care ma antrenez, un Falcon 2000 cu numarul OK-IUL01. Fireste ca pe perioada iernii, din cauza conditiilor meteo, prefer sa nu zbor.
De pagina ta am dat intamplator cautand posibilele cauze ale accidentului de la Suceava. Cred ca pilotul a zburat foarte jos, asta luand in calcul ca nu se afla imediat dupa decolare iar pe downwind ai cam 300 m altitudine deasupra terenului si poti oricand duce avionul la aterizare fortata chiar si fara motor. Si pe aici prin Cehia multe accidente sunt din cauza vitezei sau altitudinii necorespunzatoare.
Am citit si partea cu ochelarii. Si eu am 4 ochi si pe 3 noiembrie am intrat cu avionul intr-o turbulenta din cauza careia am dat cu capul de cabina si mi-u cazut pe podea ochelarii si castile, fiind nevoit sa duc avionul la aterizare fara ochelari (eu avand astigmatism si deci doua imagini). Am inchis un ochi ca sa vad care e pista si apoi incet, incet, cu o atitudine usor negativa si cu motorul usor turat am coborat pana am inceput sa vad iarba si atunci am continuat normal :)
Multa bafta, sa nu ai incidente si cer senin din toata inima.
sunt inscrisa la cursurile de zbor cu motor la aeroclubul roman aurel vlaicu . va rog daca aveti cumva m-ar interesa tipuri de subiecte care se dau la examen din materiile predate .
vreau sa exersez pe ele .
cu multumiri pistrutz !
Pistrutz, nu am subiecte pentru Aeroclub. De fapt nu stiu sigur daca materia pe care o studiati voi la aviatia sportiva este in totalitate aceeasi cu a noastra. La Piloti Privati exista niste chestionare la Autoritatea Aeronautica. Inca nu am pus mana pe ele. Dar daca le obtin, pot sa ti le dau. O sa postez pe blog cand le obtin si mai da-mi atunci un semn la comments daca le vrei.
dadadada le vreau. orice este bun , vreau numai ceva sa rezolv sa vad daca mi-am insusit niste cunostinte macar...problema este ca examenul il am la sfarsitul lui martie ..crezi ca poti face rost de ceva pana atucni ?..of si nu am nici pe nimeni sa ma consilieze si sunt si fata :D... materiile care le am facut pana cum sunt: meteorologie (care nu poate fi alta), aerodinamica (nici astanu poate fi diferita-poate a mea mai incompleta), aparate de bord, sisteme de propulsie (candidez pentru zbor cu motor ..), cunoasterea generala a aeronavei, mecanica masinii aeriene.. asta am facut pana acum stiam de ca mai trebuiesc studiate legislatia, navigatia aeriana, sisteme de comunicatie (cred..).. si cam atat
multumesc mult de tot
pistrutz
Salut,
Am citit si eu cu mare atentie cele scrise de voi pentru ca ma intereseaza si pe mine scoala de pilotaj. Dar as vrea daca poate cineva sa ofere mai multe detalii despre examenul medical clasa 1. Este greu de trecut? Ce presupune?
Multumesc mult
Cristi
Esti sigur ca vrei Clasa 1? Asta e pentru CPL si ATPL... Pentr PPL e Clasa 2.
mi-as dori si eu sa fac scoala de pilotaj.am 34 de ani ,am vreo sansa?cat costa?ms.
Elena, ai toate sansele. Eu am 33 si jumatate. Totul depinde de starea ta de sanatate, de capacitatea ta de a invata, de motivatie si, nu in ultimul rand de timpul pe care il ai si... de bani. Pentru PPL sunt 144 de ore de scoala la sol si minim 45 de ore de instructie in zbor. Mai exista, in plus, un curs de radiotelefonie care se face si se plateste separat. Examenul pentru licentiere se plateste si el separat. Costul scolii difera de la o institutie la alta. Unde fac eu este cel mai scump dar e in Bucuresti si nu stai la rand ca la Academia de aviatie. Asta e un avantaj important. In rest, peste tot se face un instructaj la parametrii ceruti de legislatie. La Alfa Air & Special Air Services costul scolii pentru licenta PPL este de 8000 EURO.
Foarte frumos! Felicitari pentru blog si pentru visul implinit - chiar daca momentan numai partial... :).
Eu am 38, si acum fac scoala pentru ULM (triax). Cu putin noroc va urma si PPL si pentru mine.
Sa ne tii la curent. Eu unul urmaresc cu interes deosebit relatarile tale...
Multumesc, Alec,
Mai am destule ore pana sa termin scoala si voi povesti toate etapele parcursului scolii. Bafta si tie cu scoala ULM.
felicitari tuturor! am dat intamplator peste voi si nu pot decat sa va admir pentru ca va urmati visele! mi-a sarit in ochi mai ales numele lui Alec Sturza, un vechi si drag prieten despre care nu mai stiu nimic de peste 10 ani. varsta ar fi aceeasi cu a mea, la fel pasiunea pentru inaltimi. sa fii tu oare? iti plac dealurile cu flori albe in iulie? I.
Stie cineva sa imi spuna in ce consta certificatul medical clasa 1? poate nu am cautat suficient de temeinic dar nu am reusit sa gasesc informatia asta.
va multumesc !
Nu stiu exact sa-ti raspund la intrebare. Poti incerca, insa, sa vii pe la noi pe la scoala unde este si un cabinet medical pentru aeronautica. Este in incinta Special Air Service in Baneasa, la aviatia utilitara, in spatele magazinului Ikea.
certificatul medical clasa 1 este foarte complex
ai test psihologic , giroscaun, sange si toate cele de la clasa 2
testul psihologic e cel mai greu ;))
salut ... imi doresc si eu sa ma fac pilot si nu stiu unde si cui sa ma adresez si nici nu stiu cat costa ... il rog pe domnul Mihai daca este amabil si poate lasa un mesaj cu numarul de telefon de contact pentru mai multe detalii ar fii super ... il las si eu pentru orice eventualitate ...0723.002.092 va multumesc mult pentru timpul acordat.
Buna ziua,
Acum sunt elev in clasa a 11a, dar dupa terminarea liceului as dori f mult sa devin pilot pe un avion comercial...si stiu ca am nevoie de certificat medical clasa I...din cate stiu nu am probleme cu ochii(oricum daca sunt sunt minore)...o alta problema as putea avea...sufar de un usor astm...se face control si cu aparatul acela cu care se detecteaza astmul?...caci al meu nefiind avansat nu se "aude" la plamani...este recomandat sa-mi fac vizita medicala acum ca sa stiu daca pot intra???...ca sa nu invat si dupaia sa vad ca nu iau vizita medicala...toate celelalte analize la sange si la urina trebuie sa iasa perfect(carlciu anemie)?? sau exista marje de eroare...v-as ruga sa-mi raspundeti aici pe blog sau printr-un mail la ionut_man14@yahoo.com...va multumesc anticipat
bita86, citeste la link-ul asta
http://propellerdream.blogspot.com/2008/04/ieri-navigatie-azi-meteo-maine.html?showComment=1210203240000
Tot pe blogul meu, daca vei cauta, mai ales pe la comments, vei gasi destul de multa informatie despre scoala.
Bai...am si eu o intrebare sunt din Rm. Valcea si am 16 ani ...as vrea sa stiu cam la ce varsta ma pot apuca de scoala de pilotaj si as vrea si eu o harta cu scolile de pilotaj din toata tara... inca de la 5 ani construiesc aeromodele si crede-ma nu imi doresc nimic mai mult pe lumea asta decat sa pot pilota un avion ca sa imi raspunzi...te rog frumos baga id meu in lista petry_h29 Y!M ...iti doresc bafta din toata inima...
In cazul tau cel mai simplu este sa mergi la Aeroclubul din Sibiu pentru zbor. Este cel mai aproape de domiciliul tau. Mai exista Aeroclub la Craiova dar cred ca se ajunge mai greu. Pitestiul stiu ca nu mai are activitate de scoala pe aerodromul de la Geamana.
Pentru ca ai implinit 16 ani, poti merge deja la scoala de zbor la Aeroclub. GRATIS!!! Poti face asta pana la 21 de ani. Asa ca nu pierde vremea.
Legat de aeroclub cu participare gratuita pana la 21 ani...este adevarat? exista asa ceva? si daca exista, in Iasi unde este un astfel de aeroclub? Multumesc anticipat!
Da, Alexandra, este adevarat. Contacteaza Aeroclubul Moldova Iasi, pe Strada Aviatiei nr. 2
Buna,as vrea si eu sa stiu in detaliu,in ce consta examenul medical clasa 1...va rog frumos contactati-ma andreitoma2008@hotmail.com.
Din totdeauna am vrut sa devin pilot,dar mie tare frica ca nu o sa trec de probele biologice...asa ca as vrea sa ma pregatesc din timp.
Multumesc anticipat:D
Salut, am si eu o intrebare, stii cumva cand se va tine urmatora admitere la SSAvC? pe site-ul lor nu scrie nimic. Stiu ca concursul de admitere anterior a fost la sfarsitul lunii noiembie. Multumesc
Nu am nici cea mai vaga idee, Bogdan. Va trebui sa mergi pana la SSAvC sau sa dai un telefon acolo.
Salut..! din cate am citit in toate comentariile de tot felul am si eu o intrebare?! m-am inscris la planorism la Aeroclubul Romaniei.Am varsta de 19 ani jum akum sunt clasa 13 urmand mecanica si tehnician...dar momentan stau prost la fizica si mate,fac meditatie la mate, tb sa ma apuc si la fizica,ma ajuta cu cv scoala asta de planorism? ptr Civila?...din ce mi sa spus k aici invat principiile zborului s.a! si stiti cumva probele la admitere la civila mate,fiz si engleza sunt grele? am auzit ca sunt teste grila...stiti de unde pot achiziona astfel de teste?si trebuie sa ma apuc serios de carte si sa las netul... astept un raspuns..! va Multumesc nespus si felicitari ptr blogg ffff interesant! puteti raspunde la marius_nicusor2008@yahoo.com Multumesc inca odata
Marius,
In primul rand felicitari pentru decizia ta de a te apuca de planorism si de aviatie. E un lucru mare, o sa vezi.
In al doilea rand trebuie sa-ti spun ca o sa fie greu dar foarte foarte frumos. Daca ai microbul - sau daca o sa te prinda, de fapt, dupa ce o sa incepi sa zbori - n-o sa mai scapi niciodata. Si ai sa vezi ca o sa incepi sa inveti de placere materiile de care vei avea nevoie. Totul se va lega in mintea ta si totul o sa capete sens. Nu sunt materii deloc usoare. Ca sa intelegi despre ce e vorba si sa poti invata la disciplinele Principiile zborului/Aerodinamica, la Cunoasterea aeronavei, la Performante de zbor si Planificarea zborului (asa zisul PPZ), la Navigatie si la Meteorologie trebuie sa stii macar la un nivel mediu materia de liceu la specialitatile Matematica (algebra, trigonometrie, geometrie plana) si Fizica (mecanica, termodinamica, mecanica fluidelor, electricitate). Fara sa stapanesti notiunile la un nivel mediu o sa ai probleme destul de mari sa intelegi si sa asimilezi materia. Asta e realitatea. Nu trebuie sa fii olimpic ca sa devii pilot. Dar trebuie sa fii macar la nivel mediu la aceste materii. Iar limba engleza, daca vrei sa faci aviatie comerciala, este obligatorie. Si nu o cunoastere superficiala ci temeinica - vorbire fluenta, competente de ascultare si scriere corecte.
Daca vrei sa ramai la nivelul de pilot sportiv sau de pilot privat (cum voi fi eu dupa ce voi lua si testul practic, in curand) nu trebuie sa ai un nivel de performanta exceptional la nici una dintre materiile mate, fizica, engleza. Insa orice cunostinta in plus te va ajuta enorm. Si nu sunt vorbe goale ce-ti spun. Am trecut prin asta. Ma felicit si acum ca am invatat bine in liceu. Eu am facut un liceu de mate-fizica de elita dar apoi am urmat Facultatea de Filologie. Iti dai seama ca nu mi-a fost usor sa-mi amintesc ce am studiat in liceu in urma cu 15-16 ani in clasele 9-12... Insa faptul ca imi insusisem bine acele cunostinte m-a facut sa nu-mi puna absolut nici o problema cunostintele predate la cursurile teoretice de pilotaj.
Atentie, insa! Daca vrei sa dai admiterea la Scoala Superioara de Aviatie Civila, exigentele cresc. O data pentru ca examenul de admitere trebuie sa-i departajeze pe castigatori de invinsi - sunt locuri putine - si, in al doilea rand, pentru ca, daca vei deveni pilot comercial, vei avea o raspundere uriasa pentru pasageri, pentru cei de la sol, pentru avion si pentru viata ta, pretioasa pentru cei care-ti sunt dragi. Si de aceea materiile care se stuiaza in scoala superioara sunt mult mai complexe. Si trebuie sa ai un bagaj de cunostinte fundamentale de matematica, fizica si engleza foarte bun ca sa devii pilot adevarat. Asa ca sfatul meu este sa te pui cu burta pe carte. Sa-ti dovedesti ca vrei cu adevarat sa fii pilot. Trebuie sa stii ca in aviatie nu merge cu jumatati de masura. Notele de trecere sunt 7,50, nu 5,00. Si mi se pare corect sa fie asa. Sunt vieti de oameni in joc.
Cu siguranta ca minunata ta decizie de a te apuca de planorism - cea mai buna cale sa inveti sa zbori curat (cu planorul nu poti trisa si din cauza asta inveti sa faci foarte precis manevrele de pilotaj) - te va ajuta enorm daca vrei sa te faci pilot comercial. Multi dintre cei care piloteaza astazi aeronave de pasageri au inceput ca planoristi sau ca sportivi la Aeroclub. Te va ajuta si pe partea teoretica si de cultura generala aviatica. Si iti va induce o atitudine corecta fata de aviatie si oamenii care zboara. Si te va ajuta sa ai o experienta buna in momentul in care vei zbura la Academia de Aviatie. O sa vezi ca faptul ca vei avea deja multe ore de zbor in carnetul de zbor o sa te ajute enorm sa-ti gasesti un job bun in aviatie.
Insa, nu uita, toate astea inseamna munca si responsabilitate si hotarare din partea ta. Iar primul pas pe care-l poti face e sa te iei foarte in serios cu scoala, macar la cele trei materii.
Nu stiu daca se gasesc undeva subiectele de la examenul de admitere la SSAvC. Din cate am auzit exista niste culegeri de probleme pe care e posibil sa le poti cumpara chiar de la Scala Superioara de Aviatie Civila (langa Aeroportul Baneasa, in spatele cladirii Autoritatii Aeronautice Civile). Cred ca cel mai bine ar fi sa mergi acolo si cred ca poti gasi informatiile necesare. Site-ul scolii este la adresa http://www.aviationacademy.ro/eng/
Informatii despre examenele de admitere la academie gasesti si pe forumul http://aviatia.freeforums.org/admitere-2008-t107.html
Cat despre blogul meu, ma bucur ca ti-a placut. Sper sa te ajute. Asta e si motivul pentru care l-am facut. Sa-i ajute cu informatii pe cei care vor sa se faca piloti si sa impartasesc cu ei experientele mele.
Multa bafta sa ai!
Multumesc din suflet...si tine-o tot asa...mi-ai deschis mintea cu multe chestii in legatura cu aviatiea...mai am de fizica sa ma apuc dar anul asta am si bacul si am zi de zi de invatat....dak nu aveam bacul imi puneam mintea toata la acele 3 materii.In principiu nu este ff mult de invatat,aici totul depinde de vointa si de atitudinea noastra de a lua decizii...am zborul de mic copil,imi construiam tot felul de chestii sa zbor,dar na minte de copil,nu zbura se rupeau...eu stau in comuna ulmi jud GR km 23 autostrada Buc-Pit.Pot sa zic ca a ajunge pilot este viata mea,este visul meu...si nu ma las invins de 3 materii e greu la inceput pana le prind...eu cum am mai precizat am mers pe mecanica,si multe lucruri despre motoare le prind,am mintea deja formata, mi sa zis la aeroclubul Clinceni.Dar vreau sa scap de bac si sa ma apuc pe materiile mele,pana in noiembrie cand se dau probele,ce ziceti am vreo sansa sa le iau? deja la mate si engleza lucrez,mai am fizica...am sa las internetul si ma apuc de invatat drastic,nu ma las invins asa usor...Multumesc pentru ajutor...Si inca odata felicitari pentru Blogg,este de nota 10....a
MArius, depinde numai de tine sa reusesti. Nu poate sa ghiceasca nimeni ce va fi. Insa conditia numarul unu ca lucrurile sa se intample cum vrei tu e sa iti doresti asta din tot sufletul si sa faci tot ce-ti sta in putere pentru asta. esti la o varsta la care fiecare dintre cei care au reusit sa aiba cat de cat succes in viata au trebuit sa traga tare. N-ai incotro. Insa, nu-i asa?, ti-ai propus o cariera cum putini oameni viseaza sa aiba. Merita sa tragi tare acum. Joaca-ti sansele pana la capat si sunt convins ca poti sa ai succes.
Apropo de comuna Ulmi, am trecut de mai multe ori cu avionul pe deasupra ei :) Sper sa ajungi si tu sa faci asta cu planorul candva, dupa ce o sa capeti experienta, cand o sa va lase sa va departati binisor de aerodrom. Sau, de ce nu, cu avioanele Cessna 172 de la Academia de Aviatie.
Iti urez multa multa bafta si maxima ambitie.
Bafta si tie si sa dea Dumnezeu sa obtii tot ceea ce vrei...dak vrei baga si mie id d messenger marius_nicusor2008 k am fff multe sa te intreb...Multumesc mult pt sfaturi
Buna!!! Dati-mi voie sa va felicit pt blog! Si eu sunt pasionat de avioane, mai ales de zbor si singura chestie care mi-a tinut sub control pasiunea a fost Flight Simulator si Orbit. Insa am fost pe 8 mai la Clinceni si acolo am aflat ca pot face cursurile gratuit, ceea ce e fantastic! Vreau sa ma inscriu in 2010 si o sa am 20 de ani. Vroiam sa va intreb cat de dese sunt cursurile si in ce zile. Si daca zborul de pregatire costa ceva(carburantul sau ceva de genul). Va multumesc anticipat!
Salut Andrei,
Ma bucur ca-ti place blogul. E facut sa le fie de ajutor celor care vor sa inceapa sa zboare ca piloti privati.
Dupa cum ai putut citi in blog si, mai ales, in multele comentarii la care am mai raspuns, eu am facut o scoala privata pentru licenta de pilot privat. Adica am platit pentru scoala. Nu am facut scoala la Aeroclubul Romaniei. E adevarat, insa, ca zborul l-am facut la Aerodromul Clinceni. Avioanele pe care am zburat la scoala au baza la Clinceni. Le-ai vazut, de fapt, la mitingul aviatic de pe 8 martie.
La Aeroclub poti face cursurile pentru patru tipuri de licente de pilot: Planor, ULM, Pilot sportiv si Pilot Privat (PPL). In functie de licenta pe care vrei s-o obtii, programul de instruire este diferit. Nu am nici cea mai vaga idee despre programul orelor de teorie. Va trebui sa mergi la Aeroclub, in Bucuresti, pe bd. Lascăr Catargiu nr. 54, sa intrebi toate lucrurile astea.
Pana la varsta de 21 de ani, instruirea pilotilor la Aeroclubul Romaniei nu costa absolut nimic. Te vor costa drumurile pana la Clinceni, nervii consumati cu invatatura - care, trebuie sa stii, o sa fie destul de serioasa; in aviatie nestiinta inseamna moarte... - si berile pe care va trebui sa le dai colegilor, mecanicilor si altor persoane indispensabile pentru viata de aerodrom :)
Multa bafta iti doresc!
Iti multumesc enorm de mult Mihai pt informatii. Mai am o intrebare: toti cei inscrisi si care termina cursurile teoretice sunt admisi gratuit la pregatirea pracica?
Acum nu-mi ramane decat sa ma duc pana la sediul Aeroclubului sa ma informez si cam atat...a si sa mai astept 9 luni :D. Sunt obisnuit cu invatatura si nici nu ma astept sa fie usor. Daca ar fi as avea niste dubii. Va urez tuturor numai bine si sper sa ne vedem candva zburand.
Va salut pe toti,
Andrei Neacsu
Draga Andrei,
Anul asta stiu ca au fost extrem de multi oameni care au vrut sa invete sa zboare gratis la Aeroclub. Si din cauza asta s-a dat un fel de examen de admitere. Din cate stiu, cei admisi la ground school, daca trec toate examenele in perioada de scolarizare, automat incep zborul. Evident gratis, daca indeplinesc conditiile de varsta. Asa ca depinde doar de tine.
Oricum, mergi la sediul aeroclubului ca sa afli toate informatiile direct de la sursa. Eu ti-am zis ce stiu eu.
Iti doresc bafta maximala si asteptare usoara pana la anul ;)
Ce n-as da si eu sa pot zbura...libertate totala acolo in aer...de la ce varsta se poate urma o scoala de pilotaj?ce autorizatii trebuie?
Poti incepe sa zbori de la 17 ani. de fapt atunci poti obtine brevetul de pilot privat/sportiv/ULM/planor. Insa instruirea poti s-o incepi mai devreme.
Salutare,
-Scoala de pilotaj de la Carpatair se plateste,sau se intra la fel ca la SSAvC in urma unui concurs (lb engleza,fizica,matematica)?
-Se semneaza un contract cu agentia pe o durata de timp nedeterminata daca iti platesc ei instruirea/orele CPL/ATPL ?
-Cat timp dureaza scolarizarea ?
Astept raspuns pe sym_zalmoxis@yahoo.co.uk
Merci !
-Scoala de pilotaj de la Carpatair se plateste,sau se intra la fel ca la SSAvC in urma unui concurs (lb engleza,fizica,matematica)?
Se plateste, din ce am inteles, dar se da si test de admitere ca la SSAvC.
-Se semneaza un contract cu agentia pe o durata de timp nedeterminata daca iti platesc ei instruirea/orele CPL/ATPL ?
Nu stiu.
-Cat timp dureaza scolarizarea ?
Intrucat cursurile teoretice sunt facute pe platforma digitala de la Bristol Aviation (http://www.bristol-aviation.net/) si doar examenele se dau aici la Autoritatea Aeronautica Civila, cred ca durata scolii depinde si de capacitatea de invatare si asimilare a fiecaruia dintre candidati. Pentru zbor exista un anumit numar de ore care trebuie efectuate in functie de disponibilitatea fiecarui elev si de disponibilitatea aeronavelor. Cel mai bine este sa contactezi scoala pentru informatii precise.
va salut
Am 41 de ani ! si am inceput acum 3 saptamani un curs ATPL aici in Austria. Sint sofer de meserie :) dar am reusit la selektion inclusiv pshio test-ul si medical 1
Firma unde fac scoala este una din cele mai bune din Austria www.jetalliance.at
Totusi i-mi fac griji de un lucru si doresc sa va cer parerea.
In caz de nu ma preia jetalliance ca pilot , credeti ca am vreo sansa la un cokpitjob in Romania la virsta mea ?
va multumesc anticipat ,Amado.
Draga Andrei,
In primul rand felicitari ca te-ai apucat de aviatie :) E lucru mare.
In Romania, in perioada asta, din cate am auzit, angajari fac BlueAir, pt Boeing 737, Carpatair pentru Saab 2000 si Wizz Air. Si Taromul a angajat destul de mult anul asta fiindca au iesit multi piloti la pensie (fortati de noua lege care interzicea cumulul pensiei cu salariul la stat). Tot de la Tarom au plecat destul de multi piloti buni - comandanti - la BlueAir.
Insa nu stiu cum va fi in momentul in care vei termina tu scoala. Depinde foarte mult si de numarul de ore pe care il vei avea dupa scoala. Pot sa-ti spun, insa, ca in Romania este mare penurie de instructori de zbor. Dupa ce termini poti sa-ti iei si licenta de FI si poti zbura pentru a acumula ore in vederea angajarii la o companie.
Si mie mi-ar placea un ATPL, insa, deocamdata, pe criza asta, ma abtin. La cei 35 de ani ai mei ma gandesc, totusi, serios ca e la limita pentru a incepe o cariera in aviatie. Ma gandesc numai la cati ani iti mai raman sa zbori, daca ai noroc, in scaunul din stanga... Majoritatea First Officer-ilor care zboara in Romania sunt foarte tineri...
Pentru Andrei Dobai:
Cat costa cursul ATPL la Jetalliance?
Multumesc mult.
salut,
din cate inteleg continui cu cpl-ul. ai dat si examen medical clasa 1? eram curios cum e la oftalmologic , mergi cu ochelari sau fara?
eu am -0,5 cu -0,75 dar nu port ochelari.
Deocamdata nu m-am apucat de CPL. Criza, bat-o vina... Eu am doar certificatul medical clasa a 2-a, pentru PPL.
Port -3 la ambii ochi si folosesc ochelari de vedere. In avion am doua perechi de ochelari, conform normelor JAR.
La tine, pentru PPL nu cred ca va fi nici o problema. Dar n-ar strica sa-ti pui ochelari...
Mihai te rog baga lastrider_andy@yahoo.com in lista pt ca am ffff multe sa te intreb si felicitari pt blog .
Buna ziua,
Am si eu o inrebare cu privire la certificatul medical Clasa I JAR-FCL-3.
De ce dupa terminarea examinari find apt la toate examenele medicale mai putin la
testul psihologic unde mi-a retinut tote fisele medicale spunandu-mi ca :
-Ca nu am aptitudini pentru a fi pilot ori eu stiu ca nu te nasti cu ele invatate!
-Ca nu sunt inscris in nici un club de Aeronautica.
-Unde lucreaza parintii mei si ca sa ii multumesc lui D-zeu ca nu am fost aprobat
la acesta proba fara nici o dovada fara nici un fel de document.I-am cerut sa imi demonstreze
ca are dreptate.I-am cerut sa imi dea documentele care contineau rezultatele mele si mi-a spus
ca sunt documente secrete nu mi le puate lasa .I-am spus ca vreau sa fac contestatie nici asta
nu a fost de acord spunadu-mi ca nu pot contesta decizia luata de ei ,ce de la
Institutul national de medicina aeronautica si spatiala.
In plus nu mi-au dat factura pe bani pe care ii achitasem integral.
Vreau sa stiu daca se poate contesta decizile luate de medici de la institut.
Eu m-am examinat in 2005 si mi-au spus ca am fost respins!
Acest certificat imi trebuia sa ma prezint la Scoala Superioara de Aviatie Civila
pentru completarea dosarului in vederea intrari la CONCURSUL DE ADMITERE!
Are cumva relatie cu coruptia din Romania? Sau cu moguli ?
Am de gand sa ma examinez anul acesta inca o data!
Ce parere aveti ma pot examina si in alt institut pentru a iesi la iveala
adevarul?
M-am examinat in Spania si am aprobat certificatul medical ma pot presenta cu el
sau pierd si anul acesta ca nu dau spaga la medici nesimtiti care fac ce vor fara pic de
remuscare! De ce cei din strainatate pot fi corecti
-Ce are de aface unde lucreaza mama si tata sau situatia financiara?
Daca si anul acesta nu voi aproba certificatul medical voi da in judecata expertiza medica
demonstrand cu cel din Spania ca sunt apot si ca medici sun corupti si ca ei fac legea
O sa chem si OTV sa faca o ancheta ca asa nu se mai poate!
Ce parere aveti ?Voi aproba sau nu?
Va rog dati-mi un sfat!
Daniel
Valcea
Va multumesc!
Daca in Spania ai obtinut un Certificat medical Clasa I recunoscut de JAA el va fi recunoscut si in Romania. Cat despre intamplarile neplacute de care scrii, nu stiu ce sa zic... E posibil sa fie vorba de coruptien nu ma pronunt. Nu am informatii suficiente.
In Romania eliberarea initiala a unui Certificat Medical Clasa I nu poate fi facuta decat la INMAS, la Spitalul Militar din Bucuresti. REvalidarea certificatului se poate face la cabinetul de medicina aeronautica de la Baneasa, in incinta Aviatiei Utilitare. In romania exista o situatie aberanta legata de existenta examenului psihologic in forma actuala. Peste tot in Europa s-a scos acest examen asa cum se da el astazi la noi. Poti merge sa faci examenul medical la orice facilitate medicala aeronautica din UE acreditata JAA. Si certificatul va fi recunoscut si la SSAvC. Multa lume merge in Anglia sa faca acest examen. Nu stiu exact unde, dar e in apropierea unuia dintre aeroporturile din Londra.
Cat despre OTV, lasa-i naibii. Sint niste nenorociti. Cheama alte ziare/tembeliziuni...
Salut, eu am 16 ani si vreau sa devin pilot, visul meu din copilarie. Eu vreau sa intreb daca pot trece testu medical clasa 1, din moment ce am: -2,75 miopie scolara, am "fumat" mai mult sau mai putin de un an si mai beau din cand in cand cu prietenii.
Am sanse sa trec testul?
Multumesc anticipat
Salutare, ma numesc Florentin, am 32 de ani impliniti, sunt obsedat de aviatie de ani buni (aviatie civila), si am inteles ca din cauza varstei nu mai am sanse sa fac asa ceva. Totusi stie cumva cineva vreo solutie sa pot face cursuri de aviatie cumva tot sponsorizate, eventual cu o bursa la vreo companie aviatica? Va multumesc.
Florentin, nu cred ca ai vreo sansa sa gasesti astfel de sponsorizari. Romania este una dintre putinele tari din lume in care poti invata subventionat pilotajul pana la 25 de ani.
Poti foarte bine sa te faci pilot daca iti platesti cursurile. Daca esti sanatos si te grabesti, ai sanse la o cariera. Dar pe banii tai.
Anonimule, daca la 16 ani "fumezi" si "mai bei cu prietenii" nu te vad prea bine... In aviatie ai nevoie de o sanatate buna... Lasa chestiile astea daca vrei sa te faci pilot.
Buna ....as vrea sa va intreb... astazi am aflat ca am un deficit de culoare ,deci nu sunt daltonist dar am un deficit mic...am vreo sansa?
Nu stiu daca este o problema pentru certificat medical clasa I. Pentru Clasa II cred ca nu este. Dar nu o luati ca pe un raspuns 100% sigur. Cel mai bine e sa incercat sa dati o fuga pana la cabinetul de medicina aeronautica de la Baneasa, in incinta Aviatiei utilitare, ca sa puneti o intrebare domnului doctor. Asta inainte de a face testele. Ca sa nu aruncati banii degeaba.
Deci sincer de vazut vad....fac sport de performantza de 6 ani(volei,am ajuns chiar shi la finala pe tzara)...invatz f bine....vad shi culorile f clar...dar nu vad eu simbolurile alea care vor ei sa le vad shi mi-au spus la spital ca am un deficit de vedere f mic...shi ash fi distrus sa stiu ca nu am sanse la asha ceva pt o boala genetica care se trage in familia mea :(...scz pt Anonimat dar nu am id :D
P.S. vreau sa ma fac pilot la aviatzia civila :D
buna! am o intrebare : de unde se poate lua certificat medical JAR-FCL 3, clasa 2? eu sunt din iasi... si ma intrebam daca este obligatoriu sa-l iau din bucuresti?plz trimite-mi un mail pe custuramarta@yahoo.com! merci
Un blog de nota 10!
Am o intrebare: daca am o scolioza dubla, de 35 de grade, exista sanse sa trec de examenul mediacal clasa2 ?
Multumesc Mara. Ma bucur daca il gasesti util.
La intrebarea ta pe teme medicale nu stiu sincer ce sa-ti raspund...
Incearca sa studiezi si tu materialul asta:
http://www.jaa.nl/licensing/JAA%20Manual%20of%20Civil%20Aviation%20Medicine%20Amdt%206.pdf
Acolo sunt specificate toate principiile folosite in evaluarea medicala pentru aviatie.
Multa bafta.
Mihai
Pot cumva sa merg la Aeroclubul din Sibiu dupa ce implinesc 16 ani? daca da,cat costa?
aa..si.. stiu ca in aviatie se invata foarte multa fizica si matematica...dar la fizica, TOATA fizica, sau se puncteaza doar pe cateva laturi ale ei?
Andrew, dupa 16 ani poti merge la Aeroclub. daca esti admis la teste, vei face cursurile gratis pana la varsta de 22 de ani.
Nu stiu daca la Sibiu se mai fac cursuri de zbor cu motor. Trebuie sa mergi acolo sa intrebi.
Da. Iti trebuie fizica si mate dar doar materia de liceu. Iti trebuie algebra elementara, geometrie plana si in spatiu, trigonometrie.
Din fizica ai nevoie de mecanica, mecanica fluidelor, termodinamica, electricitate.
Buna! am si eu niste nelamuriri in legatura cu examenul oftalmologic.. banuiesc ca nu ai idee cat e limita maxima de dioptrii,eu am -0,50 cilindric la ochiul drept si -3,50 la ochiul stang (miopie din copilarie.) Am reusit pt permisul de conducere categ b, crezi ca am vreo sansa la aeroclubu romaniei (sibiu) inafara de faptu' ca tre sa mai am o pereche de ochelari in aparatul de zbor (darar domnu' ca asta sa fie tot necazu:)) )
Salut. Pentru certificatul medical Clasa a 2-a nu ai nici o problema. Poti merge linistit la Aeroclub. O sa ai nevoie de inca o pereche de ochelari in avion. Exact ca mine :)
Foarte bun articolul despre companiile low-cost.Felicitari!
Multumesc.
Fie ca anul care vine sa insemne pentru tine o noua treapta pe care o urci. Iti doresc o viata implinita si fericita! La multi ani!
Mersi mult! pana acum nu m-am dus pt. ca imi era teama sa nu fiu refuzat, dar vizita medicala o pot face si in sibiu sau numa la bucuresti?
buna. am 16 ani si vreau sa ma inscriu la un curs de planorism la aeroclub.dar port ochelari clindrici nu vad la distanta si am doua dioptrii si un sfert imi va afecta asta fia medicala incat sa nu fiu apt?
Salut! Imi poate spune cineva care-i varianta cea mai ieftina de-a face scoala de pilot de elicopter?
Sunt Tudor din Cluj
Salut ! Cine stie care-I varianta cea mai ieftina de-a face scoala de pilotaj de elicoptere in Romania? Multumesc, Tudor/Cluj
Salutare,
M-ar ajuta foarte mult daca cineva mi-ar putea spune ce fel de intrebari se dau la examenul medical clasa 1, am inteles ca ar fi unele de personalitate dar mai sunt unele de IQ, am incercat sa caut pe net cam ce fel de intrebari ar putea contine si nu gasesc, deasemenea as vrea sa mai stiu care este diferenta intre examenul medical clasa 1 si clasa 2.
Cu stima,
Alex
Imi puteti spune va rog care este tensiunea arteriala maxima admisa pentru avion ultrauosr (ULM)? M-ar ajuta foarte mult. Multumesc.
Eu am 47 arăt de 30 și fac școală pilotaj așa că baftă!!
Buna seara !Fiul meu vrea sa urmeze o scoala de aviatie .Am inteles ca trebuie sa dea niste probe :engleza ,matematica,fizica .Cum poate sa se pregateasc pentru aceste examene?Ar dori la Wizz dar ni stim unde se fac recutrarile si in ce consta?
Trimiteți un comentariu