Interceptoarele aviatiei elvetiene. A must see!
marți, 15 aprilie 2008
Deltele alpilor
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:02
0
comentarii
Etichete: avioane, Filme aviatie
duminică, 13 aprilie 2008
Ikarus C42 Down
Iata cateva extrase din stirile aparute in mass-media. Am folosit extrase pentru ca sunt foarte multe prostii scrise de ziaristii care nu au minima decenta sa intrebe Autoritatea Aeronautica, Aeroclubul sau macar un pilot inainte de a da o stire. Sau pur si simplu sa se documenteze cat de cat pe internet. Cultura generala aviatica e oricum la pamant in Romania...
Un avion de mici dimensiuni care aparţinea unei companii a fiului lui Prigoană a cazut sâmbată, în localitatea Gagu, din Ilfov. Aparatul de zbor a decolat, în jurul orei 14.00 si, la scurt timp, a cazut, la mai puţin de o sută de metri de o casa. Avionul avea ruta de zbor Clinceni - Stejnic. Prabuşirea avionului a fost anunţata de localnici la numarul de urgenţa 112.
Omul de afaceri Silviu Prigoană a declarat pentru NewsIn ca avionul Ikarus C 42 aparţinea companiei Fly Level a fiului sau Honorius Prigoană, iar incidentul a avut loc în urma unei manevre greşite a pilotului.
Pilotul se numeste Teodor Trandafir şi se afla într-un zbor de proba, intenţionând sa cumpere aparatul de zbor.
"Doua persoane de sex masculin, cu vârste cuprinse între 30-35 de ani, au fost transportate de urgenţa la Spitalul de Urgenţa Floreasca, după prabuşirea unui avion de mici dimensiuni", a declarat Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sanataţii. Arafat a mai spus că ambele victime sunt conştiente, dar ca una se afla în stare de şoc şi a fost transportată cu ambulanţa spre Capitală, în timp ce cea de a doua victimă, care are fractura la nivelul membrelor, a fost transportata la Bucureşti cu un elicopter SMURD.
Iata si un filmulet cu avionul respectiv:
Impresia mea este - desi nu am fost acolo (si as vrea sa ma insel) - ca a fost un incident de zbor datorat nerespectarii unor reguli aeronautice de bun simt. Avionul acela zboara foarte bine / e foarte manevrabil la altitudini joase. Dar mai conteaza si pilotul. Marian Simion, de exemplu, cel care zboara cu acelasi avion YR-5140 - in filmuletul de mai sus, e un pilot si un instructor desavarsit. La experienta pe care o are sa zicem ca are sanse mai mici sa faca vreun pocinog. Insa pilotul care a cazut in Ilfov avea in jur de 150 de ore de zbor. Nu este posibil sa faca manevre la atitudini foarte mici. Se pare, din ce am auzit pana acum, ca a agatat cu aripa pamantul in timpul unui astfel de viraj la joasa inaltime. E bine ca, totusi, pilotul si pasa gerul sunt in viata si le doresc sa mai zboare.
Publicat de
Mihai Grecea
la
11:28
0
comentarii
Etichete: avioane, incidente aviatice, piloti, siguranta aeronautica, ULM
sâmbătă, 12 aprilie 2008
45 de minute la Clinceni
Ieri am ajuns pe la Clinceni, cu intarziere - traficul e infernal pe drumul de iesire spre Alexandria. Am stat cam trei sferturi de ora, timp in care ne-am urcat pe rand, cei 4 elevi piloti prezenti, in avion si ne-am acomodat cu cabina si instrumentele de la bord. Ce mi-a placut e ca spre deosebire de Cessna 172 H cu care am mai zburat, unul dinrtre cele doua aeronave cu care vom invata zborul, asta noua in care ne-am urcat ieri - Cessna 172N Skyhawk are aparatura de bord aproape identica cu cea din Flight Simulator X. Si imi e foarte familiara. In imagine e 172N, cu doi dintre colegii mei.
Avioanele sunt in faza de pregatire pentru a fi folosite de catre noi la scoala. Au fost radiate din registrul german si sunt inmatriculate pe cel romana. Vor avea indicativele YR-ANB (Cessna 172 H) si YR-ANC (Cessna 172N). Deocamdata nu aveau call sign-ul trecut pe ele dar se va intampla si asta in curand. Se lucra la ultimele retusuri, au fost schimbate piesele care mai trebuiau schimbate (filtre, bujii, o elice etc.). Cand vom iesi la zbor o sa avem avioanele super-pregatite.
Publicat de
Mihai Grecea
la
23:37
0
comentarii
Etichete: avioane, Fotografie, scoala de pilotaj
joi, 10 aprilie 2008
Ieri Navigatie, azi Meteo, maine Acomodare cu Avionul
Ieri am reinceput, daca pot sa spun asa, cursul de navigatie. De data asta
la intensitate maxima. De ce? Pentru ca ne-a venit un nou profesor. Pana acum am facut, de fapt, o introducere cu domnul Valer Novac iar acum facem cu profesorul Badulescu de la Academia de Aviatie Civila. Impresia mea e ca brusc nivelul a crescut. Si asta e foarte bine. Am intrat in chestiuni de detaliu. Si trebuie sa-mi reamitesc ce-am invatat la trigonometrie in liceu :) Ieri am vorbit despre cartografie, convergenta, despre loxodroma/rhumb line (traiectul care face unghiuri egale cu toate meridianele) si ortodroma/great circle (traseul cel mai scurt intre doua puncte de pe globul pamantesc). Am aflat multe lucruri interesante despre hartile de navigatie aeriana si despre calcularea traiectelor ideale pentru zborul la mare distanta (peste 2000km - nu e important pentru PPL dar e important pentru cultura generala aviatica).
Astazi am reluat meteorologia cu Carmen Stefan. Am vorbit despre stabilitatea atmosferica si am intrat in detalii precum: umiditate, temperatura aerului, temperatura punctului de roua, calcularea altitudinii bazei norului, stabilitate absoluta, instabilitate absoluta, instabilitate conditionata, stabilitate neutra. Am mai vorbit apoi despre caracteristicile aversei si apoi am discutat despre vant si despre felul in care este raportat in buletinele meteo pentru aviatie. Vanturile locale au constituit ultima parte a cursului de azi: briza de mare si de uscat, briza de vale si de deal, foehn-ul.
Maine vom merge la Clinceni sa vedem avioanele cu care vom zbura la scoala. Pe unul dintre ele eu l-am vazut. Am si zburat de mai multe ori cu el. Pana la inmatricularea sa in Romania, avionul respectiv avea indictivul D-EKNB. Acum are YR-ANB. Este un Cessna 172H Skyhawk din 1968. Motorul e Continental. Un avion in stare foarte buna de functionare. Este echipat pentru zbor VFR. Celalalt avion de la scoala, mai nou, e tot un Cessna 172 Skyhawk cu motor Continental, mai puternic. Este echipat IFR. Pe acest avion nu l-am vazut inca. De abia astept ziua de maine. O sa fac si fotografii ca sa le pot posta aici.
Publicat de
Mihai Grecea
la
20:49
6
comentarii
Etichete: meteorologie, scoala de pilotaj
marți, 8 aprilie 2008
Aero-felina
Am gasit pe Crazyaviation.com un filmulet absolut simpatic. Iata-l aici.
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:18
0
comentarii
Etichete: amuzante, avioane, Filme aviatie
Din nou la scoala dupa summit
Astazi am reluat orele. Legislatie. Ne-au fost prezentate marcajul si balizajul terenurilor pentru aeronautica, semnalele luminoase etc. O zi foarte intensa. Colegii sunt nerabdatori sa trecem la zbor dar nu se poate deocamdata fiindca nu am parcurs suficienta materie la cursurile teoretice. Am decis cu totii sa incercam un program de 4 ore pe zi si sa venim si vinerea. In felul acesta vom scurta cat de cat asteptarea pana vom iesi la zbor.
Maine vom face Navigatie.
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:13
0
comentarii
Etichete: scoala de pilotaj
vineri, 4 aprilie 2008
Show-uri Aeriene in Europa
Un site al societatii aviatice olandeze are o lista destul de bine actualizata cu mitingurile aviatice din Europa. Sunt trecute acolo si datele mitingurilor importante care sunt certe pana in momentul asta in Romania.
Publicat de
Mihai Grecea
la
01:35
0
comentarii
Etichete: mitinguri aviatice, noutati aeronautice