vineri, 19 martie 2010

O noua aventura aviatica

In ultima vreme nu mi-am mai publicat pe blog intamplarile aviatice proprii. Asta si pentru ca, evident, nu s-a putut zbura. Vremea a fost cum a fost. Iarna nu-i ca vara. Criza nu-i ca bunastarea etc. Insa am o surpriza. Sper ca de proportii.

Maine voi pleca intr-o aventura aviatica. Voi reveni cu detalii in curand.

Si alta noutate: intrucat blogul a crescut destul de mult in acesti doi ani si ceva de existenta am considerat ca e timpul sa plasez si un modul de search. Asadar, folositi-l cu incredere daca doriti sa cautati un anumit lucru legat de aviatie care a fost tratat pe blog.

A! Si inca ceva, sa nu uit! Noul avion al Aeroclubului Romaniei, un ultraperformant Extra 330 SC inmatriculat YR-EXA, care a inlocuit avionul cu care Mihai Dobre Tone a plecat spre ceruri, a sosit la Clinceni avand la mansa un pilot german. Ca si la avioanele Extra 300L ale Aeroclubului Romaniei, schema de vopsire a fost desenata de arhitectul-pilot-fotograf Mihai Andrei, una dintre personalitatile cele mai respectate din aviatia sportiva romaneasca.



Fotografia este de pe Romanian Spotters si a fost postata de Voicu de la Arad. Este facuta de un coleg de-al sau de la aeroport. Nu-i stiu numele. Fotografia a fost postata prima data aici.

In perioada urmatoare avionul va trebui sa obtina certificatul de navigabilitate din partea Autoritatii Aeronautice Civile Romane iar pilotii din Lotul National de Acrobatie Aeriana vor face trecerea pe acest model de avion. Apoi ii vom vedea in actiune cu acest incredibil de performant avion. Se anunta un an aviatic interesant pentru aviatia sportiva romaneasca :)

12 comentarii:

AlexandruG. spunea...

Cat de bine poate sa arate, nu stiu de ce, dar mi se pare ca seamana cu P 54 Mustang.

Sunt chiar curios de aventura aviatica de care spui:)

Mihai Grecea spunea...

Aventura o vei vedea aici pe blog la intoarcerea mea. Acum sint plecat din tara.

Intr-adevara, arata fain noua Extra de la AR.

Magda spunea...

Extra de la Aeroclub e o bestie timida :)

Mihai Grecea spunea...

Depinde pe mana cui intra bestia, Magda... :)

Magda spunea...

Abia astept sa descopar personajul pe mana caruia va intra The Beast.

Unknown spunea...

stiu ca nu are legatura cu articoulul acestea...dar am cateva intrebari la modul general despre scoala de pilotaj...

am 18 ani, sunt din PLoiesti, si anul viitor vreu sa ma inscriu la aeroclub pentru licenta ppl...am auzit niste lcruri nu chiar ok despre aviatia de acum din romania...spre exemplui faptul ca nu prea se mai zboare si pentru a-ti lua licenta iti trebuiesc minim 2-3-4 ani pentru a acumula cele 45 de ore de zbor...se merita sa fac scoala pe gratis?...sau as scapa mai repede daca as strange acei 5000 de euro?

tu la ce scoala de zbor ai fost?

in alta ordine de idei...am un bloc de ramura dreapta care imi da mari emotii la examenul medical, cu toate ca m-am interesat si am aflat in de multe ori este acceptat pt clasa 1, dar daca cunosti cumva exemple concrete, ti-as fi recunoscator...la clasa 2 nu cred ca o sa am probleme...

mai am o tona de intrebari, dar o sa le mai adresez pe parcurs:))...

e_di_345@yahoo.com este adresa mea de mail..pentru orice eventualitate.

Mersi.

Mihai Grecea spunea...

Nu stiu ce fel de lucruri "nu chiar ok" despre aviatia din Romania ai auzit tu pana acum. Sint multe lucuri care nu stin OK dar sint si foarte multe care sint in regula...

La Aeroclubul Romaniei ai toate sansele sa stai mult pana vei apuca sa-ti aduni orele de zbor. SIngurul avantaj acolo este ca nu te costa nimic. Insa vei avea de strans din dinti mult... E mai dificil cand ai de a face cu institutii de stat... Mai multe nu vreau sa spun...

Daca ai 8000 de euro, pretul mediu al unui curs de PPL in Romania, sfatul meu este sa mergi sa faci scoala la privat.

Una dintre scolile de pilotaj din Romania - Special Air Services sau mai pe scurt SAS -, care este si scoala pe care am terminat-o eu, ofera, in premiera in Romania, si posibilitatea de a achita costurile scolii cu un credit in conditii foarte avantajoaste. Mai multe detalii poti gasi pe site-ul scolii la adresa http://www.sasfto.com/ro/preturi/finantare-cursuri

Vezi ca Special Air Servies are mai nou si pagina de Facebook :)

Nu stiu ce impact poate avea maladia bloc de ramura dreapta asupra rezultatelor examenului pentru certificatul medical clasa I sau II...

Unknown spunea...

ok...am inteles...foarte atractiva oferat celor de la SAS...mai am o intrebare..se poate oscila cumva intre aeroclub si o scoala privata...adica...sa faci cursurile la aeroclub si ce mai apuci sa zbori acolo...dar in paralele sa platesti si la o scoala privata pentru orele de zbor?..ma gandesc ca in felul acesta e oarecum mai ieftin...

Mihai Grecea spunea...

"se poate oscila cumva intre aeroclub si o scoala privata...adica...sa faci cursurile la aeroclub si ce mai apuci sa zbori acolo...dar in paralele sa platesti si la o scoala privata pentru orele de zbor?"

Din cate stiu nu prea se poate. Poti incepe sa faci cursrile teoretice la o facilitate de instruire si sa le absolvi (sa primesti diploma) apoi sa continui partea de instructie in zbor in alta parte. Insa nu stiu care ar fi eficienta. Nu partea de teorie e cea mai scumpa... Zborul costa cel mai mult...

Radu spunea...

Salut Mircea,

N-am mai postat de mult pe aici, desi intru frecvent sa vad ce mai e nou. Asa ca acum astept cu interes 'aventura aviatica' mentionata. In weekend-ul asta poate am si eu una mica, daca vremea se imbunatateste m-as duce sa zbor pana la Grand Canyon - mi-am dorit sa zbor pe deasupra de ceva vreme incoace. Sa vedem cum o sa fie vremea... Intre timp, mai posteaza si tu :)

Radu spunea...

Scuze Mihai, vad ca te-am rebotezat Mircea :). Imi era gandul in alta parte...

Mihai Grecea spunea...

Stau extrem de prost cu timpul. Ca sa pot posta ceea ce vreau sa povestesc trebuie sa pregatesc o multime de material fotografic si video si nu m avut vreme. Stiu ca a trecut deja o luna de la aventua aviatica promisa si deja consumata. O voi posta cat de repede voi putea.

Blog Widget by LinkWithin