luni, 18 mai 2009

Povestea skill testului

Cu intarziere mare incerc sa povestesc cum s-a desfasurat ziua testului de zbor pentru licenta PPL. Fotografiile din acest post au fost realizate de Dan Goldenblum de la www.yankeeromeo.ro, student si el pentru PPL, in faza de ground school. Dan a fost foarte amabil si a venit la skill test si ne-a facut poze, pe o zi ploioasa.

Miercuri 13 mai, dimineata, ne-am strans cu totii la aerodrom ca sa mai facem cateva ture de pista cu instructorul in asteptarea inspectorului Constantin Neacsu de la Autoritatea Aeronautica Civila.

Am ajuns la Clinceni pe pe o vreme foarte urata. Ne temeam ca nu vom putea da examenul. Vantul era foarte puternic, circa 14 noduri, dar era laminar si pe directia pistei. Ploaia statea sa cada dintr-o clipa in alta si cerul era acoperit in totalitate, cu plafonul la circa 1000ft. Erau conditii de zbor VFR dar la limita.



Am dezlegat avionul, Cessna 172RG - YR-SFS, si am inceput preflight check-ul si walk around impreuna cu colegii. Eram programati pentru examen 5 absolventi ai scolii: Dragan, Steve, Paul, Mircea si cu mine si, in dimineata respectiva, instructorul urma sa mai faca cu fiecare cateva ture de pista de incalzire si acomodare cu vremea cam dificila.

Dupa ce Steve si Mircea au apucat sa faca niste ture pe sus cu instructorul a ajuns la aerodrom si domnul inspector. Si am decis sa dam examenul in transe de cate doi studenti. Asa ca Steve a dat testul apoi Mircea. L-au promovat amandoi cu brio. Am urmat eu sa fac cateva ture de pista cu instructorul, apoi Paul.







Cu instructorul am decolat pe ploaie. Insa vizibilitatea era in limitele VFR. Am facut cateva ture de pista, o simulare de cedare de motor si o aterizare cu vant puternic de spate. Totul a iesit bine si am primit dezlegare din partea sa sa merg fara grija la examen :)











Examenul a fost complex. Domnul Neacsu a fost plin de tact si corectitudine. M-a ajutat foarte mult aceasta abordare ca sa-mi gestionez emotiile. In principiu testul a fost cel standard de pe site-ul Autoritatii.





Ploaia se mai linistise. La fel si vantul.



Am parcurs checklist-ul de pornire a avionului, am cerut rulajul si am decolat de pe pista 06.




Colegii de scoala erau in asteptare.





Am executat un tur de pista.



La prima aterizare am comis o prostie. Normal... Nu puteam eu sa fiu atent la un examen :) Prostia a constat in faptul ca nu mi-am reglat chiar asa cum trebuie pozitia in scaun. Iar pe finala, cand am redus motorul inainte de touch down si eram atent la cum sa tin drept avionul din paloniere, am inceput sa-l trag cu botul in sus pe masura ce-i scadea viteza. Evident ca mana dreapta era pe maneta de gaze. Cand am tras mai tare de mansa, m-am proptit extrem de usor in maneta de gaze - impingand-o infim spre inainte. Greseala de incepator... Dar daca nu stateam ca lumea in scaun am ajuns s-o comit. Avionul s-a ridicat un metru in loc sa coboare si a trebuit sa-l asez din nou in pozitia corecta pentru aterizare.

































Neplacut moment pentru mine. Mi-a crecut, evident, nivelul de stres. Insa domnul inspector Neacsu a fost super profi si m-a facut sa trec usor peste micul si stupidul rateu. Am continuat testul cu inca un tur de pista care a iesit foarte bine. Apoi am mai facut un tur de pista mai scurt, mai aproape de axul pistei, si am venit la aterizare cu viraj in coborare mai accentuat.






Am executat apoi simulari de pana de motor, o aterizare cu vant din spate si o zona cu viraje foarte inclinate de 360 de grade si angajari cu motor si fara motor.























Am revenit la aerodrom, am aterizat si am rulat la zona de parcare.



Test promovat :)



Dupa mine au mai dat testul si Paul, si Dragan. Ambii au promovat. Practic primii cinci elevi ai scolii au absolvit.

Si iata-i si pe colegii mei cu care am dat impreuna testul:

Steve


Dragan


Paul si Dragan


Mircea



Spre seara ne-am strans la Taverna Sarbului, carciuma lui Dragan, si am sarbatorit impreuna cu colegii, instructorii si o parte dintre multii oameni care au contribuit la succesul nostru. Ni s-a cantat imnul aviatorilor, am baut sampanie si am ras copios. O zi pe care nu o vom uita prea repede.

joi, 14 mai 2009

Am luat skill testul!

O sa revin cu detalii maine. Asta seara am chefuit ca sa sarbatorim succesul primilor 5 absolventi ai scolii.

miercuri, 13 mai 2009

Pregatiri intense pentru skill test

De vinerea trecuta am inceput sa ingrasam porcul in ajun pentru skill test. Maine vom avea examenul si apoi, primii cinci absolventi ai scolii noastre vor deveni piloti privati cu acte in regula.

De vineri pana astazi am facut zboruri pentru refreshment. Cred ca am facut deja 20 de ture de pista cu YR-SFS, Cessna 172 RG . Am mai zburat de pe scaunul din dreapta, impreuna cu un pilot experimentat, si cu HB-CJC, Cessna 182, avionul pe care si la cumparat recent unul dintre colegii mei de la scoala. Excelent avion! O sa revin cu imagini. In momentul asta am adunat putin peste 50 de ore de zbor. Nu toate pot fi trecute pe carnetul de zbor, cred eu. Insa asta e mai putin important. Am zburat, de cand am inceput scoala, pe 6 avioane diferite: Cessna 172H (YR-ANB), Cessna 172N (YR-ANC si YR-SES), Cessna 152 II (YR-ANE), Cessna 172RG (YR-SFS) si Cessna 182 (HB-CJC). A trecut mai bine de un an si iata ca se apropie sfarsitul scolii.

Maine e ziua cea mare. Vom merge la examen ul practic 5 colegi: Dragan, Steve, Paul, Mircea si cu mine. Daca luam toti, va urma o betie pe cinste impreuna cu toti instructorii pe care i-am avut de-a lungul timpului :)

Voi reveni cu detalii. Incerc sa documentez si cu fotografii examenul.

METEO UPDATE: Vantul bate destul de tare in dimineata asta in Bucuresti. Cred ca sunt mai bine de 14 noduri din directie variabila. E foarte posibil sa se amane examenul.

Blog Widget by LinkWithin