miercuri, 7 ianuarie 2009

Am luat examenul la Meteo :)

Examenul la meteorologie este considerat ca fiind un adevarat "coltz de brevet". Legenda spune ca daca ai luat meteo, ai trecut cel mai important obstacol catre licenta de pilot; ai deja un colt al brevetului in buzunar. Marcela, inspectoarea de meteorologie de la Autoritea Aeronautica Civila se pare ca nu glumeste deloc cu examenul asta... Din 24 de oameni care s-au prezentat la sesiunea de examen din 10 decembrie doar 2 au promovat, dupa cate am aflat. Eu am luat 80% iar unul dintre colegii mei a luat 75%. (Asa cum mai scriam, examenele la Autoritate sunt promovate cu 75%.) Asadar proba cu maxima incarcatura nervoasa a trecut. Mai am de asteptat rezultatele la Principiile zborului - Aerodinamica, Proceduri operationale si la Performante si limite umane (inca nu s-au trecut notele in "catalog). Asta in conditiile in care in extrem de scurt timp se va organiza o noua sesiune de examinare... Insa "turbulentele" administrativ-ierarhice din aviatia romaneasca care au loc zilele astea probabil ca vor amana si mai mult aparitia mult doritelor note in fisele de examinare :)

24 de comentarii:

Stefan spunea...

Felicitari, ai scapat, succes la skill test. Probabil il vei sustine cu domnul Ghitiu Ioan.

Mihai Grecea spunea...

Multumesc, Stefan!

Dan Goldenblum spunea...

Felicitari, inca o data! Gata domne, stii cum e cu norii, ai si o hirtie care dovedeste asta, esti pilot! Restul "e" formalitati :) Cer senin si o Autoritate senina, sa poti posta aici, pe blog, poza cu carnetelul maro si urit :)

Mihai Grecea spunea...

Hahaha! Multumesc, Dan. Mai e putin :)

Cristi Gaspar spunea...

Bravo!

In curand sper ca incep si eu cursurile de PPL. Am vorbit cu Alfa Air si sper sa decurga totul fara probleme

Bogdan spunea...

Salut Mihai. Felicitari pentru examene! Tin sa'ti multumesc ca datorita blogg'ului tau(pe care il urmaresc din ian 2008)am reusit sa ma inscriu si sa termin cursul de PPL. Am fost si eu pe 10 dec. la examenul meteo.Te'am recunoscut dar nu am indraznit sa vb cu tine. Azi am aflat ca am luat acest examen,urmeaza skill test'ul probabil la sf lunii. Multumesc mult inca o data!

justfly86 spunea...

Felicitari, Mihai! E ceva sa treci testul cu doamna Marcela. Stiu ca nu e de joaca la Meteo.
Mult succes in continuare!

A.

Mihai Grecea spunea...

Bogdan, felicitari si tie. Imi pare rau ca n-am vorbit pe 10. Cum adica n-ai indraznit? Pai ce, sunt asa de inspaimantator? :)

Ma bucur ca ti-a fost de folos blogul meu. Asta era si ideea: sa-i provoace pe cat mai multi sa se faca PPL.

Si tu ai luat meteo? Inseamna ca suntem doar 3 oameni care am promovat testul. Mie imi spusesera doamnele de la biroul de licente de la Autoritate ca doar 2 suntem cei care am luat meteo. Ma bucu ca ai scapat si tu de chin :)

Eu sunasem ieri la autoritate si inca nu aveam toate rezultatele de la examene trecute in fisele cu note. O sa mai incerc si eu maine sa vad ce si cum.

Tu la ce scoala ai facut cursul si cu ce instructori?

Cu skill testul trebuie sa ai grija daca e vreme rea... Nu stiu daca merita sa adaugi un stres in plus cu vremea la limita. Mai ales ca in programa de examinare predomina cazurile speciale. Daca nu te preseaza vreo inscriere la CPL, mai bine astepti pana prin primavara. Eu cam asa ma gandesc sa fac.

Mihai Grecea spunea...

Multumesc frumos, Anca! Cer senin si tie! Apropo, vad ca scrii tot mai rar pe blogul tau... :) (Eu macar am facut o pauza mai mare din cauza examenelor...)

Bogdan spunea...

Salut Mihai!Nu esti inspaimantator,la autoritate erai prins in discutii cu colegii tai.La iesire din sala te-am auzit cand ai zis ca tu crezi ca ai luat;eu eram cam nesigur(am luat doar 75%).
Am incercat initial sa fac PPL la Academie dar,desi m-am inscris primul pt viitoarea promotie cu plata nu am mai avut loc,apoi de la Academie am facut rost de tel dl Bata.Am vb cu acesta(e un om extraordinar)insa pt scoala m-a trimis la SAS.Cei de acolo asteptau sa se mai inscrie si altii ,pt o serie noua.Am ajuns intr-un final la Tuzla(RAS) in Iunie si am inceput cursul acolo.Am avut instructor pe dl Postolache Ioan(Iacarul)un instr f bun.Scoala de la Tuzla eu o consider f buna pt PPL.Azi m-au sunat de la Tuzla si mi-au spus ca skill testul e posibil sa-l dau intre 15-30luna aceasta.Se pare insa ca nu se stie cu cine vom da.Vremea din auzite se pare ca va fi acceptabila.Nu ma preseaza inscrierea pt CPL,dar doresc sa nu mai fac pauze mari intre zboruri(ai obs ca sunt pb).Oricum multumesc inca o data.Multa bafta!

Stefan spunea...

Bogdan ... a.k.a. PUIU ?

Stefan spunea...

P.S. Felicitari si tie pt reusita, cine a mai dat cu tine ? Fratii Guramba ce au facut ?

Stefan spunea...

Aaaaa, un cadou de la minte pentru proaspetii absolventi http://thepiratebay.org/torrent/4611013/Oxford_Aviation_IMC_Rating_and_Night_Qualification_For_PPL

Mihai Grecea spunea...

Sar'naaa!!!

Anonim spunea...

Dude!!! In primul rand , dupa 3 minute de citit blogul tau, trebuia sa dau un save la site , asa ceva cautam si eu.

Chair ma bucur , pentru tine si pentru blogul tau.

Maine, voi citi in continuare totul, sa inteleg ce se petrece cu tine si cu breveta de PPL(A), dar interesant mi se pare ca acuma ai examene, si defapt ai inceput cursul de un an, sau ceva eu am inteles gresit sau is obosit.

Sunt interesat si eu, de ppl , si in februarie incep, cel mai probabil in ungaria , dar problema e cu ICAO , deci nu este Jar OBS in ungaria , si dupa ce il obtin breveta de ppl as pleca in USA, pentru ore de zbor, mai incolo bineinteles , dar va fii o gramada de probleme in convertare de ICAO si FAA, deci ma uitasem dupa Regional Air, ca poate romane totul in romania din cauza Jar OBS ului,

Inca o data Bafta, si felicitari

Kis Akos

Akusius@yahoo.com

Anonim spunea...

:)) hmm maine in continuare,

Si cu bogdan as vrea sa am contact el stie , despre ce e vb-a la RAS, chiar azi am scris mail la ei pentru o oferta si ce contine suma aia.

Dar sa fiu sincer 8k euro pentru ppl mi se pare mult,daca as putea pleca as pleca si eu mai repede in state sa fac acolo tot scoala , dar nu pot,job etc.

o sa mai evem noi de povestit Mihai.

Pa

Kis AKos

Mihai Grecea spunea...

Akos, ma bucur ca ti-a placut blogul. Sper sa-ti fie util daca te apuci de PPL.

A durat un an, intr-adevar, sa fac scoala. Si asta pentru ca am facut parte din prima promotie a scolii care, se stie, a fost una de cobai.

In mod normal, PPL se poate obtine in 2-3 luni, daca ai timp suficient sa-i dedici si daca ai noroc si de conditii meteo bune ca sa poti zbura.

Daca vrei sa te apuci de PPL, iti dau un sfat: nu-l fa inntr-o scoala care nu este acreditata conform normelor JAA. Nu-ti va fi recunoscuta licenta decat de catre autoritatea aeronautica a acelei tari. Daca in Ungaria scoala nu este acreditata JAA, mai bine nu o faci.

Oricum, nu e indicat deloc sa faci scoala in USA. Nu va fi recunoscuta in Europa. Poate gasesti in Statele Unite o scoala care instruieste conform JAR. Altfel, nu fa greseala sa faci scoala acolo. Licentele JAA sunt recunoscute aproape peste tot in lume, inclusiv in SUA, insa cele FAA nu sunt valabile decat in America. PPL FAA nu este la fel de complex ca cel de la JAA. Se invata mult mai putine lucruri si se fac si mult mai putine ore in scoala. NU are sens sa insist acum cu detalii tehnice, dar e bine sa faci scoala in Europa. Daca nu vrei s-o faci in Romania, mai bine mergi la Vrsac, in Serbia. E o scoala excelenta acolo. Sau in Cehia. Vezi link-urile la mine in blog roll.

Si eu sunt de acord ca 8000 EUR e cam mult pentru PPL. Insa astea sunt preturile in Romania (si Spania), intrucat nu este foarte mare concurenta pe piata. PPL poti face doar la SSAvC, la Alfa Air, la SAS, la RAS si la Aeroclubul Romaniei (dar dureaza foarte mult si inveti pe avioane Zlin - foarte vechi, aproape de capatul resursei, din cate stiu, ceea ce nu e prea grozav...)

Anonim spunea...

Mersi foarte mult, m-am uitat pe jatfa, e ok scoala, am mai auzit de scoala, am un amic pilot cine va mere, si el acolo dar nu stiu cum stau lucrurile tre sa vb cu el.

Interesant treaba asta cu Jar ma stresseaza cel mai mult, daca termin in ungaria totul,nu e cam rau din cauza , ca sanse la wizz oricum am , din (cauza) ca eu deja lucrez pentru ei, dar totusi poate peste 3 ani no sa mai fiu la wizz, si poate pierd legaturile, si atunci n-am ce face cu ICAO. Astai problema!Oricum trebuie lamurit treaba asta,Hmmmm si daca as ramane in ro ar fi foarte greu pentru mine ca am probleme cu limba romana , adica nu vb bine, din copilarie stau in Budapesta si si randurile astea can til scriu imi ia vro 10 minute! deci ma chinui cu limba, si sunt sigur ca teoriile nas intelege , mai alaes mechanica .

Ma pun sa citesc mai departe Blogul ,

So, take care!

Akos

Anonim spunea...

Mihai, am o intrbare, ce stii despre convertarea de ICAO to JAA esta asa ceva, caut pe net dar nu prea gasesc nimic.?????

AKos

Mihai Grecea spunea...

Akos, JAA respecta toate normativele ICAO. Nu exista nici un fel de conversii :)

ICAO este o organizatie care reglementeaza aviatia civila din intreaga lume. Ea stabileste principiile dupa care se desfasoara activitatea aviatica. JAA implementeaza acele principii. SI FAA face la fel. Insa formele sub care JAA si FAA fac acest lucru sunt diferite. De asta apar dferente intre JAA si FAA. Insa la nivel de principii, lucrurile sunt la fel si in America/Canada, si in Europa si Asia.

Anonim spunea...

Akos, JAA respecta toate normativele ICAO. Nu exista nici un fel de conversii :)



Aici gesesti, cine are licenta FAA sau ICAO, poate obtine licenta JAA , dupa 75 h de zbor , examen de radio,si skill test.

ms mult Akos, < e scris in JAR -FCL>

Mihai Grecea spunea...

Akos, nu m-ai inteles. Nu am spus ca nu e nevoie de conversie intre FAA PPL si JAA PPL. Este nevoie. Si este cam cum spui tu plus alte mici detalii.


Insa nu exista o conversie intre o licenta ICAO PPL si FAA PPL.

Atat FAA PPL cat si JAA PPL sunt licente ICAO.

Poate exista o discutie de conversie intre licentele nationale PPL (unele sunt facute dupa ICAO, altele nu) si FAA PPL sau JAA PPL. Dar asta se intampla daca faci scoala, spre exemplu, in Emiratele Arabe Unite.

Parerea mea este sa nu te complici. Vei pierde mult timp si multi nervi si multi bani. Mai bine faci o scoala de JAA PPL si nu te complici. Adica uita de Statele Unite... FA scoala in Europa.

Anonim spunea...

BRAVO!!!!!!!! sa ne anunti ce mai faci in continuare...:) tina

Anonim spunea...

Bucurati-va, Marcela a fost scoasa din sistemul de examinare. Im plus se pare (si imi pare rau pentru ea) cica ar fi bolnava de cancer :(

Blog Widget by LinkWithin