Intram in 2008! La multi ani!
luni, 31 decembrie 2007
Accident pe LROP
Stupid accident pe Otopeni ieri in jurul orei 11 a.m.
YR-BGC - Boeing 737-300 a lovit o masina a unei echipe de intretinere a luminilor de la pista 08R care primise aprobarea de a intra pe pista. Aeronava a primit permisiunea sa ruleze spre pista si sa se alinieze la 08R pentru decolare. Turnul a dat permisiunea de decolare fara sa primeasca o confirmare prealabila ca masina de intretinere a luminilor eliberase pista. Consecinta? 737-le izbeste cu motorul stang si trenul de aterizare masina si iese pe iarba pe latura stanga a pistei. Spaima e de la sine inteleasa. Nu au fost victime. Se pare ca aeronava e ireparabila. Presa s-a isterizat peste masura, evident, mai ales ca totul s-a intamplat intr-o zi fara mari stiri din politica, fotbal si alte cancanuri. Stirile difuzate au fost, in prima instanta, incredibil de aberante din perspectiva acuratetii tehnice. Antena 3 nici macar nu a avut bunul simt sa intrebe un specialist inainte sa debiteze tampenii de genul pasagerii au iesit pe fereastra avionului etc.
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:54
3
comentarii
duminică, 23 decembrie 2007
Fotografii cu avioane de mare exceptie artistica
Eugen mi-a trimis astazi doua linkuri exceptionale cu fotografii cu avioane facute de Bernard Zee in 2007 la un show aviatic din San Francisco (San Francisco Fleetweek airshow) si la Nellis AFB - Aviation Nation airshow, tot in 2007. Mersi mult Eugen. You made my day.
Iata link-urile:
http://home.comcast.net/%7Ebzee1a/
http://home.comcast.net/%7Ebzee1b/
Publicat de
Mihai Grecea
la
01:32
0
comentarii
Etichete: Fotografie, mitinguri aviatice
marți, 11 decembrie 2007
Svetlana Kapanina - cea mai tare femeie pilot din toate timpurile
Pilot de exceptie, Svetlana a castigat 30 de medalii de aur in Campionatele Mondiale de Acrobatie. In 2005 a castigat pentru a cincea oara titlul mondial si a iesit pe locul 4 in ierarhia globala (care-i include si pe pilotii barbati).
Numai trei piloti au mai castigat pana la ea mai mult de o data titlul mondial in categoria lor: un barbat - Peter Jirmus (Cehia) in 1984 si 1986 si doua femei, Betty Stewart (USA) in 1980 si 1982 si Catherine Maunoury (Franta) in 1988 si 2000. Asta ca sa avem o idee despre performantele exceptionale ale Svetlanei.
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:33
2
comentarii
Etichete: Filme aviatie, pilotaj, piloti
luni, 10 decembrie 2007
Jurgis Kairys si avionul sau la Tuzla
In vara asta, la Fly-In 2007 la Tuzla, a fost invitat si Jurgis Kairys, probabil cel mai bun pilot sportiv din lume. Lituanianul-superman a facut cateva demonstratii absolut incredibile deasupra plajelor din Costinesti si, mai ales, deasupra aerodromului Regional Air Services unde, fiindca nu au mai existat limitarile date de proximitatea plajelor si a marii, programul acrobatic executat a fost mult mai complex si mult mai aproape de limitele avionului si ale pilotului. Tonouri in urcare absolut ametitoare. Am numarat eu 11 bucati deodata dar sigur am pierdut sirul... Figuri acrobatice precum cobra si "atarnarea" in elice pentru zeci de secunde au facut furori. Avionul sau Juka, inmatriculat cu LY-JKA, este de conceptie proprie - Kairys este inginer de avioane - si a fost realizat la Institutul de Aeronautica din Moscova (nu stiu daca asta e titulatura exacta a institutiei).
Numele JUKA provine de la initialele pilotului Jurgis Kairys (se citeste [iurghis cairis]). Aparatul este in intregime metalic, avand doar cateva suprafete de comanda din materiale compozite. Este in mod considerabil mai usor decat cel mai usor model acrobatic Suhoi, conform celor sustinute pe site-ul oficial al pilotului . Este un proiect de avion aflat in plina dezvoltare si, fata de versiunea initiala a avionului, aratata publicului pentru prima data in mai 2002 la Brno, in Cehia, avionul are astazi un tren de aterizare mai puternic si suprafetele derivei si profundorului mai mari.
Editia actuala a avionului are in plus si un motor mai puternic - celebrul M-14P, care echipeaza si nu mai putin faimoasele Yak 52, mult mai grele decat Juka. Insa motorul de pe Juka este "tunat" pentru a obtine o putere mult mai mare decat la Yak 52 - 400 de cai putere - care au un efect absolut colosal impreuna cu o elice performanta (MTV9).
Pilotul a ajuns in Romania zburand cu Juka si facand escala la Arad.
Spre deosebire de situatiile existente la mitingurile aviatice de prestigiu la care participa in mod normal Kairys, la Tuzla a fost o situatie exceptionala: oamenii au putut vedea de foarte aproape Juka. Si Kairys, care nu este extraordinar de comunicativ, totusi, a fost foarte de treaba. Am stat putin de vorba despre avion si despre venirea lui aici. Si publicul a fost foarte cald si la final a fost o sesiune simpatica de autografe.
Am avut, astfel, ocazia sa fac mai multe fotografii avionului si nu ezit sa le postez aici pentru ca stiu ca nu sta prea des la pozat de aproape un astfel de aparat.
Postez, de asemenea, si cateva inregistrari cu evolutiile lui Kairys, filmate de mine cu o camera de fotografiat si cateva de pe alte meleaguri, luate de pe net.
Una peste alta, RAS Tuzla au organizat impecabil evenimentul si merita absolut toate felicitarile posibile.
Publicat de
Mihai Grecea
la
21:27
2
comentarii
Etichete: aerodromuri, avioane, Filme aviatie, Fotografie, Jurgis Kairys, mitinguri aviatice, piloti
luni, 3 decembrie 2007
Decolare de pe El Prat, Barcelona
Si pentru ca tot am amintit de drumul la Barcelona, iata decolarea de pe BCN - El Prat. Avionul e Aribus 320. Am filmat cu un aparat de fotografiat si calitatea imaginii nu e cea mai grozava. Aveam si un filtru de polarizare lasat pe obiectiv si se vede un fel de curcubeu uneori din cauza lui.
Publicat de
Mihai Grecea
la
22:00
0
comentarii
Etichete: avioane, calatorii cu avionul, Filme aviatie
GPS de masina la inaltime
Am facut recent un zbor la Barcelona si, evident, am track-uit traseul cu GPS-ul pentru masina, adica am identificat traseul pe care a zburat avionul. Folosesc iGo pe un Pocket PC. A pornit destul de greu in avionul Airbus 320 cu care am zburat, insa pana la urma si-a gasit satelitii. Imaginea de mai jos este facuta pe drumul de intoarcere de la Barcelona, undeva deasupra Mediteranei.
Publicat de
Mihai Grecea
la
01:36
0
comentarii
Etichete: avioane, calatorii cu avionul, Fotografie, GPS