vineri, 19 martie 2010

O noua aventura aviatica

In ultima vreme nu mi-am mai publicat pe blog intamplarile aviatice proprii. Asta si pentru ca, evident, nu s-a putut zbura. Vremea a fost cum a fost. Iarna nu-i ca vara. Criza nu-i ca bunastarea etc. Insa am o surpriza. Sper ca de proportii.

Maine voi pleca intr-o aventura aviatica. Voi reveni cu detalii in curand.

Si alta noutate: intrucat blogul a crescut destul de mult in acesti doi ani si ceva de existenta am considerat ca e timpul sa plasez si un modul de search. Asadar, folositi-l cu incredere daca doriti sa cautati un anumit lucru legat de aviatie care a fost tratat pe blog.

A! Si inca ceva, sa nu uit! Noul avion al Aeroclubului Romaniei, un ultraperformant Extra 330 SC inmatriculat YR-EXA, care a inlocuit avionul cu care Mihai Dobre Tone a plecat spre ceruri, a sosit la Clinceni avand la mansa un pilot german. Ca si la avioanele Extra 300L ale Aeroclubului Romaniei, schema de vopsire a fost desenata de arhitectul-pilot-fotograf Mihai Andrei, una dintre personalitatile cele mai respectate din aviatia sportiva romaneasca.



Fotografia este de pe Romanian Spotters si a fost postata de Voicu de la Arad. Este facuta de un coleg de-al sau de la aeroport. Nu-i stiu numele. Fotografia a fost postata prima data aici.

In perioada urmatoare avionul va trebui sa obtina certificatul de navigabilitate din partea Autoritatii Aeronautice Civile Romane iar pilotii din Lotul National de Acrobatie Aeriana vor face trecerea pe acest model de avion. Apoi ii vom vedea in actiune cu acest incredibil de performant avion. Se anunta un an aviatic interesant pentru aviatia sportiva romaneasca :)

luni, 15 martie 2010

Aurel Vlaicu in cateva secunde de imagine filmata restaurata!

Pana in acest moment sunt singurele imagini in miscare cu Vlaicu, restul fiind pierdute. Felicitari celor care au reusit aceasta performanta de recuperare istorica!
Filmul il prezinta pe Aurel Vlaicu zburand la Blaj, 16 august 1911. A fost reconstituit asambland imagini scanate din revista Flacara tiparita in 7 septembrie 1913.


duminică, 7 martie 2010

Burta bestiei!

Un filmulet realizat cu o camera ieftina, Contour HD, pentru neprofesionisti, care se monteaza pe castile biciclistilor sau pe masini. Balleka, un pilot pe un avion cargo Boeing 747-200 a avut ideea dementa de a monta o astfel de camera pe jamba de bot a jumbo jet-ului. Evident in rasparul oricaror norme JAA... Rezultatul, insa, este mai mult decat spectaculos. Filmarea este facuta in timpul unui zbor de la Johannesburg, Africa de Sud la Maputo, Mozambic.

A se vedea full screen si la rezolutie HD!



Dupa cum se vede, pilotul a profitat pentru filmare de o facilitate existenta la B 747 - jamba de bot poate fi coborata independent de trenul de aterizare principal.

vineri, 5 martie 2010

Un IAR 823 in zbor - cockpit view

Evolutie cu IAR 823, filmata din cabina. Din pacate nu in Romania. La noi nu a mai ramas nici un avion IAR 823 navigabil. Mi-ar fi placut enorm sa am ocazia sa zbor pe acest model de avion pe care s-au antrenat generatii intregi de piloti militari romani pana cand niste capete patrate au considerat ca aeronavele astea nu mai sunt ok pentru instruirea in zbor si le-au casat. Au fost vandute in bloc in USA si in alte tari. Acum nu ne ramane decat sa ne uitam pe youtube la filmulete facute de altii, care au stiut sa le aprecieze, sa le restaureze si sa le iubeasca, si sa privim cu tristete la cele doua IAR 823 "salvate" la Muzeul Aviatiei...

Constantin Manolache la Deva, demult, cu un Zlin 726. Ceva fin...

Am dat pe youtube peste un filmulet cu marele maestru ale zborului, Constantin Manolache, intr-o evolutie de mare finete cu Zlin 726 la un miting de demult pe aerodromul Deva. Enjoy!

luni, 1 martie 2010

Dubla sarbatoare la Muzeul Aviatiei

Sursa: Asociatia "Aripi Romanesti"
Foto: Mihai Atanasie Petrescu / Razvan Vizireanu /Dragos Dobre
Autor: Magdalena Rasnoveanu
Data: 01.03.2010

"La 20 de ani de la infiintare, Muzeul Aviatiei sarbatoreste alaturi de parteneri si colaboratori. Inca de la prima ora, sambata 27 februarie 2010, institutia si-a deschis portile pentru a primi personalitati din conducerea Statului Major al Fortelor Aeriene, fosti comandanti ai acestei categorii de forte si fosti si actuali angajati ai Muzeului Aviatiei, cadre militare in rezerva si in retragere. Toti cei prezenti au avut ocazia sa retraiasca momente importante din istoria muzeului, cu prilejul vernisarii expozitiei foto ,,Muzeul Aviatiei la douazeci de ani”.
Pastrand spiritul de sarbatoare, Muzeul Aviatiei a dorit recunoasterea oficiala a meritelor colaboratorilor si partenerilor sai, printre acestia numarandu-se, in mod deosebit si Asociatia “Aripi Romanesti”. Pentru colaborarea sa cu Muzeul Aviatiei si activitatea de intensa promovare a aviatiei romane, Asociatia a primit, prin presedintele sau, Mihai Floriean, diploma de excelenta si placheta aniversara "Muzeul Aviatiei la 20 ani". Insemnele recunoasterii meritelor Asociatiei au fost primite din mainile sefului Statului Major al Fortelor Aeriene, dl. general-maior dr. Ion-Aurel Stanciu, de catre dl. vicepresedinte Dragos Dobre.







Aceasta recunoastere oficiala a meritelor sale este prima de asemenea natura pentru Asociatia “Aripi Romanesti”, care inca de la infiintarea sa in noiembrie 2008 s-a angajat in proiecte avand un impact direct in pastrarea si promovarea istoriei aviatiei.
Printre cele mai semnificative evenimente desfasurate in ultimul timp in parteneriat cu Muzeul Aviatiei se numara comemorarea omului, pilotului si scriitorului Doru Davidovici 20 aprilie 2009 - 20 de ani de la ultima decolare, expozitia de fotografie aviatica “Fotoavia” 2009 si expozitia de fotografie comemorativa “Asul Regasit... Centenar Dan-Valentin Vizanty”.

Dincolo de atmosfera de sarbatoare pe care toti participanti au resimtit-o sambata, ziua aniversarii Muzeului Aviatiei cu siguranta nu va atarna ca un simplu eveniment in sirul nesfarsit al acestora, avand o semnificatie deosebita pentru membrii Asociatiei “Aripi Romanesti”. Purtati de vesnice straduinte si initiative curajoase, cu totii promit sa actioneze in linie ascendenta in urmatoarea perioada."

Blog Widget by LinkWithin