vineri, 26 iunie 2009

Am intrat in posesia licentei PPL



In sfarsit sint si eu pilot cu acte in regula. Sau aproape in regula (au gresit pe brevet o cifra la durata de valabilitate a licentei, dar se va corecta in curand).

Asadar dupa lupte seculare care au durat aproape un an si jumatate, am obtinut si eu cartonul. Foarte foarte mult a durat. Si asta pentru ca traim intr-o tara complet defecta... O tara in care bunele intentii nu sunt suficiente. O tara in care cuvintele rigoare si organizare sunt concepte mult prea abstracte si plictisitoare. A durat de trei ori mai mult decat in orice alta tara si asta, dupa cum s-a vazut in buna masura si de pe blogul meu, nu din vina mea. M-am straduit in toata perioada de instruire sa fac lucrurile cat mai serios si mai bine. Insa sincopele si taraganarile au fost, din pacate, cuvintele la ordinea zilei in procesul de instruire.









Una peste alta, am luat licenta si asta e cel mai important lucru. Trebuie sa multumesc acum din nou unor oameni care au insemnat foarte mult pentru formarea mea ca pilot privat. Multumiri instructorilor Nicolae Virca (mi-a pus prima data mansa in mana), Filip Stelian (m-a scos la simpla), Sorin Nutu (atat pentru zbor cat si pentru ce am invatat la clasa la cursurile de cunoastere a avionului, PPZ, aerodinamica), Bogdan Martin (nu mi-a fost instructor in scoala dar m-a ajutat enorm).

Multumiri profesorilor de la ground school: Doamna Florescu (legislatie), Domnul Badulescu (navigatie), Doamna Popescu (limite umane), Carmen Stefan (meteorologie), Domnul Saitoc (principiile zborului si cunoasterea avionului), Sorin Nutu (principiile zborului, cunoasterea avionului, PPZ).

Multumiri speciale trebuie sa-i aduc extraordinarului pilot si instructor pe elicopter Valer Novac. Are un talent pedagogic special, o mare generozitate si o forta sufleteasca speciala care poate sa-ti canalizeze motivatia pentru aviatie. Si, foarte important, iubeste enorm zborul si asta se simte de fiecare data.

Trebuie sa ii multumesc in mod special si domnului inspector Constantin Neacsu de la Autoritatea Aeronautica Civila pentru increderea pe care ne-a acordat-o mie si colegilor mei la skill test-ul riguros pe care l-am avut cu domnia sa.

In cele din urma, dar nu in ultimul rand, trebuie sa le multumesc domnilor Ion Draganescu de la SAS si Nicu Bata de la Alfa Air fara de care n-as fi avut unde sa fac scoala, ei fiind fondatorii scolii, scoala care - asta e viata! - pe parcurs s-a scindat in doua organizatii de instruire aviatica diferita (SAS si Alfa Air).

Asadar am terminat prima etapa de instruire ca pilot. Urmeaza zboruri pentru acumularea de experienta in aceasta vara. Intentionez sa iau si rating-ul NIGHT VFR. Sunt de facut 5 ore de instructie in zbor si sper sa le fac pana la toamna. Apoi este posibil sa ma inscriu la cursurile teoretice de ATPL. Deocamdata vreau sa zbor si sa acumulez experienta.

Fotografiile de la Paris - in lucru

Am avut o perioada aglomerata la firma si nu am avut vreme sa ma ocup exclusiv de cele circa 1200 de fotografii facute la Salonul Aeronautic de la Paris/ Le Bourget.

Am editat circa 25% din ce am facut acolo si mai am muuuult de munca. O sa incerc sa postez imaginile la sfarsitul saptamanii. Sper ca asteptarea o sa merite :) Sunt cateva imagini foarte bune, cred eu.

Pana una alta, un teaser: Sukhoi SuperJet 100 :)

joi, 25 iunie 2009

Noutati despre FAI - Mamaia - World Elite Aerobatic Formula - 10-12 IULIE 2009

COMUNICAT DE PRESA

FAI - Mamaia - World Elite Aerobatic Formula
- 10-12 IULIE 2009


Primul concurs de acrobatie aeriana organizat vreodata in Romania sub egida FAI (Fédération Aéronautique Internationale): FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula – powered by Honda va avea loc, intre 10 si 12 iulie, la Mamaia, in zona hotel VEGA*****.

Compania constanteana Regional Air Services – Arodrom Tuzla impreuna cu multipul campion mondial la acrobatie aeriana Jurgis Kairys, cu sprijinul Primariei Municipiului Constanta si al Consiliului Judetean ofera, astfel, publicului, cel mai important eveniment de aviatie sportiva din Romania.

FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula este o competitie sportiva de inalta clasa, un eveniment monden si un spectacol antrenant, oferind unei audiente uriase divertisment de buna calitate, mizand pe valori ca performanta umana si tehnica, precizie si pasiune, imaginatie si competitivitate.

FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula are ca scop maximizarea potentialului creativ al celor mai buni piloti de acrobatie din lume, impunand reguli exigente, aprobate atat de FAI cat si de CIVA (International Commission of Aerobatics) si de campionul Jurgis Kairys. EAF - Elite Aerobatics Formula este un stil de competitie aviatica folosita in Campionatul de Acrobatie Aeriana de la Al Ain in ultimii doi ani. Folosind acest format competitional, evenimentul ofera producatorilor de aeronave de acrobatie a platforma pentru a demonstra performantele produselor lor.

Promovand, la randul sau, performanta si inovatia tehnica, Honda Trading Romania este sustinatorul FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula. Asocierea cu acest eveniment, ca parte a campaniei de promovare a brandului Honda si a noilor tehnologii Honda pe piata romaneasca, este completata si de prezenta unui pavilion expozitional, in care se vor afla produsele de top ale marcii japoneze. Implicandu-se activ in sustinerea performantei de inalta clasa, Honda Trading Romania demonstreaza inca o data publicului spiritul competitiv ce sta la baza sloganului „Honda - The Power of Dreams”.

Competitia FAI - Mamaia World Elite Aerobatic Formula consta din doua parti: acrobatie cu program impus (aerobatic against time - AAT) si acrobatie freestyle (aerobatics freestyle – AF).

La FAI Mamaia - World Elite Aerobatic Formula sunt asteptati cei mai buni piloti de acrobatie din lume:

  • Ramon Alonso, Spania - Campion Mondial absolut in 2007, castigatorul competitiei de acrobatie de la Al Ain din Emiratele Arabe Unite
  • Svetlana Kapanina - din Rusia – de cinci ori Campioana Mondiala
  • Hubie Tolson din USA – Campion National
  • Tom Cassels, din Marea Britanie – Campion National
  • Zoltan Veres – din Ungaria, posesor al recordului mondial pentru cel mai mare numar de tonouri efectuate succesiv
  • Philipp Steinbach, Germania
  • Renoud Escalle, Franta
  • Pierre Marmi, Elvetia
Si, probabil, un pilot din Romania, desemnat de aerodromul Tuzla

Reprezentantii aerodromului Tuzla si Jurgis Kairys regreta disparitia prematura a pilotului roman Mihai Dobre Tone, de trei ori campion national de inalta acrobatie si “maestru al sportului”, care, in urma unui nefericit accident, a decedat pe 5 iunie 2009 intr-un zbor de antrenament efectuat pentru pregatirea mitingului aerian dedicat zilei copilului, la Bucuresti. Mihai Dobre Tone reprezenta o sansa pentru aviatia sportiva romaneasca de a castiga un loc meritoriu pe exigenta scara a valorilor din aviatia mondiala in competitia FAI Mamaia World Elite Aerobatic Formula - 2009.

Juriul FAI Mamaia World Elite Aerobatic Formula este format din patru dintre cei mai buni arbitri de aviatie, avizati de FAI:
  • Quintin Hawthorne, Africa de Sud
  • John Gailard, Africa de Sud
  • Kimo Virtannen, Finlanda
  • Lars Arvidson, Suedia

Iar Comitetul de Concurs este alcatuit din:
  • Jurgis Kairys - Lituania, Directorul Concursului
  • Robert E. Fry - Noua Zeelanda, Asistent
  • Mantas Kairys - Lituania, Asistent

Pentru a avea un program mai atractiv atat pentru specialisti cat si pentru publicul larg, competitia alterneaza cu air-show-ul, programul evenimentului fiind structurat astfel:

Vineri, 10 iulie:
  • ora 15.00 - 16.00 – calificari (la care participa toti pilotii)
  • ora 16.15 – 19.00 – antrenamente
Sambata, 11 iulie:
  • 11.00 – 12.30 – competitie (fiecare pilot executa proba de 3 minute de freesstyle si 3 minute de acrobatie cu program impus)
  • 12.30 – 14.30 – pauza
  • 14.30 – 15.30: Parada aeronavelor Regional Air Services, lansari de parasutisti, zboruri individuale si formatie, demonstratie a Icacarilor Acrobati
  • 15.30 – 16.30: zboruri-demonstratie ale avioanelor din competitie
Duminica, 12 iulie:
  • 11.00 – 12.30 – competitie (fiecare pilot executa proba de 3 minute de freesstyle si 3 minute de acrobatie cu program impus)
  • 12.30 – 14.30 – pauza
  • 14.30 – 15.30: Parada aeronavelor Regional Air Services, lansari de parasutisti, zboruri individuale si formatie, demonstratie a Icacarilor Acrobati
  • 15.30 – 16.30: demonstratie a avioanelor din competitie
  • 19.00 – conferinta de presa (la hotel VEGA)
  • 20.30 – decernarea premiilor – la Cazinoul din Mamaia

FAI Mamaia World Elite Aerobatic Formula a intrat in calendarul competitional al acestei veri. Ca si in anii anteriori, organizatorii conteaza pe sprijinul Primariei Municipiului Constanta si al Consiliului Judetean, dar si pe cel al organizatiilor administratiei locale, care isi dau concursul pentru buna desfasurare a evenimentului: Directia Politiei de Frontiera Constanta, Jandarmeria Constanta, Brigada de Pompieri Dobrogea - Constanta si Politia Rutiera Constanta. Parteneri media: Antena 1, Antena 3, National Geographic Channel, TVR1, Tv Neptun, Radio ZU, Radio Sky, Radio Vacanta, Radio Constanta, Playboy, Academia Catavencu, Top Gear, Flacara, For Rich Only, 7 Seri, Pilot Magazin, Fly Level, Romanian Spotters.ro.

sâmbătă, 20 iunie 2009

Am fost a salonul aeronautic de la Paris - o nebunie!

1250 de fotografii am facut... nu stiu inca daca si cate sunt bune. A fost coplesitor si obositor. Voi posta imagini cand ma intorc la Bucuresti. La hotel net-ul merge foarte prost iar mini-laptopul Fujitsu Siemens Amilo pe care il car cu mine in calatoriile prin strainataturi nu se compara cu Mac-ul meu de incredere de acasa si nu pot prelucra cat de cat imaginile descarcate.

Oricum, am vazut o multime de avioane de exceptie, de la Rafale (si in varianta pentru portavion), Mirage 2000, Eurofighter, F15, F16, F18, F35 pana la Airbus A380, Boeing 747, Sukhoi Superjet S100, Extra 330, Catalina PBY-5, L1049 Constelation, Airbus A300 Zero G de la Novespace (aeronava care simuleaza imponderabilitatea pentru antrenarea cosmonautilor) si enorm de multe altele. A fost de nesuportat sa vad atatea avioane deodata, multe dintre ele in evolutie pe cerul de deasupra aerodromului. Voi mai spune doar ca C27 Spartan de la Alenia, pe care Ministerul Apararii a decis sa-l cumpere pentru fortele aeriene romanesti a facut o demonstratie extraordinara. Avionul este incredibil! Decoleaza extrem de abrupt, e foarte manevrabl, aterizeaza pe teren scurt... E un avion de transport militar exceptional.

Voi reveni cat de curand cu imagini.

miercuri, 17 iunie 2009

Plec la Paris. In principiu ajung si la Paris Air Show

Am de facut un drum la Paris. Plec maine cu WizzAir si vin pe 21 iunie tot cu ei. In principiu ajung si la ultrafaimosul Paris Air Show care se desfasoara pe Aeroportul Le Bourget. Anul acesta fa fi centenarul acestei expozitii! Voi face poze cu noul meu Nikon D90 si voi posta pe blog imaginile si pe Romanian Spotters. L-am cumparat cu doua obiective rezonabile, nici prea prea, nici foarte foarte: cel de kit - Nikon DX AF-S NIKKOR 18-105 mm 1:3.5-5.6G ED VR1 si mai performantul zoom Nikon ED AF-S NIKKOR 70-300 mm 1:4.5-5.6G VR2. Nu voi mai cara in spate pana la Paris si obiectivele pe care le-am recuperat de la aparatele mele Nikon pe film mai vechi :)

luni, 15 iunie 2009

Peter Besenyei - aterizare fortata langa Cascada Niagara

Peter Besenyei a avut parte de un accident aviatic din care a scapat nevatamat. Avionul sau, un MXS-R / Edge 540, cu care concura la etapa din .... a competitiei RedBull Air Race a avut o problema la motor in timpul unui zbor destinat unei sedinte foto: a pierdut presiunea la ulei si, ulterior, motorul a tacut. Besenyei a aterizat fortat si a scapat nevatamat. Avionul e afectat dar este recuperabil. Iata un interviu cu pilotul preluat de pe site-ul competitiei.


Sa speram ca, in aceste conditii, Peter Vesenyei va putea sa vina, totusi, la mitingul aviatic de la Brasov din vara asta.

miercuri, 10 iunie 2009

O zi trista ca un zbor frant

Astazi 1000 de oameni care zboara sau iubesc zborul s-au intalnit sa-l conduca pe Misu pe ultimul drum. A fost ultima ocazie de a ne exprima admiratia, respectul si dragosta fata de el. De la comandanti de aeronave de linie la instructori de zbor, de la elevi ai lui Misu pana la patroni de firme de aviatie, de la simpli iubitori de aviatie la tineri piloti si aspiranti la performanta, cu totii i-au prezentat onorul asului aviatiei sportive. Sub ploaia de flori cazand diafan din cer, lasate sa pluteasca de elicopterul Dauphin YR-SBS de la Special Air Services pilotat de Valer Novac, cu totii am plans la despartirea de Misu. Va ramane pentru noi un model de performer al aerului si de verticalitate umana.
In ceea ce ma priveste este foarte dureros sa ma intersectez cu Misu de o maniera fulgeratoare pe cerul aviatiei. Saptamana asta imi va iesi brevetul de la Autoritate. Dar saptamana asta Misu si-a predat brevetul de pilot lumesc si a decolat catre dincolo de cer. Am intrat in aviatie avand la vedere un trafic pe care l-as fi dorit cu totul altfel... Misu era pentru mine un model. De acum inainte, fiecare decolare pe care o voi face la Clinceni va fi cu un gand pentru Misu.
Dumnezeu sa te aiba in paza si vegheaza-ne zborurile de acolo de sus, din CTR-ul ingerilor, draga Mihai!

duminică, 7 iunie 2009

Inmormantarea unui As

Ceremonia funerara a lui Misu va avea loc marti 9 iunie, ora 13.00, la Biserica Capra, in Pantelimon. :(





sâmbătă, 6 iunie 2009

Hawk Down - Mihai Dobre Tone ne-a parasit

O pierdere incredibila si greu de suportat. Nu cred sa fie om legat de aviatie care sa nu fi varsat o lacrima, astazi, la aflarea vestii cumplite ca Mihai a avut un accident la antrenamentele pentru mitingul care urma sa aiba loc maine...

La aproape 24 de ani, Misu Dobre Tone a fost, probabil, cel mai iubit pilot sportiv acrobat din ultimii ani. Un baiat extraordinar, cel mai talentat dintre zburatorii de top din ultima vreme. Un pilot in care ne puneam cu totii sperantele pentru competitiile mondiale de prim rang. Misu evoluase in ultima vreme cat altii in zece ani. Atat tehnic cat si uman, psihic, emotional. Pentru ca nu e un joc sa zbori cu Extra 300L asa cum zbura Misu. Iti trebuie nervi tari. Iti trebuie tarie umana de exceptie. Iar Mihai a fost un baiat care a zburat cu o pasiune de care putini suntem in stare. Dar se pare ca refrenul infernal cu "only the good die young" se mai adevereste inca o data...





Astazi a fost o zi neagra pentru aviatia romaneasca. O zi in care lui Misu i s-a golit sacul cu noroc pe care fiecare pilot il ia cu el in avion la decolare. Iar sacul prea plin cu experienta nu i-a fost suficient ca sa-l ajute. A avut nefastul ghinion sa aiba parte de o defectiune tehnica oribila in timpul unei evolutii acrobatice dificile. Dupa toate probabilitatile - neconfirmate oficial de o expertiza dar validate de oameni cu experienta care au fost de fata la accident - lui Misu i s-a blocat palonierul cu pedala dreapta apasata. Nu a reusit cu nici un chip sa-l deblocheze, sa-i dea picior stanga si sa-l scoata din rotatia vriei. Dupa ce a anuntat prin radio problema colegii i-au sarit in ajutor cu indicatii... Dar secundele acelea infernale in care pierzi zeci de picioare instantaneu in rotirea vriei nu au fost suficiente. Cred ca Misu a incercat sa salveze si avionul, ca un om de toata isprava ce era. Si nu a mai apucat sa sara cu parasuta sa se salveze... A cazut ca o frunza toamna... Si cu el s-au frant si inimile noastre, cei care l-am cunoscut si l-am admirat.

Intotdeauna mi-a placut s-o spun si o voi face si acum: in avion Misu era un fel de Bazu Cantacuzino. Avea si el acelasi neastampar genial si o exemplara maiestrie de zburator de clasa care l-au facut celebru pe printul Cantacuzino. Desi foarte foarte tanar, Misu a fost un aviator adevarat... In cativa ani s-ar fi luat la tranta, cu siguranta, cu Jurgis Kairys si Veres Zoltan. Dar timpul n-a mai avut rabdare cu el.



Clinceniul nu va mai fi la fel, de-acum inainte, fara Mihai Dobre Tone. Si o ne fie cumplit de dor de Misu la mitingurile care vor urma si nu numai. Un model de succes pentru aspirantii la zbor pleaca prea repede dintre noi.



Condoleante familiei si tuturor celor care l-au iubit.

Dumnezeu sa-l odihneasca...

miercuri, 3 iunie 2009

O analiza meteorologica detaliata a conditiilor meteo pe care le-a intampinat zborul Air France 447 - AFR447

Un exceptional material in limba engleza cu harti si date de la sateliti, postat initial de Catalin Floroiu pe grupul Yahoo Aviatia puteti citi aici.

Clinceni 6 iunie 2009 - Miting aviatic special dedicat Zilei Copilului




Iata comunicatul de presa oficial al Aeroclubului Romaniei semnat de tanarul sau director, George Rotaru, pilot acrobat de exceptie, membru al formatiei Hawks of Romania:



"AEROCLUBUL ROMANIEI ORGANIZEAZA O DEMONSTRATIE AERONAUTICA CU OCAZIA ZILEI INTERNATIONALE A COPIILOR



Sambata 6 Iunie 2009, incepand cu ora 10.30, Aeroclubul Romaniei organizeaza o demonstratie aeronautica la Aeroclubul Teritorial “Aurel Vlaicu” Bucuresti – Aerodrom Clinceni, Soseaua Alexandriei nr. 16 Jud. Ilfov.

Evenimentul este dedicat Zilei Internationale a Copiilor.

Programul de zbor va avea durata de aproximativ doua ore si va include acrobatie aeriana cu avioane si planoare, zboruri demonstrative cu aeronave ultrausoare motorizate, balon cu aer cald, salturi cu parasuta.

Intrarea publicului va fi gratuita.

Manifestarea se va bucura de participarea domnului Radu Berceanu, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii. Vor lua parte, de asemenea, personalitati ale vietii publice, reprezentanti ai administratiei publice centrale si locale.

Vor putea fi urmarite in evolutie elicoptere si avioane reactive ale Fortelor Aeriene Romane.

Demonstratia se va desfasura cu participarea componentilor Loturilor Nationale de Zbor cu Motor, Planor si Parasutism si a formatiei de inalta acrobatie „Hawks of Romania” ale Aeroclubului Romaniei, precum si a formatiei de acrobatie „Iacarii Acrobati”, companiilor Special Air Services, Alfa Air Services, Regional Air Services si Fly Level. De asemenea, vor participa aeronave ultrausoare motorizate private.

„Hawks of Romania” este formatia demonstrativa de 4 avioane a Aeroclubului Romaniei. Formatia evolueaza pe avioane de inalta acrobatie Extra 300L de fabricatie germana, unice in tara.

„Iacarii Acrobati” este o formatie de acrobatie privata, specializata in zboruri demonstrative la joasa inaltime, care evolueaza pe 2 avioane YAK-52 produse la Aerostar Bacau.

Special Air Services, Alfa Air Services si Regional Air Services sunt companii private specializate in operatiuni de taxi aerian si scoala.

La aceasta demonstratie va participa si Aeroclubul Szeged din Ungaria cu un planor de inalta performanta.


In zilele 04.06 si 05.06.2008 presa este invitata intre orele 10.30 si 13.00 pentru a urmari antrenamentele, pentru zboruri de prezentare, interviuri.

Persoane de contact:
Comandantul Aeroclubului Teritorial “Aurel Vlaicu” Bucuresti – Aerodrom Clinceni, Mihai Dobre

tel.: 0726 678 536




Aeroclubul Romaniei

Director General
George Rotaru"


Vremea va fi buna, dupa toate prognozele si sint sigur ca vom avea parte de demonstratii exceptionale. Fiti cu ochii pe evolutiile elicopterelor de la SAS (va zbura din nou Valer Novac cu Dauphin-ul!!!) , pe evolutiile Extrelor 300L si ale Iakarilor. IAR 99 la Clinceni - o raritate!!!! - va face cu siguranta senzatie! Si sa nu uitam acrobatia cu planorul. Va fi o zi de zbor pe cinste. Se pare ca voi zbura si eu cu YR-SFS - Cessna 172RG - intr-un zbor demonstrativ al primilor absolventi ai scolii de pilotaj de la Special Air Services. Asta daca cei de la scoala se vor tine de cuvant si vor mai face aceste zboruri. Eu voi zbura cu mare bucurie daca ideea aceasta frumoasa se va pune in practica. Pana pe 6 iunie, urmariti un filmulet de la editia de an ul trecut a acestui eveniment.

Blog Widget by LinkWithin