miercuri, 31 decembrie 2008

La multi ani!

Sa avem cu totii un cer mai senin in 2009! Blogul va continua in ianuarie cu vesti noi despre rezultatele la examene si despre aviatie, in general.

vineri, 19 decembrie 2008

Se pare ca sunt singurul care nu are nota la meteo trecuta in fise...

Am sunat astazi la Autoritate si am aflat ca sunt, de fapt, singurul care nu are nota la Meteo trecuta in fise. Sa fi uitat examinatoarea de mine? :)

Oricum, din cate am inteles, dintre cei 24 de oameni care s-au prezentat la examenul de meteorologie 22 au picat, unul a promovat iar eu nu am nota... Se pare ca notele care nu au fost trecute in fisele de examinare vor fi puse undeva dupa anul nou. Asa ca...

miercuri, 17 decembrie 2008

Rectificare la postul precedent

Am fost astazi pe la Autoritate sa vad cu ochii mei rezultatele. Ce scriam mai devreme e partial adevarat. Am fost informat gresit. E adevarat ca am luat toate examenele ale caror rezultate au fost trecute in fise. Insa nu la toata lumea au trecut toate notele (doar ei stiu de ce...). Eu mai am de asteptat rezultatele la Principiile zborului - Aerodinamica, Proceduri operationale, Performante si limite umane, Meteorologie. Pe celelalte le-am luat deja cu note intr 82% si 95%, din ce am vazut eu rapid pe foaia aia de hartie.

marți, 16 decembrie 2008

Rezultate partiale la examene

Astazi m-a anuntat un coleg ca a fost la Autoritate si a vazut rezultatele care au fost transcrise pana acum in fisele de examinare. Am luat toate testele care au fost corectate pana acum. Asadar am promovat - inca nu stiu notele - examenele la Cunoasterea avionului, Performante de zbor si Planificarea zborului, Radiocomunicatii, Principiile zborului - Aerodinamica, Legislatia aeronautica, Proceduri operationale si Navigatia.
Mai trebuie sa aflu rezultatele la Performante si limite umane si la... Meteorologie, piatra de incercare la testele pentru orice licenta de pilot.

miercuri, 10 decembrie 2008

Am dat si examenul de Meteo si de Comunicatii radio

Examenul de Comunicatii radio nu a fost greu dar tot am gresit o chestie fiindca n-am fost atent. Accentul pus prea mult pe invatatul la Meteo si oboseala inerenta si-au spus cuvantul. Insa nu cred ca voi avea probleme in a-l lua.

La Meteo a fost greu. Trebuie sa recunosc. M-am descurcat foarte bine, cred. Sunt destul de sigur ca voi lua examenul pentru ca nu aveam cum sa fi gresit suficient de mult. Insa a fost un test foarte solicitant. O cantitate mare de informatie de precizie care a trebuit retinuta foarte bine. La Meteo ai nevoie de deprinderi foarte exacte pentru a transcrie corect mesajele METAR, TAF, SPECI si SIGMET. Orice eroare - un cuvant lipsa, un cuvant folosit aiurea, topica gresita - te poate costa puncte serioase.

Un sfat pentru elevii piloti: invatati dupa manualele Oxford pana intelegeti fenomenele (au poze si desene frumoase), daca de la curs nu v-au ramas lucrurile clare in minte. Dupa care cititi si manualele romanesti si mai ales cartea de meteorologie a lui Topor. Si faceti foarte foarte multe teste si exercitii. Solicitati-le profesorilor sa va dea astfel de chestionare. Transcrieti cat mai multe mesaje METAR, SPECI, SIGMET si prognoze TAF. Pana va intra in cap bine frazeologia de decodificare in limba romana.

Si citirea hartilor este foarte importanta la examen. Unul dintre subiecte consta intr-o harta meteo si un traiect trasat intre doua puncte. Trebuie descrise toate fenomenele meteorologice semnificative pe care le intalnesti pe harta urmand traiectul.

In fine, ca sa revin la chestiuni mai generale, nu a fost un cosmar examenul la Meteo, asa cum se spune, dar a fost greu si am avut multe intrebari intr-un timp foarte scurt. M-a durut mana de la viteza cu care a trebuit sa scriu la un moment dat :)

Rezultatele vor fi date undeva pana in Craciun. Teoretic, in acest moment am dat toate examenele teoretice pentru brevetul de PPL. Mai este skill test-ul, insa este exclus sa-l mai dau anul asta (in cazul in care voi lua toate testele teoretice...) fiindca deja vin sarbatorile pana ne dau rezultatele de la Autoritate.

sâmbătă, 6 decembrie 2008

Am primit si o diploma pentru ca am terminat scoala :)

E fotografiata cu telefonul, desi nu de aia arata atat de rau :)

Inca 3 examene date la Autoritate

Ieri dimineata am mai dat trei dintre cele patru examene programate la Autoritatea Aeronautica Civila: Proceduri operationale, Performante si limite umane si Aerodinamica - Principiile zborului. Cel mai greu examen a fost la Aerodinamica unde a fost necesar sa stim bine o multime de formule. Insa, in mod surprinzator, dificil a fost si la Performante si Limite Umane. Si asta pentru ca intrebarile au avut chiar si 4 raspunsuri corecte din 6 propuse pe grila. Daca selectai doar 3 din 6 raspunsuri evident nu ti se puncta intrebarea. Si, un alt aspect problematic la acest examen a fost ca multe din intrebarile testului au avut un substrat medical legat de domeniul primului ajutor iar cursul nu prea insista pe asta ci pe factorii care influenteaza fiziologia pilotului si pe componentele psihologice ale activitatii de pilotaj. Una peste alta, sper sa iau toate examenele de pana acum.

Ieri nu am mai dat si examenul de comunicatii radio fiindca inspectorul respectiv nu a putut veni. Vom da examenul de radio pe 10 decembrie, o data cu cel de meteorologie.

joi, 4 decembrie 2008

Am dat primele 4 examene la Autoritate

Astazi am avut primele patru examene teoretice la Autoritate: Legislatie aeronautica, Navigatie, Cunoasterea aeronavei si Performante de zbor si planificarea zborului.

Incepand cu ora 08.30 ne-am adunat la Autoritate pentru examen patru dintre cei care am inceput scoala in prima serie si mai multi colegi din seriile doi si trei de elevi piloti. Unii dintre ei nici nu apucasera sa faca ore de zbor... Noi, cei din seria intai, practic, am cam terminat si cu instructia in zbor.

Examenul a inceput in jue de ora 10 si a fost complex dar nu ingrozitor. Teste grila - unele dintre intrebari erau cu raspuns deschis. Desi materia de studiu la aceste discipline este foarte stufoasa, am fost realmente impresionat de faptul ca atitudinea inspectorilor de la Autoritate a fost una cat se poate de pozitiva. Adica atunci cand s-au selectat subiectele nu s-a mers pe un academism searbad in care sa ni se fi cerut chestiuni teoretice fara aplicabilitate practica imediata pentru un pilot privat ci ne-au fost inaintate niste intrebari legate de lucruri concrete si relevante pentru PPL. Pragmatismul asta este un semn foarte bun pentru o institutie publica romaneasca.

Au fost, evident, si intrebari capcana. Am mai si gresit la unele raspunsuri. Insa cred ca voi lua examenele.

Maine mai avem patru examene: Performante si limite umane, Principiile zborului - aerodinamica, Comunicatii radio si Proceduri operationale.

Faimosul si dificilul examen la Meteorologie va fi pe data de 10 decembrie.

luni, 1 decembrie 2008

Astazi am avut recapitulare la scoala

O zi densa, cu 4 ore de recapitulare la Cunoasterea aeronavei si la Performante de zbor. Excelenta sinteza facuta de Sorin Nutu, profesorul nostru!

Sunt in mare fierbere cu invatatul pentru ca intre 3 si 5 sunt examenele la Autoritate...

Blog Widget by LinkWithin