duminică, 30 noiembrie 2008

Bird strike incident pentru o cursa Wizz Air de la Baneasa catre Valencia

Astazi o aeronava Wizz Air decolata de pe pista 07 de la Baneasa catre Valencia a avut un bird strike si a fost nevoita sa aterizeze pe 08R la LROP. Nimeni nu a avut de suferit .
Iata aici inregistrarea audio a convorbirilor radio intre echipaj si controlorul de trafic de la ACC Bucuresti.
Bine ca nu s-a intamplat nimic grav.

sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Am luat examenul de operator radio

Astazi am avut examenul. 30 de intrebari. Minim 23 trebuiau sa fie corecte. Am avut 28 corecte. Asa ca de acum inainte pot vorbi de capul meu, fara supravegherea instructorului, pe statiile radio din sistemul fix si mobil aeronautic si mobil aeronautic prin satelit :)

Pana la examenul de la autoritate de saptamana viitoare va trebui sa intensific recapitularile la toate materiile.

joi, 27 noiembrie 2008

Mini Serial Mortal :)

TotalGruv de pe www.flightsim.ro le-a adus in atentie. Sunt trei filmulete extrem de funny.





Carpatair a deschis scoala pentru ATPL, CPL si PPL la Timisoara

luni, 24 noiembrie 2008

Mariana Dragescu la ProTV

ProTV a difuzat un reportaj despre Mariana Dragescu, componenta a celebrei Escadrile Albe din al doilea razboi mondial. Iata mai jos cele doua parti ale materialului video realizat de Cristi Tabara.




In sfarsit vom da examenul pentru operatori radio

Joi vom face o recapitulare pentru examen iar vineri dam examenul cu Autoritatea Nationala de Comunicatii.
In momentul asta am luat, practic, toate examenele de la scoala cu profesorii nostri si mai avem doar examenul radio si examenele teoretice si practice de la Autoritatea Aeronautica Civila. Cele teoretice vor fi pe 2 sau pe 5 decembrie. Iar skill test-ul sper sa-l pot da in decembrie. Daca nu se strica vremea. Oricum, sunt foarte dezamagit de felul deficitar in care s-au miscat cei de la noi de la scoala. Din februarie pana acum am fi trebuit sa terminam de doua ori scoala... In fine, nu vreau sa comentez mai multe. Ideea e ca, asa cum se spune, iadul e pavat cu intentii bune. Asa cum se intampla aproape totul in Romania, de la vorba la fapta, de la idee la implementare, distantele nu sunt atat de mici pe cat par. O sa mai scriu despre toate astea cand o sa mai am putin timp. Cu siguranta o s-o fac dupa ce voi termina cu totul scoala si o sa fac o evaluare a intregii perioade de instruire.
Pana atunci, insa, studiez :)

duminică, 23 noiembrie 2008

Un an de blog

Astazi se implineste un an de cand am inceput sa scriu blog-ul asta. De la primul post s-au petrecut multe. 177 de postari, multe comentarii si o multime de e-mail-uri primite de la oameni noi pentru mine dar pasionati sau interesati de aviatie. Am inceput, parcurs si, practic, terminat scoala de zbor. Am cunoscut oameni noi, am impartasit experientele mele de la scoala de pilotaj cu multa lume si stiu sigur ca exista oameni care s-au apucat de zbor sau sunt pe cale sa o faca iar cele scrise de mine aici au contat. Asta e un lucru care ma motiveaza sa duc mai departe blogul.

luni, 17 noiembrie 2008

Domnul Virca este mai bine

Am mai aflat astazi de la familia sa ca instructorul nostru este mult mai bine si a ajuns acasa, la Sibiu. A trecut cu bine de toate operatiile si va incepe un proces de recuperare care va dura ceva vreme. Insa cel mai important este ca a scapat de spital si ca e bine. Speram cu totii, si eu si colegii mei, ca va reveni nu numai la o forma buna ci si ca va mai putea zbura si instrui alti elevi piloti.

duminică, 16 noiembrie 2008

Cursul de cunoastere a aeronavei la final

Astazi am facut intensiv, timp de vreo 7 ore, restul de materie care ne mai ramasese la disciplina "Cunoasterea aeronavei". A fost o zi foarte intensa in care am invatat foarte multe lucruri. Noul nostru instructor, Sorin Nutu, a fost foarte tare. Un curs foarte bine sintetizat, cu material didactic demonstrativ - parti de motor, animatii video, ce sa mai, nota 10. Asa ar fi trebuit sa fie si prima parte a acestui curs... In fine, mai bine mai tarziu decat niciodata. Si chiar se vad, la Sorin Nutu, si formatia de inginer de aviatie, si experienta lui foarte mare de pilot la Aeroclubul Romaniei si, de asemenea, experienta sa mare de instructor. A fost unul dintre cele mai interesante cursuri de la scoala (desi foarte concentrat, a fost bine sistematizat si cu toate informatiile necesar a fi stiute).

Astazi, practic, am discutat despre sisteme de propulsie. Am adiscutat despre Sistemul de ungere, Sistemul de Aprindere, Sistemul de Carburatie, Sistemul de distributie si despre Sistemele auxiliare ale motorului. A fost o incursiune rapida prin materia de la motoare si a fost foarte interesant ca am vazut direct, pe componente de motor - magnetou+alte elemente ale sistemului de aprindere, pistoane, pompe de ulei, supape etc.

Saptamana viitoare vom avea examenul de radio cu cei de la ANC. Apoi trebuie sa ne pregatim dosarele pentru examenul de la autoritate care va avea loc intre 2 si 5 decembrie. Cred ca voi merge saptamana viitoare sa mai si zbor putin. Daca o sa am loc. YR-ANB nici acum nu functioneaza ca lumea...

vineri, 14 noiembrie 2008

Se apropie examenul cu pasi mari

Pentru ca tot se plangea cineva din mult stimata audienta ca nu mai vin cu noutati, iata ca aduc ceva vesti proaspete.

Duminica vom face curs intensiv de cunoastere a aeronavei. Adica incercam sa parcurgem materia care ne-a mai ramas de facut. O sa stam cam toata ziua la scoala dar macar stim ca vom termina.

Se pare ca vom merge la examen la Autoritate undeva la inceputul lui decembrie. E grav de tot! Se strange latul :) Trebuie sa accelerez ritmul la invatat ;)

Saptamana viitoare vom da, dupa toate probabilitatile, si examenul pentru licenta de radiotelefonist.

Voi reveni cu detalii.

vineri, 7 noiembrie 2008

Din nou la scoala, din nou nervi...

Am fost astazi la scoala pentru cursul de reglementari romanesti in comunicatiile radio. Insa "organizarea" de exceptie de la scoala a lovit din nou: am fost chemati deodata toti elevii, din toate grupele, indiferent daca am parcurs sau nu materia acestui curs. Evident ca intalnirea cu dl. Dospinescu a fost un esec. Cum ar fi putut bietul om sa vorbeasca aceeasi limba cu toti acei studenti? Este foarte suparator ca nu se poate ajunge la un nivel de organizare rezonabil pentru noi cei din prima grupa de studenti. Am inceput primii scoala si acum, spre final, cam suntem lasati in aer. Mai avem, in principiu, putini pasi de parcurs si pierdem extrem de mult timp aiurea in loc sa ne concentram pe finalizarea cursurilor.

Astazi am discutat si cu noul nostru instructor la materia Cunoasterea avionului, Sorin Nutu, unul dintre cei mai cunoscuti instructori de la Aeroclubul Romaniei. I-am aratat notitele cu materia parcursa cu dl. Saitoc si, la o prima evaluare, mai avem nevoie de circa 20 de ore de curs ca sa ne predea materia pe care trebuie s-o cunoastem pentru examen si pentru activitatea noastra viitoare ca piloti sau ca proprietari de avioane usoare. Eu banuiam ca mai avem destul de multa materie pentru ca deja m-am apucat de ceva vreme de citit manualul de cunoastere a aeronavelor editat de Oxford.

Se pare ca saptamana viitoare vom face intensiv aceasta materie la curs. Sau, in cazul in care vom fi programati la Autoritatea Nationala pentru Radiocomunicatii pentru examenul de brevet de radiotelefonist, va trebui sa tragem tare sa invatam toata materia. Si cursul e destul de stufos...

luni, 3 noiembrie 2008

O asociatie pentru aviatie

"COMUNICAT DE PRESĂ

Asociaţia "Aripi Românesti"
Departamentul de Relaţii Publice
Comunicat nr. 001 din 02.11.2008
Persoană de contact: Dragoş DOBRE, Vicepreşedinte
Telefon: 0723.544.655
E-mail: pr@aripiromanesti.ro

Pasionaţii de aviaţie din România au o asociaţie proprie

Începând cu 02 Noiembrie 2008, ca urmare a activităţii unui grup de iniţiativă din care fac parte mai mulţi pasionaţi de aviaţie din România a luat fiinţă Asociaţia "Aripi Româneşti".
Asociaţia "Aripi Româneşti" este o organizaţie neguvernamentală şi apolitică, ce are ca scop promovarea aviaţiei şi zborului în toate formele sale, dar în special promovarea aeronauticii şi aviaţiei româneşti în ţară şi peste hotare.
Înfiinţarea Asociaţiei "Aripi Româneşti" este un pas firesc având în vedere nivelul redus de informare al tinerilor - şi nu numai - în ceea ce priveşte aviaţia în general şi situaţia aeronauticii din Romania în particular.
Asociaţia îşi propune să contribuie la promovarea aviaţiei, cu precădere la promovarea aviaţiei şi aeronauticii româneşti şi să ajute la educarea şi sensibilizarea opiniei publice, în special a tinerilor, cu privire la aviaţie şi la activităţile adiacente acesteia. Adiţional, asociaţia şi-a propus să ajute la informarea persoanelor interesate cu privire la situaţia curentă din domeniul aviaţiei şi aeronauticii şi la păstrarea şi promovarea istoriei aviaţiei, îndeosebi a aviaţiei româneşti.
Online, pe suport scris sau vizual, prin evenimente sau participări în proiecte, Asociaţia "Aripi Româneşti" va aduce un aer proaspăt în ceea ce priveşte modul de percepţie al aviaţiei.
Ca urmare a iniţiativei de înfiinţare a Asociaţiei Aripi Româneşti, a fost ales şi un prim consiliu director. Acesta are sarcina de a duce la îndeplinire obiectivele organizaţiei, care, pe termen scurt, includ atragerea de voluntari şi colaboratori pentru realizarea proiectelor din cadrul asociaţiei.
Astfel, primul consiliu director al Asociaţiei "Aripi Româneşti" este format din trei persoane alese prin vot de către membrii fondatori ai asociaţiei, aceştia fiind: Mihai Floriean (Preşedinte), Răzvan Sasu (Secretar General) şi Dragoş Dobre (Vicepreşedinte şi responsabil de comunicare).
Persoanele care doresc să se implice activ în promovarea aviaţiei, în educarea şi dezvoltarea comunicării pe teme aviatice, în păstrarea istoriei aviaţiei din Romania sau vor să se implice în proiectele asociaţiei sunt invitate să contacteze asociaţia.
Pentru detalii suplimentare puteţi scrie pe adresa asociatia@aripiromanesti.ro, mesajele fiind preluate de către membrii din consiliul director.

BUCUREŞTI
02 Noiembrie 2008"

Blog Widget by LinkWithin